Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc bouwen voor 2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cntdown
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 17:17
Ik zoek een?
Ik zoek een gaming pc die de komende vijf tot zes jaar mee kan. Graag game ik op 4K met een goede fps.

Wat is je budget?
Is het haalbaar om de komende vijf jaar dit systeem te bouwen voor €2000.-? Is er binnen een paar jaar een upgrade nodig, zo ja welke?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur heb ik een Intel en Nvidia combinatie, ik sta ook open voor iets anders wanneer dat ook aan de eisen voldoet en voordeliger of meer toekomst klaar is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige pc is veel te oud waardoor ik alleen de twee 500GB Samsung ssd’s van een jaar oud ga hergebruiken. Zelf zat ik te kijken naar een combinatie tussen een I7-9700 en een RTX 2080, of dit ook goed is weet ik niet. Gamen doe ik vooral op een 55 inch 4K scherm, welke volgend jaar vervangen gaat worden voor iets met een wat hogere verversingssnelheid. De pc zal in de woonkamer komen te staan naast de tv, veel lampjes etc zullen afleiden bij het kijken van films, dus het hoeft niet allemaal verschillende kleuren licht te geven (of dit moet dmv een knop makkelijk aan en uit te zetten zijn). Ook heb ik de voorkeur dat de pc niet te veel lawaai maakt om het te koelen. Voor het begin heb ik geen WiFi of SD card reader nodig, wel wil ik blu-ray kunnen afspelen.

Ik heb wat verschillende combinaties al bekeken en de prijs komt steeds rond de 2000 euro uit. Hierbij weet ik niet of ik bijvoorbeeld het juiste geheugen of moederbord kies welke bij mijn wensen past, aangezien ik ook niet een voorkeur heb voor merk of iets dergelijks heb ik er voor gekozen om nog geen voorbeeld te plaatsen van de gekozen onderdelen. Is het nodig om te gaan overklokken? Dat heb ik nog niet gedaan, maar na goed onderzoek denk ik dat het mij wel zou lukken. Alvast bedankt voor de antwoorden, ik zal daarop een systeem gaan baseren en hier plaatsen voor de ‘goedkeuring’.

Alle reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Naar welke combinaties heb je gekeken en bovenal welke (type) games speel je?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Cntdown
Bijvoorbeeld deze, alleen zie ik niet of ik ergens te veel of te weinig doe.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 465,-€ 465,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 274,-€ 274,-
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 855,-€ 855,-
1NZXT H500 Zwart/Rood€ 72,90€ 72,90
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,-€ 54,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 95,-€ 95,-
1Corsair RM750i€ 125,99€ 125,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.941,89

• Cntdown
Ik speel vooral spellen als call of duty, far cry, assasins creed, eigenlijk best veel andere ook.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
waarom gaat je voorkeur naar intel and nvidia uit?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Let wel op dat je een BIOS update nodig hebt met de maximus X hero, wil je direct plug&play zul je voor de maximus XI Hero moeten gaan.

Verder 8gb ram? Ik zou toch wel zeker voor 16gb RAM gaan.

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 14:55
Je hebt echt niet zo een dure moederbord nodig. Ik heb de onderstaande in combinatie met een 1080ti sinds 2015 en het werkt echt top. 0 problemen. Scheelt je weer zo een 190 euro.

pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H

• Cntdown
Scrtz schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:54:
Let wel op dat je een BIOS update nodig hebt met de maximus X hero, wil je direct plug&play zul je voor de maximus XI Hero moeten gaan.

Verder 8gb ram? Ik zou toch wel zeker voor 16gb RAM gaan.
Welk voordeel heeft de maximus tegenover het moederbord welke een stuk goedkoper is, hierboven benoemd?

Ik heb er overheen gelezen, ik had een soortgelijke gevonden van 16gb. Even niet goed gekeken.

• Cntdown
bluebear schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:51:
waarom gaat je voorkeur naar intel and nvidia uit?
Puur omdat het goed samen gaat, maar dat doen veel apparaten, vandaar mijn vraag.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:46
Cntdown schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:45:
[...]

