Goedemiddag,
Aangezien ik in een algemeen topic niet echt verder ben gekomen, graag hier even een aparte topic erover.
Maar aangezien de Netflix app dolby vision gewoon lekker op de tv kan laten en alleen Atmos door hoeft te sturen, zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Daarnaast, als hij het maar lossy doorstuurt, waarom krijg ik dan nog steeds geen melding van Dolby Atmos in het scherm wanneer ik Atmos content afspeel. Of mis ik ergens een schakel?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Aangezien ik in een algemeen topic niet echt verder ben gekomen, graag hier even een aparte topic erover.
Nu ben ik erachter gekomen dat de Netflix app blijkbaar atmos lossy (dd+) doorstuurt i.p.v. lossless, aangezien de bandbreedte van de huidige hdmi-arcs gewoon te laag zijn om dit aan te kunnen. Het zou enkel ATMOS of VISION door kunnen sturen.Ik ben al een tijdje gelukkig eigenaar van de LG 55C7V en sinds gisteren ook van de Sony ZF9 ATMOS/DTS-X soundbar, waarvan hopelijk de rear speakers zo snel mogelijk binnen komen via de sony-actie.
Nu heb ik het idee dat het gewoon niet voor elkaar te boksen is om zowel Dolby Atmos als Dolby Vision van de tv (netflix) direct over de hdmi (arc) te sturen naar de soundbar, die dit dus wel ondersteunt. En de TV ondersteunt dit ook. Het enige wat in beeld komt is: Dolby Vision bij het afspelen van content met Atmos/Vision.
Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Anders is het toch wel enigszins zonde van mijn aankoop, waarbij ik speciaal naar atmos/dts-x keek.
Ik heb overigens in de overige twee HDMI poorten van de soundbar een PS4 en een Ziggo-kastje aangesloten.
Maar aangezien de Netflix app dolby vision gewoon lekker op de tv kan laten en alleen Atmos door hoeft te sturen, zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Daarnaast, als hij het maar lossy doorstuurt, waarom krijg ik dan nog steeds geen melding van Dolby Atmos in het scherm wanneer ik Atmos content afspeel. Of mis ik ergens een schakel?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.