Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Grafana] Metric ranges selecteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het onderstaande heb ik vorige week op het Grafana forum gezet, maar kreeg geen reactie. Dus ik probeer het hier ook even.

Ik gebruik Grafana met Graphite als een gegevensbron. De knooppunten die worden bewaakt zijn b.v. tcn1 tot tcn1797, verdeeld over 3 rack-eilanden. Ik wil de temperatuur- en stroomverbruiksstatistieken opsplitsen in verschillende overzichten in Grafana.

Mijn aanname was dat ik dit kon doen met een query (serie). Bijvoorbeeld; rabbitmq.ipmi.temp.tcn1 is de temperatuur voor knoop tcn1. Als ik de temperatuur van alle knooppunten in eiland 1 (tcn [1-540]) wil weergeven, dacht ik dat een zoekopdracht zoals rabbitmq.ipmi.temp.tcn [1-540] de slag zou slaan. Maar zo werkt het niet. rabbitmq.ipmi.temp.tcn [1-9] werkt prima, maar verder is het gedrag niet zoals ik zou verwachten. Ik heb ook meerdere regels tcn [1-9] en vervolgens tcn [10-99] gebruikt, in de verwachting dat het alleen op dezelfde niveaus zou worden uitgebreid. Maar ik zag geen consistent patroon.

Weet iemand hoe deze bereiken in Grafana te specificeren met Graphite als een gegevensbron? Ik geef de voorkeur aan het niet opnieuw configureren van de statistieken zoals b.v. rabbitmq.ipmi.temp ... island1.tcn1 omdat deze lay-outs in de toekomst kunnen veranderen.

[ Voor 39% gewijzigd door UPPERKEES op 05-12-2018 13:37 ]

Beste antwoord (via UPPERKEES op 05-12-2018 13:36)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AquaL1te schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
[...]

Klopt, daar was ik achter :) Ik ben daarom opzoek naar hoe het wel moet. IRC en de community blijft hier stil over.
Zoals je 't wilt kan 't feitelijk gewoon niet, zonder kunstgrepen als me.tri.c[0-4]*,me.tri.c5[0-4]* en zo.

Je moet je hierarchie anders indelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is eigenlijk een Graphite vraag, niet een Grafana vraag. Zoals hier is wat jij wilt niet mogelijk met de manier waarop Graphite die ranges intepreteert; die gaan per karakter en niet per label. Jouw idee van [1-540] werkt als '1, 2, 3, 4, 5, 4, 0'.

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:49:
Dit is eigenlijk een Graphite vraag, niet een Grafana vraag. Zoals hier is wat jij wilt niet mogelijk met de manier waarop Graphite die ranges intepreteert; die gaan per karakter en niet per label. Jouw idee van [1-540] werkt als '1, 2, 3, 4, 5, 4, 0'.
Klopt, daar was ik achter :) Ik ben daarom opzoek naar hoe het wel moet. IRC en de community blijft hier stil over.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@AquaL1te Kan je je topicstart even naar het Nederlands vertalen? We zijn nog altijd een NL forum :)

Acties:
  • Beste antwoord

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AquaL1te schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
[...]

Zoals je 't wilt kan 't feitelijk gewoon niet, zonder kunstgrepen als me.tri.c[0-4]*,me.tri.c5[0-4]* en zo.

Je moet je hierarchie anders indelen.