Welk voordeel heeft de maximus tegenover het moederbord welke een stuk goedkoper is, hierboven benoemd?

Ik heb er overheen gelezen, ik had een soortgelijke gevonden van 16gb. Even niet goed gekeken.
Dat moederbord werkt geeneens met jou processor, te oude chipset en totaal niet relevant voor dit onderwerp dus.

Als je niet overclockt heb je een Asus Maximus XI ook niet nodig nee, dan kun je gewoon een instap moederbord pakken, zolang die maar de Z390 chipset heeft. Zou er wel een pakken met een goede Audio chip.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Als je op 4K speelt en een hoge refresh rate wil kan je misschien beter naar een 2080ti kijken.

Een AMD 2700x blijft overigens ook vrijwel niet achter bij een 9700K omdat op die resolutie toch meestal de GPU de bottleneck is (vooral op 110+ FPS begint Intel een klein beetje uit te lopen tot ongeveer 10%-15% bij de 150+ FPS).

Neem een 2700x met degelijk maar betaalbaar moederbord en gebruik dat geld voor een 2080ti als je echt op 4K hoge framerates wil.

en 16GB ram natuurlijk, dat is ook maar een paar tientjes duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door Philip Ross op 03-12-2018 10:58 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom een overclockbare processor?
Waarom zo'n bizar duur moederbord?
Waarom slechts 8 GB RAM?
Waarom zo'n enorme overkill voeding?
Je wil Blu-Rays afspelen --> hoe ga je dit doen? Heb je een externe Blu-Ray speler?

Ik zou eens rondkijken op het Desktop Aankoopadvies forum en wat ideeën opdoen.
Verder kan je bijv. reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 als basis nemen.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 276,95€ 276,95
1MSI X470 Gaming PRO CARBON€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Meshify C - TG€ 85,50€ 85,50
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 19,13
2be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm€ 20,30€ 40,60
1G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-16GTZRX€ 176,85€ 176,85
1Corsair RM850x (2018) Zwart€ 108,90€ 108,90
1Samsung 860 EVO 1TB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.112,37

Koop dit maar gewoon en gooi er een 2080 naar keuze bij, zit je keurig op 2000 euro. :)

Ruil eventueel de 2700 voor een 2700x om en dan ook het moederbord naar een gigabyte gaming 7, als je graag gebruik wilt maken van pbo en dit moederbord is volgens mij momenteel niet zo goed verkrijgbaar. Zal je in totaal ongeveer 100 euro meer kosten.

Verder zou je een tientje kunnen besparen op de voeding door een model met wat minder watt te nemen en een paar tientjes door trager geheugen zonder mooie lichtjes te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 03-12-2018 11:18 ]

• Philip Ross
Timba- schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:15:

Koop dit maar gewoon en gooi er een 2080 naar keuze bij, zit je keurig op 2000 euro. :)

Ruil eventueel de 2700 voor een 2700x om en dan ook het moederbord naar een gigabyte gaming 7, als je graag gebruik wilt maken van pbo en dit moederbord is volgens mij momenteel niet zo goed verkrijgbaar. Zal je in totaal ongeveer 100 euro meer kosten.

Verder zou je een tientje kunnen besparen op de voeding door een model met wat minder watt te nemen en een paar tientjes door trager geheugen zonder mooie lichtjes te kopen.
Of pak goedkoper geheugen, niet die extra fans en een degelijk b450 moederbord en kijk of je in de buurt komt van een 2080ti

• Timba-
Philip Ross schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:19:
[...]

Of pak goedkoper geheugen, niet die extra fans en een degelijk b450 moederbord en kijk of je in de buurt komt van een 2080ti
Ja koop alles zo cheapass mogelijk maar besteed uiteindelijk toch per saldo 400 euro meer, neem een moederbord dat je cpu niet kan handlen in de zomer zodat deze terugklokt zonder dat je het merkt en zorg vooral dat je bespaard op koeling en je kast zodat deze heerlijk heet en luid worden en je videokaart die boven je budget is na 2 minuten in game begint te throttlen en fijntjes als een stofzuiger klinkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Timba- op 03-12-2018 11:23 ]

• Philip Ross
Timba- schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:22:
[...]

