3 monitoren configureren: WIN+P menu (project)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje 3 monitoren aangesloten op mijn windows 10 pc: twee beeldschermen en 1 tv. Ik gebruik of de schermen of de tv aangezien mijn bureau haaks op de muur waar de tv op hangt staat.

Vroeger had ik twee DVI schermen, en de TV aangesloten via HDMI. Ik kon toen tussen de twee configs switchen door het WIN+P (project) menutje: "PC screen only" gaf uitsluitend beeld aan de TV, en "Second screen only" uitsluitend aan beide monitoren.

Nu heb ik een beeldscherm vervangen, en deze aangesloten dmv HDMI. Ik weet niet of het hierdoor komt, maar hij detecteert nu dit nieuwe beeldscherm als mijn "hoofddisplay": "PC screen only" geeft de nieuwe monitor, en "Second screen only" de tv en de andere monitor.

Ik heb het eea geprobeerd met de main display toggle maar die lijkt geen invloed hierop te hebben. Is het mogelijk dit te configureren? Het liefste gebruik ik deze windows native functie, maar 3rd party software is natuurlijk ook nog een optie. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

maar hij detecteert nu dit nieuwe beeldscherm als mijn "hoofddisplay"
En heb je dat al aangepast?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Jester-NL schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:05:
[...]

En heb je dat al aangepast?
Ik heb het eea geprobeerd met de main display toggle maar die lijkt geen invloed hierop te hebben. Is het mogelijk dit te configureren? Het liefste gebruik ik deze windows native functie, maar 3rd party software is natuurlijk ook nog een optie. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Is het een optie om dat nieuwe beeldscherm eens aan te sluiten via DVI en zien hoe het dan werkt?
En ik veronderstel dat je al eens geprobeerd hebt om even terug te schakelen (bv enkel 1 scherm, de 2 schermen, enkel TV, 1 scherm + TV, ...)?
Drivers ook al eens verwijderd?

[ Voor 6% gewijzigd door edeboeck op 06-12-2018 14:00 . Reden: drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:11
Als je naar Instellingen gaat
Dan naar Display(Beeldscherm) klik dan op het scherm met de juiste nummer die je als hoofdscherm wilt en klik onder Multiple Display het vinkje aan bij "Make this my main display"

Afbeeldingslocatie: https://www.tenforums.com/attachments/tutorials/64125d1455410631-multiple-displays-change-settings-layout-windows-10-a-2016_02_14_00_44_091.png

Zelf gebruik ik ook wel eens 2 monitoren en mijn TV. Wat ik dan doe is mijn monitoren links en midden aangeven en mijn TV helemaal rechts.
Dan als ik alleen de TV wil gebruiken, doe ik simpel de monitoren uit en heb ik prima beeld op mijn TV.

[ Voor 24% gewijzigd door Wylana op 06-12-2018 14:46 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!