Nieuwe gaming pc 800-1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit nieuwe systeem is puur gericht op gaming. Graag zal ik hier op CSGO spelen maar ook spellen als BO4 en Battlefield.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 800-1000 euro. Ik weet nog niet of ik mijn pc zelf in elkaar ga zetten of niet. Ik denk het wel maar dit zou dan mijn eerste keer zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee mijn oude pc komt uit 2009.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf zat ik aan deze producten te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,25€ 163,25
1Gigabyte B450M DS3H€ 69,04€ 69,04
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 231,-€ 231,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 121,50€ 121,50
1Corsair VS550 (2018)€ 43,90€ 43,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,97

M.b.t. de case graag zou ik een zwarte case met een glas paneel hebben.
Is het handiger om bijvoorbeeld een 500gb ssd te halen in plaats van 1tb hdd of 120ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik heb niet een bepaalde merk voorkeur en sta open voor alles. Wel denk ik dat ik mijn spullen bij Azerty wil halen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf heb ik een 27 inch beeldscherm gekocht met 1ms en 144hz met Freesync.Nou weet ik niet of het een groot voordeel heeft om een amd te nemen of met een GTX te werken.
pricewatch: MSI Optix MAG271C Zwart
In de toekomst wil ik graag ook een tweede beeldscherm gebruiken kan dat met dit moederboard.

Ga je overklokken?
Voor nu denk ik het nog niet aangezien mijn kennis hierin vrij beperkt is.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen of alle componenten passen en of er evt is aangepast zou kunnen worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 11:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Zet je lijstje even in de Pricewatch, dan kan je meteen de totaalkosten zien.
Heb je benchmarks gezien voor 1080p? Een 1060 6GB zal wss geen 144 fps halen op high-ultra.
Neem een B450 moederbord, die hebben geen BIOS update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:35
144Hz ga je met een 1060 6GB of een rx580 8GB niet halen. Dat zijn de kaarten die bij dit budget passen en die hebbenv ergelijkbare performance. Maar aangezien jouw gekozen scherm freesync heeft zou ik toch voor de rx580 kiezen. Die is ook een paar tientjes goedkoper.

Zou je verder het lijstje nog even als pricewatch lijstje kunnen neerzetten, dat is net wat handiger voor ons omdat we ook meteen de prijzen en totaalprijs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt aangepast @SpeedQber .

@Philip Ross pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB
Ik heb deze gevonden.

Voor de rest wil ik ook niet alles op ultra spelen medium/high is voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:49:
Bedankt aangepast @SpeedQber .

@Philip Ross pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB
Ik heb deze gevonden.

Voor de rest wil ik ook niet alles op ultra spelen medium/high is voldoende voor mij.
Dan gaat een 580 prima werken voor jou, zeker in combinatie met een freesync scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik ook weten of het beter/voordeliger is om een grote ssd te halen of een kleine ssd met een hdd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:52:
Graag wil ik ook weten of het beter/voordeliger is om een grote ssd te halen of een kleine ssd met een hdd
Dat hangt af van hoeveel opslag je nodig hebt.

Een 500GB SSD kost ongeveer evenveel als een 240GB SSD + 1TB HDD.

Als je alles op die 500GB kwijt kan dan gaat dat een stuk sneller zijn maar heb je nog veel media (films, fotos, muziek etc.) dan ga je die HDD nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wenslijst even aangepast hiernaast moet ik nog een case graag zou ik iets zwarts met TG willen rond de 50 euro. Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:14
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L

Je hebt immers een mATX moederbord gekozen, en ik vind persoonlijk om een mATX te hebben. Niet te groot voor op je bureau, wel 4 ramsloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is precies het verschil tussen een mATX en een ATX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-08 13:28
Het formaat, mATX is een stukje kleiner dan een gewoon ATX moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JennoB
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-03 10:55
Bij een mATX moederbord kan je ook minder ram sloten krijgen maar bij die jij hebt zit dat wel goed. Als je nog toekomstige upgrades wilt doen moet je ook even goed kijken of alle aansluitingen als m.2 of PCI-e porten erop zitten die jij nodig denkt te hebben. Misschien wil je er nog een gamecapture-, geluids- of wifikaart in doen.
Pagina: 1