Ja koop alles zo cheapass mogelijk maar besteed uiteindelijk toch per saldo 400 euro meer, neem een moederbord dat je cpu niet kan handlen in de zomer zodat deze terugklokt zonder dat je het merkt en zorg vooral dat je bespaard op koeling en je kast zodat deze heerlijk heet en luid worden en je videokaart die boven je budget is na 2 minuten in game begint te throttlen en fijntjes als een stofzuiger klinkt.
Een degelijk b450 moederbord kan net zo goed de 2700(x) aan als een budget x470, beter zelfs in veel gevallen.

3600 RAM geeft vrijwel geen performance gain over 3000 of 3200 maar kost wel ~€50 meer.

Die case is heel degelijk een heeft echt niet voor €50 extra case fans nodig. Dat voegt helemaal niets toe.

TS wil op 4K hoge framerates en dan is gewoon de beste GPU die je kan krijgen nodig.

Als dat past door net iets meer geluid te hebben uit je casefans en minder headers op je moederbord die je toch niet gebruikt is dat een goede optie.

• Timba-
Philip Ross schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:27:
[...]

Een degelijk b450 moederbord kan net zo goed de 2700(x) aan als een budget x470, beter zelfs in veel gevallen.

3600 RAM geeft vrijwel geen performance gain over 3000 of 3200 maar kost wel ~€50 meer.

Die case is heel degelijk een heeft echt niet voor €50 extra case fans nodig. Dat voegt helemaal niets toe.

TS wil op 4K hoge framerates en dan is gewoon de beste GPU die je kan krijgen nodig.

Als dat past door net iets meer geluid te hebben uit je casefans en minder headers op je moederbord die je toch niet gebruikt is dat een goede optie.
Die fans zijn niet extra maar vervangen de crappy fractal casefans, de meerwaarde is niet alleen dat die kast daardoor heel koel wordt maar ook heel stil. Dat soort fans koop je 1 keer voor 70 euro en vervoglens heb je de rest van je leven een stille kast. Die videokaart van 500 euro meer kun je na een paar jaar alweer vervangen voor een nieuwer exemplaar en dan haal je weer niet alle prestaties eruit door m met 1 120mm fannetje aan de voorkant te koelen. Die videokaart is zo duur dat een paar % prestatieverlies door inadequate koeling al vertaald kan worden naar meer dan 70 euro op de aanschafwaarde van die kaart.

Ik had even gemist dat ts hoge fps op 4k wilt, want dan zit ie gewoon te laag met zn budget. Het is niet realistisch om een videokaart van 1400 euro te nemen en de rest erbij te schrapen voor 600 euro.

Eigenlijk alleen de MSI b450 moederboden met een dikke heatsink zoals de tomahawk en gaming pro carbon ac kunnen een 2700 goed aan
Philip Ross schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:36:
[...]

Ik snap wat je wil zeggen met die casefans maar er zijn ook goedkopere die dezelfde performance leveren (maar iets meer geluid maken) en zaken als geheugen kan echt een stuk goedkoper. Ook een switch van de smasung SSD naar een Crucial levert als weer €30 op en TS lijkt heel veel performance voor een zo klein mogelijk budget te willen dus vandaar de optie om op een aantal andere onderdeln net wat te besparen zonder echt in te leveren op kwaliteit. Een Scythe Mugen 5 PCGH of be quiet! Dark Rock 4 (niet pro) is ook al echt een heel degelijke koeling maar wel weer €30 goedkoper.

Als een 2080ti niet haalbaar is dan zou ik zoals jij aangeeft voor een 2080 gaan maar ook het budget met €100 of €200 verlagen.
Ja dat van die ssd klopt wel ja. En ja je kunt 20 euro besparen op de koeler maar als je 2000 euro besteed.. Nouja ik zou dat n iet doen maargoed prima als daar de meningen over verdeeld zijn. Wat betreft meoderboden zou ik uitkijken met moederborden met minder dan 5 phases aanraden. Volgens mij heeft alleen msi het goed op orde met hun vrm componenten en heatsinks, en bij hun goedkopere borden heb je dan dus ook de budget netwerk controller, budget audio, etc etc en bovendien zit er geen offset voltage optie op bij msi dus een 2700x kan je er net zo goed niet op zetten tov een 2700, en een hoop mensen realiseren zich dat niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Timba- op 03-12-2018 11:42 ]

• Philip Ross
Timba- schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:32:
[...]

Die fans zijn niet extra maar vervangen de crappy fractal casefans, de meerwaarde is niet alleen dat die kast daardoor heel koel wordt maar ook heel stil. Dat soort fans koop je 1 keer voor 70 euro en vervoglens heb je de rest van je leven een stille kast. Die videokaart van 500 euro meer kun je na een paar jaar alweer vervangen voor een nieuwer exemplaar en dan haal je weer niet alle prestaties eruit door m met 1 120mm fannetje aan de voorkant te koelen. Die videokaart is zo duur dat een paar % prestatieverlies door inadequate koeling al vertaald kan worden naar meer dan 70 euro op de aanschafwaarde van die kaart.

Ik had even gemist dat ts hoge fps op 4k wilt, want dan zit ie gewoon te laag met zn budget. Het is niet realistisch om een videokaart van 1400 euro te nemen en de rest erbij te schrapen voor 600 euro.
Ik snap wat je wil zeggen met die casefans maar er zijn ook goedkopere die dezelfde performance leveren (maar iets meer geluid maken) en zaken als geheugen kan echt een stuk goedkoper. Ook een switch van de smasung SSD naar een Crucial levert als weer €30 op en TS lijkt heel veel performance voor een zo klein mogelijk budget te willen dus vandaar de optie om op een aantal andere onderdeln net wat te besparen zonder echt in te leveren op kwaliteit. Een Scythe Mugen 5 PCGH of be quiet! Dark Rock 4 (niet pro) is ook al echt een heel degelijke koeling maar wel weer €30 goedkoper.

Als een 2080ti niet haalbaar is dan zou ik zoals jij aangeeft voor een 2080 gaan maar ook het budget met €100 of €200 verlagen. Overigens zijn de 2080ti al naar €1200 aan het dalen. Nog steeds achterlijk veel geld voor een GPU maar wel de enige keuze als je echt voor 4K hoge refreshrate wil gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 03-12-2018 11:38 ]

• Timba-
Philip Ross schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:36:
[...]

Als een 2080ti niet haalbaar is dan zou ik zoals jij aangeeft voor een 2080 gaan maar ook het budget met €100 of €200 verlagen. Overigens zijn de 2080ti al naar €1200 aan het dalen. Nog steeds achterlijk veel geld voor een GPU maar wel de enige keuze als je echt voor 4K hoge refreshrate wil gaan.
Ja dat van die ssd klopt wel ja. En ja je kunt 20 euro besparen op de koeler maar als je 2000 euro besteed.. Nouja ik zou dat n iet doen maargoed prima als daar de meningen over verdeeld zijn.

Wat betreft meoderboden zou ik uitkijken met moederborden met minder dan 5 phases aanraden. Volgens mij heeft alleen msi het goed op orde met hun vrm componenten en heatsinks, en bij hun goedkopere borden heb je dan dus ook de budget netwerk controller, budget audio, etc etc en bovendien zit er geen offset voltage optie op bij msi dus een 2700x kan je er net zo goed niet op zetten tov een 2700, en een hoop mensen realiseren zich dat niet.

Goedkoper geheugen snap ik ook wel, maargoed dit geheugen draait gewoon sowieso hoog zat daar waar het even afwachten is met de budget stickjes, vooral icm cheape borden. Verder heeft dit mooie lichtjes :+

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 03-12-2018 11:45 ]

• Philip Ross
Timba- schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:43:
[...]

