Heeft deseat.me toegang tot mijn gmail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zoek naar een snelle manier om vlot van de nodige nieuwsbriefaanmeldingen en spamberichten in mijn mailbox af te komen kwam ik een 'unroll' service tegen.
De app vraagt toegang tot je mailbox om zodoende nieuwsbrieven en accounts op te ruimen. Eigenlijk wilde ik het uitproberen op een weinig gebruikt account, maar ik stond dus ingelogd op een redelijk gevulde inbox.
Ik had natuurlijk liever een andere eerste kennismaking gehad..

Ik las later over de waarschuwingen rondom dergelijke apps en de toegangsrechten :| .

Aanvulling: Het is nu een X aantal dagen later en ik heb nog geen extra spam of iets dergelijks waargenomen, dus het lijkt allemaal mee te vallen.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Heb je redenen om dat aan te nemen?

(Je vertelt niet wat er dan gebeurd is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Ja dat kan. Je zult ze moeten vertrouwen dat ze dat niet doen. Zeggen ze zelf;
Email read access
Deseat.me works by finding emails confirming your signup from different services providers. Your emails will not leave your browser and are not uploaded to our servers.

Email sending
Deseat.me allows you to send a GDPR removal request directly to service providers via email. An email will only be sent after showing you a preview of the entire email, and you clicking "Send".
Your privacy is our number one focus from beginning to end. You access the app through OAuth 2.0, and it runs locally on your device. The only thing you’re telling us is the status of your accounts

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 03-12-2018 00:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn. kolere wat dom.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Even gekeken wat het is.
Je geeft daar dus je gmail login en password aan een third-party.
Is inderdaad niet slim.

(Je hebt trouwens ook van die dingen voor twitter, om te kijken wie je ontvolgd heeft of geblokkeerd, of zo. Ik snap niet dat mensen zo gemakkelijk hun logins aan een third-party geven.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zetje01 schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:21:
[...] Je geeft daar dus je gmail login en password aan een third-party.
Niet helemaal; je geeft toegang tot het account. Password komt er niet bij kijken: Wikipedia: OAuth

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Room42 schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:23:
[...]

Niet helemaal; je geeft toegang tot het account. Password komt er niet bij kijken: Wikipedia: OAuth
maar als je vervolgens die app alle rechten geeft is dat natuurlijk eigenlijk hetzelfde..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

zetje01 schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:21:
(Je hebt trouwens ook van die dingen voor twitter, om te kijken wie je ontvolgd heeft of geblokkeerd, of zo. Ik snap niet dat mensen zo gemakkelijk hun logins aan een third-party geven.)
Dat soort dingen gaan meestal via OAuth.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
Compizfox schreef op maandag 3 december 2018 @ 04:57:
[...]

Dat soort dingen gaan meestal via OAuth.
wist ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Room42 schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:23:
[...]

Hoe ze toegang hebben maakt niet uit, feit dat ze toegang krijgen is al meer dan genoeg.

Natuurlijk 'Your privacy is our number one focus from beginning to end', maar kan je nog steeds complete maillijsten leegtrekken van allemaal valide emails, jou privacy volledig gewaarborgd, die van alle andere mensen in je email.. niet zo veel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Maar goed, je kan alsnog die email in theorie van hun wegruimen. Stuur een verzoek van dataverwijdering onder de AVG. Daar moeten ze aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is een kwestie van hun voorwaarden lezen en van vertrouwen. Net zoals je Alphabet / Google vertrouwt met je mail. (En Microsoft als je Outlook gebruikt, etc.) Nou ja, vertrouwen in die bedrijven en beveiligingsbedrijven, onderzoeksjournalisten en tweakers die controleren wat er over het lijntje gaat.

offtopic:
Titel aangepast op verzoek van de TS.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2018 10:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-niet meer relevant-

[ Voor 210% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Google bied jou die 15 GB mailbox, gratis, in ruil voor inzage in jouw data.
Waarom zou een ander bedrijf dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:22:
aan de andere kant: stel je zou ieders mailbox standaard kopieren. Dat is bij mij al 4gig. Hoeveel opslag heb je wel niet nodig bij duizenden gebruikers. Het is maar een klein bedrijf volgens mij.
Je kan heel simpel met een hele ruwe hark erdoorheen gaan en de boel opschonen hoor. Encrypted attachments kunnen weg (als je uberhaupt al attachments wilt behouden).
Veel voorkomende messages kunnen weg
jeroen3 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:28:
Google bied jou die 15 GB mailbox, gratis, in ruil voor inzage in jouw data.
Waarom zou een ander bedrijf dat niet kunnen?
Tja, iets met opstartgrootte... Google bood dat ook niet aan toen hun nog in hun school-tijdperk zaten. Zij kunnen dat nu aanbieden omdat zij overal datacenters hebben staan.
En die andere partij heeft nog niet echt de grootte van datacenters etc bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:22:
Aan* de andere kant: stel je zou ieders mailbox standaard kopiëren*. Dat is bij mij al 4gig. Hoeveel opslag heb je wel niet nodig bij duizenden gebruikers. Het is maar een klein bedrijf volgens mij.
Gewoon niet de hele mailbox maar alleen de relevante (meta-)data overnemen. Of zelfs helemaal niks en je bouwt alleen een relevante dataset op van wat je van die persoon wilt weten. Overigens is storage helemaal niet zo duur meer, hoor. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
nvm

[ Voor 199% gewijzigd door Marcel1891 op 03-12-2018 17:52 ]

Pagina: 1