Hallo allemaal, Ik heb een nieuwe monitor gekocht, namelijk de 'Samsung LC27JG50QQUXEN'. Nu is mijn vraag, zal ik hem met een 'Display port' of een 'HDMI' kabel op mijn GTX970 aansluiten?
Dp, betere ondersteuning voor hoge refresh
Als het kan zou ik altijd voor Displayport gaan. Die ondersteund in vele gevallen de hogere refreshrate.
HDMI komt in vele gevallen (zeker op oudere kaarten) niet aan het juiste versie nummer om 144hz of hoger te ondersteunen.
HDMI komt in vele gevallen (zeker op oudere kaarten) niet aan het juiste versie nummer om 144hz of hoger te ondersteunen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik weet genoeg en ga een DP kabel aanschaffen.
Bedankt voor jullie reacties!
Bedankt voor jullie reacties!
Vergeet niet mijn antwoord (of het antwoord dat je het beste vind) als beste antwoord te melden.
Sorry hoe doe ik dat?Wylana schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:06:
Vergeet niet mijn antwoord (of het antwoord dat je het beste vind) als beste antwoord te melden.
Klik op knop acties van mijn posten kies Beste Antwoord.
De monitor kan zowel op HDMI 2.0 als op Displayport de optimale setting van 144hz@2560x1440 halen.
Staat gewoon in de laatste 5 pagina's van de manual vermeld.
De GeForce gtx 970 heeft gewoon HDMI 2.0, dus dat is ook geen beperking. Er zijn ook weinig oude kaarten waarmee je 2560x1440@144hz gaat draaien.
Waarschijnlijk zit een van die 2 kabels er wel bij, gebruik die lekker, hoef je ook geen nieuwe te kopen.
De GeForce gtx 970 heeft gewoon HDMI 2.0, dus dat is ook geen beperking. Er zijn ook weinig oude kaarten waarmee je 2560x1440@144hz gaat draaien.
Waarschijnlijk zit een van die 2 kabels er wel bij, gebruik die lekker, hoef je ook geen nieuwe te kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 03-12-2018 19:57 ]
Okee dank je !White Feather schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:56:
De monitor kan zowel op HDMI 2.0 als op Displayport de optimale setting van 144hz@2560x1440 halen.
Pagina: 1