Toon posts:

Nieuwe/ gebruikte videokaart iets oudere pc de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een naar mijn idee een iets oudere pc die ik voornamelijk voor internet gebruikt heb aangekocht.
Deze heeft de volgende hardware;

Asus F1A55-V Moederbord met twee pci express sloten 2.0 voor crossfirex
8 GB werkgeheugen ( 2 X 4 GB en nog 2 sloten vrij)
3 GHz amd a8-3870 processor
550 Watt voeding
Een ssd van 120 GB
Een hdd van 500 GB
Dvd brander
Asus draadloze netwerkkaart
19 inch scherm

Het besturingssysteem is windows 7 64bit en de videokaart zit in het moederbord.

De laatste keer dat ik een videokaart kocht waren ze rond de 256 mb, dus ja dat is weer even geleden.

Nu vraag ik me af of het nog haalbaar is om voor gaming met niet al te hoge eisen voor dit systeem 1 of 2 videokaarten in crossfire aan te schaffen. Dit kan wat mij betreft ook gebruikt zijn.

Voor films kijken e.d. denk ik dat een videokaart ook wel verbetering kan geven maar daarvoor hoef je denk ik minder eisen te stellen aan een videokaart. Wel wil ik naar een grotere monitor van 22 a 24 inch in hd.
Dus dan is een betere videokaart dan het onboard exemplaar wel een verbetering denk ik.

Is het nog zinvol om voor dit systeem 1 of 2 videokaarten aan te schaffen zodat ik qua gaming met niet al te hoge eisen een tijdje vooruit kan?

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 10:31
nee in mijn optiek zou ik voor een nieuwe build gaan.

Afhankelijk van de game (patience of zware games) denk ik dat je met 2 kaarten al meer geld kwijt bent dan dat je een nieuwe build doe.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder eens met @Wylana. Crossfire gewoon meteen vergeten. Dat slaat nergens op in deze build.

Verder is het van belang te weten welke games je op het oog hebt. Daar zit een grote spreiding in. Wat betreft films kijken kan je met wat je nu hebt prima vooruit. Daarvoor is geen videokaart nodig.

[geneuzel]Je videokaart zit niet op je moederbord maar in je processor O-).[/geneuzel]

Verwijderd

Topicstarter
Qua games zou ik iig de laatste tomb raider wel weer willen kunnen doen. Ik hoef niet persee een nieuwe videokaart. Maar ik zou niet weten wat ik als minimum specs moet nemen vandaag de dag als ik gebruikt op bv. marktplaats ga zoeken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 15:04 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Kijk eens voor een nieuwe build. oa Ryzen 2200G en 2400G zijn al enorm beter. Net wat je budget is en welke voeding je nu hebt, kun je ook voor 1 goede videokaart kijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik weet niet wat je budget precies is maar misschien is dit een leuke upgrade.
snel zat voor internet films yt etc en een spel op low/medium setting lukt aardig

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 101,49€ 101,49
1Gigabyte GA-A320M-S2H (rev 1.0)€ 49,60€ 49,60
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 61,-€ 61,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,09

als het budget het toelaat zou je nog een ryzen 5 2400g kunnen overwegen

Het voordeel hiervan is dat je een uitgebreid upgrade pad krijgt

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Elmo_b schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:51:
Ik weet niet wat je budget precies is maar misschien is dit een leuke upgrade.
snel zat voor internet films yt etc en een spel op low/medium setting lukt aardig

als het budget het toelaat zou je nog een ryzen 5 2400g kunnen overwegen

Het voordeel hiervan is dat je een uitgebreid upgrade pad krijgt
Dit is toch echt de betere oplossing denk ik ook. Eventueel kun je nog rond kijken naar gebruikte onderdelen, maar veel zul je nu nog niet vinden.

Hier kun je nog wat benchmarks vinden van de 2200g
https://www.tomshardware....raven-ridge-cpu,5472.html

[ Voor 3% gewijzigd door Praetextatus op 04-12-2018 17:56 . Reden: aanvulling met link ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1