Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Repareren oplader laptop

Pagina: 1
Acties:

• seppi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik kan een beetje met laptops klooien en repareren, maar ik wil even kijken of jullie advies hebben voor mij.

Bij mijn reservelaptop is het probleem ontstaan dat de oplader slecht contact maakt met de laptop. Het gevolg is dat je aan dat ding gaat draaien en pielen, waardoor dat contact slechter en slechter wordt. Ik vrees dat binnen nu en een paar weken dat contact helemaal niet meer lukt.

1. Komt dit door de laptop, of de oplader?
2. is dit simpel te repareren met bijvoorbeeld een lasje of moet ik onderdelen gaan vervangen?

-edit-
typo's

[ Voor 4% gewijzigd door seppi op 03-12-2018 11:17 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou beginnen met de contacten schoon te maken (met alcohol, bijvoorbeeld) en/of een beetje op te schuren. Zie je misschien iets van roest? Vergeet ook het vrouwtje niet, waar de pin in gaat (aangenomen dat je het over een ronde aansluiting hebt, aangezien je het over draaien hebt).

Pro-tip: Foto's en specs plaatsen, als je een goed antwoord wilt. Ik vind het zelfs wel raar dat je daar niet zelf op gekomen bent, maar het kan natuurlijk ook vergeten zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 03-12-2018 11:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Om wat voor laptop gaat het (merk en model), vaak zijn het dan veel voorkomende problemen.

And The Only One

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 22:00
Eh... Moeten wij nu op basis van deze summiere info, op afstand ruiken wat er kapot is? Wij kunnen die laptop niet open schroeven, noch een multimeter tegen het stekkertje van de lader aan houden... Dus het lijkt me zinvoller als je zelf begint met wat onderzoek.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 17:56
Je kan toch prima zelf controleren of het de adapter(kabel) is, of de connector in de laptop?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:13
In 90% van de gevallen zal de aansluiting op de laptop moe zijn, aangezien daar het systeem in zit welke hem vast moet houden.

Welk model laptop gaat het om? Eventueel zou je er een nieuwe op kunnen (laten) solderen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 09:54
Geen idee of het hier hetzelfde is, maar hier een keer iets soortgelijks gehad. Bleek dat de aansluiting binnen in de laptop gaar was. Dat is makkelijk zelf te vervangen voor een paar euro, geen solderen nodig bij dat type laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 05-12-2018 09:29 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1