Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Z-wave rookmelder van Aliexpress aan Domoticz (Synology NAS)

Pagina: 1
Acties:

• gerthjan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06-2023
Wie heeft er ervaring met de Z-wave rookmelder van Aliexpress die lijkt op de Heiman HS1SA het gaat om deze versie: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2cff4c4d3La5hY

Ik kan hem toevoegen aan mijn Domoticz, hij verschijnt in de lijst. Maar hij herkent hem niet, de regel blijft leeg.

Wie heeft deze werkend binnen zijn Z-wave netwerk en kan mij verder helpen?

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:55

• gerthjan
Bedankt voor je tip, maar ik heb het toevoegen standaard aanstaan bij mijn instellingen. Andere apparaten voegt hij namelijk wel toe.
Onder instellingen.
Hardware/Sensoren:
Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren : aan
Verberg sensoren van niet actieve Hardware : aan
Flits sensor wanneer een update wordt ontvangen: uit

• gerthjan
Het is gelukt om ze toe te voegen.

Nadat de USB stick weer in mijn NAS zit en de rookmelder zichtbaar is in Domoticz heb ik het volgende gedaan:

bij instellingen aangegeven dat er 5 minuten gezocht moest worden naar nieuwe hardware.
vervolgens meerdere keren op de testknop van de rookmelder gedrukt
Na een paar pogingen verscheen de rookmelder wel correct in Domoticz en werk naar behoren.

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:32
gerthjan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:54:
Het is gelukt om ze toe te voegen.

Nadat de USB stick weer in mijn NAS zit en de rookmelder zichtbaar is in Domoticz heb ik het volgende gedaan:

bij instellingen aangegeven dat er 5 minuten gezocht moest worden naar nieuwe hardware.
vervolgens meerdere keren op de testknop van de rookmelder gedrukt
Na een paar pogingen verscheen de rookmelder wel correct in Domoticz en werk naar behoren.
Is het jou gelukt om er meerdere te koppelen zodat bij een alarm van 1 de overige ook afgaan, zodat ze als gekoppelde rookmelders kunnen worden gezien?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer