Toon posts:

Beste Wi-Fi adapter interface voor zelfbouw NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een zelfbouw NAS maken m.b.v. een Asrock J5005-ITX boordje. Dit moederbord heeft support voor 3 verschillende interfaces voor wat betreft Wifi-NICs:
- USB 3.1 Gen1
- PCIe 2.0 x1
- M.2 (Key E)

Welke interface is het meest geschikt voor de beste snelheid en stroomverbruik? Mijn huidige router/access point is een wireless AC-standaard (ziggo router). De NAS staat op zolder en kan niet verplaatst worden.

Budget is ~€60. Geen merkvoorkeuren.

Graag een discussie over een kabel trekken achterwege laten. Powerline adapters (Devolo dLAN 1200+) heb ik al geprobeerd maar levert belabberde snelheden op (max 6MB/s).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 05:01 ]

Alle reacties

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-02 06:50
Heb je voor de grap al eens getest wat je draadloos op zolder uberhaubt haalt kwa snelheid met bijv je mobiel, laptop of tablet? Die standaard Ziggo router is ook niet alles, en als je 2 verdiepingen omhoog moet zal je snelheid waarschijnlijk nog wel onder die 6MB/s zakken...

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenBatt op 03-12-2018 05:34 ]

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op maandag 3 december 2018 @ 05:27:
Heb je voor de grap al eens getest wat je draadloos op zolder uberhaubt haalt kwa snelheid? Die standaard Ziggo router is ook niet alles, en als je 2 verdiepingen omhoog moet zal je snelheid waarschijnlijk nog wel onder die 6MB/s zakken...
Toevallig heb ik met mijn telefoon op zolder een snelheidstest gedaan. Dit is natuurlijk alleen de internetsnelheid en die is bij mij 25mbit/s (3.1MB/s). Die haalde is volledig. Ik heb momenteel geen geschikte setup om te testen.