Atmos naar mijn HT-ZF9, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 13:54
Goedemiddag,

Aangezien ik in een algemeen topic niet echt verder ben gekomen, graag hier even een aparte topic erover.
Ik ben al een tijdje gelukkig eigenaar van de LG 55C7V en sinds gisteren ook van de Sony ZF9 ATMOS/DTS-X soundbar, waarvan hopelijk de rear speakers zo snel mogelijk binnen komen via de sony-actie.

Nu heb ik het idee dat het gewoon niet voor elkaar te boksen is om zowel Dolby Atmos als Dolby Vision van de tv (netflix) direct over de hdmi (arc) te sturen naar de soundbar, die dit dus wel ondersteunt. En de TV ondersteunt dit ook. Het enige wat in beeld komt is: Dolby Vision bij het afspelen van content met Atmos/Vision.

Mijn vraag is, heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? Anders is het toch wel enigszins zonde van mijn aankoop, waarbij ik speciaal naar atmos/dts-x keek.

Ik heb overigens in de overige twee HDMI poorten van de soundbar een PS4 en een Ziggo-kastje aangesloten.
Nu ben ik erachter gekomen dat de Netflix app blijkbaar atmos lossy (dd+) doorstuurt i.p.v. lossless, aangezien de bandbreedte van de huidige hdmi-arcs gewoon te laag zijn om dit aan te kunnen. Het zou enkel ATMOS of VISION door kunnen sturen.

Maar aangezien de Netflix app dolby vision gewoon lekker op de tv kan laten en alleen Atmos door hoeft te sturen, zou dit toch geen probleem moeten zijn?

Daarnaast, als hij het maar lossy doorstuurt, waarom krijg ik dan nog steeds geen melding van Dolby Atmos in het scherm wanneer ik Atmos content afspeel. Of mis ik ergens een schakel?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Kan de TV geen bitstream doorsturen zodat hij het rauwe signaal doorstuurt naar je soundbar en die er dan gewoon netjes (virtueel)atmos van kan maken? Zo stuurt mijn Samsung 55KS7000 ook gewoon rechtstreeks het signaal door zonder er iets mee te doen. Mijn versterker kan dat een stuk beter dan hij zelf :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Audio out staat op HDMI arc waarbij Digitaal geluid uit op automatisch staat.

edit: Blijkbaar is het echt gewoon niet mogelijk https://hdguru.com/unders...from-an-supporting-lg-tv/
There is no way to get the Atmos/True HD signal back out of the TV over the present ARC. The sound can only be enjoyed through LG’s built-in sound system or integrated soundbar (like the one in the flagship W7 OLED).
Dan resteert mij enkel de vraag, is er nog enige kans op een work-around?

[ Voor 86% gewijzigd door DeKoetsier op 03-12-2018 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Waarom maak je je druk om atmos en lossless als je kiest voor een soundbar? Dat lijkt niet helemaal in overeenstemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Jag schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:14:
Waarom maak je je druk om atmos en lossless als je kiest voor een soundbar? Dat lijkt niet helemaal in overeenstemming.
Aangezien het een soundbar is met rear speakers en atmos ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

DeKoetsier schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:13:

Dan resteert mij enkel de vraag, is er nog enige kans op een work-around?
Hoewel ik het eens ben met @Jag dat atmos nou niet echt iets toevoegt (behalve dan het 'idee' dat de soundbar atmos krijgt) als je een soundbar gebruikt en geen echte top speakers hebt. is er wel een workaround.

Koop een apple tv 4k en sluit die rechtstreeks op de soundbar aan en sluit de soundbar hdmi uitgang (met ARC) aan op de TV. Dan heb je gewoon 4k en atmos met netflix

https://help.netflix.com/nl/node/64066

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 03-12-2018 18:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Voor een beetje goeie Atmos op consumer level heb je toch echt 12 afzonderlijke kanalen nodig. Dat ga je met de soundbar met maar 2 speakers en de rears met maar 1 speaker van ze leven niet halen. Leuk dat ie het ondersteund, maar weergeven kan het niet

Overigens is het bij Netflix sowieso lossy. Het zit ingepakt in een Dolby Digital+ formaat die Atmos metadata kan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Bedankt allen.

Het is inderdaad niet het perfecte systeem voor echte atmos weergave, maar de reviews zeggen welliswaar dat hij met atmos content toch wel de normale 5.1 overstijgt en een echte meerwaarde is tegenover normale dolby systemen.

Maar goed, ik weet voldoende, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Is het gelukt? Ik wil het namelijk ook bestellen. het zou wel op LG tv's moeten werken namelijk:
https://www.avforums.com/review/sony-ht-zf9-review.15334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:51
[Dit gaat over Dolby Vision]
Dolby Vison van de Disney+ app gaat spontaan niet meer door deze soundbar.Wel doet DV het met UHD sclhijfjes.

Wie weet hoe dit zit ?

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 14-02-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:49

FeaR

In GoT we trust

Een topic kicken om het daarna te kapen is niet netjes. Open een eigen topic en maak gebruik van de template.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.