Ja dat van die ssd klopt wel ja. En ja je kunt 20 euro besparen op de koeler maar als je 2000 euro besteed.. Nouja ik zou dat n iet doen maargoed prima als daar de meningen over verdeeld zijn.

Wat betreft meoderboden zou ik uitkijken met moederborden met minder dan 5 phases aanraden. Volgens mij heeft alleen msi het goed op orde met hun vrm componenten en heatsinks, en bij hun goedkopere borden heb je dan dus ook de budget netwerk controller, budget audio, etc etc en bovendien zit er geen offset voltage optie op bij msi dus een 2700x kan je er net zo goed niet op zetten tov een 2700, en een hoop mensen realiseren zich dat niet.

Goedkoper geheugen snap ik ook wel, maargoed dit geheugen draait gewoon sowieso hoog zat daar waar het even afwachten is met de budget stickjes, vooral icm cheape borden. Verder heeft dit mooie lichtjes :+
Als het 1 keer 20 is ben ik het met je eens. Maar op 5 onderdelen 30 besparen is toch al weer 150 wat een behoorlijk bedrag is. Pak iets meer op het geheugen en je zit zo op een 10% besparing van het totaal.

Een kast van 90 euro en dan nog voor 60 euro fans daarbovenop dan heb je 150 euro uitgegeven aan een kast wat ook echt voor een stuk minder kan.

Sowieso moet er een degelijk moederbord op maar de verschillen in netwerk controller en audiochip worden vaak overschat, dus daar zou ik me niet op kapotstaren.

Als je op de QVL lijst van het moederbord kijkt zie je precies welk setje geheugen op welke snelheid werkt en kan je prima een 3000 of 3200 setje vinden voor een stuk minder geld. Leuke RGB is natuurlijk een persoonlijke keuze en zou voor mij echt geen meerwaarde hebben. (TS wil jusit zo min mogelijk extra verlichting omdat dat afleid)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Cntdown Aangezien je zelf niet heel veel ervaring hebt met de huidige stand van zaken op PC gebied: waarom pak je niet de laatste high-end game pc uit de Tweakers Best Buy Guide?
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018

Als je deze uitbreid met een zwaardere voeding en een dikkere videokaart (RTX2080ti?) ben je er ook.

🖥️ | 🚗

• Timba-
MadMarky schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:55:
@Cntdown Aangezien je zelf niet heel veel ervaring hebt met de huidige stand van zaken op PC gebied: waarom pak je niet de laatste high-end game pc uit de Tweakers Best Buy Guide?
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018

Als je deze uitbreid met een zwaardere voeding en een dikkere videokaart (RTX2080ti?) ben je er ook.
Ja in die best buy gooien ze dus een 2700x op een msi moederbord zonder offset voltage settings.. Als je graag ergens op wilt besparen koop dan gewoon een 2700 en run een lekker simpele all-core overclock.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build, schopje naar DAA.

• Cntdown
Even snel een reactie vanaf het werk, ik lees nu veel wat ik vanavond ga nalezen. Ik zie dat ik bij mijn lijst wat fouten heb gemaakt.

Het 4K is wel belangrijk, alleen hoeft het fps niet verschrikkelijk hoog te zijn.

De bedoeling was om 16gb geheugen te plaatsen, daar heb ik de verkeerde geselecteerd. Een blu-ray speler moest ik ook toevoegen, alleen zou die 65 euro ook later uitgegeven kunnen worden, zolang er maar plek is in de kast.

Dat de voeding overkill is weet ik niet, zo ver gaat mijn kennis niet. Ik wil die dus ook best omruilen naar iets wat wel beter past.

De bbg kan ook uitgebreid worden inderdaad, alleen met welke componenten?

Is dat dan de komende jaren ook nog te bespelen? Zeg over een paas jaar op 60fps nog.
Pagina: 1