Speedstar A90 & Athlon = problemen !?!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:00
Ik heb net een systeempje gebouwd met een Asus K7M moederbord, een Diamond Speedstar A90 (S3 Savage4+ chipset) en een Athlon 700Mhz. Op het moment dat er een D3D applicatie wordt gestart knalt ie er gelijk uit! Bij de "S3 savage island DEMO" loopt ie aan het begin al vast, en wanneer je bijv. bij "LEGO racers" een game start is je scherm na 30 seconden een grote puinhoop en zit het ding vast. WAT IS ER MET DAT KRENG???

[X] AGP MiniPort Driver geinstalleerd
[X] Drivers voor A90 + DirectX 6.1 geinstalleerd

Wat heb ik nog nodig, kan ik checken, of heb ik fout gedaan? Ik weet het ff niet meer, hoor. Pfffff... Vorige keer ook al probs met Diamond :(

ADDITIONAL INFO: Heb een 250 Watt voeding. Niet aan te raden met K7M, weet ik, maar alles lijkt toch echt te draaien. PC probe liet alleen zien dat de +12V een beetje bibberde, de rest was een rechte lijn!

You can't have everything. Where would you put it?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Van die A90's is een tijdje geleden een 'foute lading' in omloop geweest. Had er toen ook eentje gekocht maar die werd weer teruggenomen door de leverancier. Heeft mij verteld dat de hele lading teruggestuurd is omdat ze niet draaiden.

[sleur & pleur]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• 4POX
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Ik weet niet welke chipset die asusplank heeft maar A90 heeft altijd problemen gehad met via chipset... Nadat ik een viper2 had was alle problemen over

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

voor die viper 2 was er idd een bios update (die ik ook hard nodig had) en verbeterde een hoop gesjit..

hhm als ik jou was zou ik eens directx 7 ! installeren...hitte zal het wel niet zijn...ik denk dat je athlon er ook nix zoveel mee te maken heeft...en je voeding ook niet.. (mijn 12v is meestal 11.87, nadat ik al me fans in 1 keer aanzet duikt ie ook zonder problemen naar 11.77 v! )

• tweakerbee
DirectX 7 werkt ook niet!
Pfff...kan de K7M in AGP 2X draaien? Anders moet ie ff naar 1X. Die Savage4+ chipset geeft echt _altijd_ problemen.

S3 = nooit meer! :( :'(

Wat als je voeding op +12 ook wel eens naar 11.3 dondert? Nog steeds niet erg?

--------ADDED------------
Nu wordt ie nog mooier: Hastec Support gebeld: "video BIOS flashen, laatste drivers en dan zal het wel goed gaan...". NOU MOOI NIET DUS :( :( :( !!! Nu geeft ie bij het opstarten van windows al een zwart scherm, met een zielige cursor. Dan weer terug naar de veilige modus, de hele handel uitschakelen, en weer S3 reference drivers geinstalleerd: ZELFDE PROBLEEM. :r :r :r . Ik word helemaal gek van die kaart!!! Hij zal inderdaad wel gaar zijn, want ik heb nu alle drivers geprobeerd (inc. FLASH) en het ding werkt nog steeds niet. Dat wordt dus weer even Hastec bellen, of anders naar de leverancier, die er dan weer mee terug mag... Arme leverancier, doet ie zo z'n best (een andere videokaart werkte al niet, die werd vervangen door de A90 -duurder- ) krijgt ie 'em weer terug! Nou, het zal wel door die GARE :( :( :( S3 Savage4+ :( :( :( Chipset komen...

Boze Bee :(

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Zo'n CPU en dan zo'n muk videokaart erin... Koop aub iets anders, kaarten met S3 chipsets veroorzaken vaak problemen door de gebrekkige driver en bios support van S3/Diamond... :'(

Verwijderd

De A90 is een buitenbeentje qua memory interface. Die is namelijk 32 bits. Hou daar rekening mee bij het installeren van S3 drivers.
Verder zijn de moederbord instellingen nogal kritisch en Sidebanding kan je beter uitzetten.
De 32 bits schijnen inderdaad niet best te zijn, www.evga.com had een tijdje terug een inruil actie: een TNT2-M64 als gratis vervanging ;)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

Zet de SUPERBYPASS MODE in de bios op OFF.
Staat die al OF. dan weet ik het ook niet, ik heb ook een Asus K7M met Athlon 700 en ik had eerst probleemen met mijn soundkaart en videokaart (viper770) toen heb ik de SUPERBYPASS MODE uit gezet en alles deed het goed.

• tweakerbee
Helaas, dit heeft allemaal niet gewerkt. Het is wel zo dat ik een nieuwe kaart krijg. TNT2 M64. Wat dat mooi processor en brakke videokaart betreft, het is eigenlijk een beetje een budget PC, geen top...

-----------------------------------------
Athlon 700 Mhz
Asus K7M mobo
TNT2 M64 videokaart (hoop ik, straks)
SB 128 PCI
280 Watt boxen
3 1/2" floppy drive
40X ASUS CD-ROM speler
17" CTX VL700 scherm
56K modem, HP deskjet 840C
Win98 Keyboard, Logitec Mouseman Wheel
----------------------------------------
Als je nu weet wat er mis is kun je het altijd nog ff posten, laat anders maar zitten dit topic. >:) Kom morgen wel terug met een nieuwe, over m'n TNT2M64 die dan wel niet zal werken. ;)

Pagina: 1