Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Monitor of TV

Wat is je budget?
€999,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Als het een monitor wordt, dan met GSync. Ik heb de RTX 2070 Z Gaming

Ik speel meestal games om de kunst erin te bewonderen, en van niewe gaming mechanics te genieten (Bijv de chaos in GTA en de crafting in Fallout)

Wat FPS games betreft: Een tijde behoorde ik tot de top van een Android FPS game spelers.
Ik heb tot nu toe niet echt van FPS games op PC kunnen genieten want ik krijg steeds mijn ass gekicked.

Nu dat ik eindelijk de GPU heb om te kijken of ik --met hogere frames per second en een monitor met hogere refresh rate-- hetzelfde success en plezier in een PC first person shooter kan creëren, zal ik een monitor kopen met hoge refresh rate, of zal ik een 4K TV kopen?

Als ik in een monitor met hoge Hz investeer, het kan zijn dat ik daarna erachter kom dat "nee, ik ben gewoon shit in FPS games haha, had ik maar voor een 4K TV gegaan ipv"

En als ik een 4K TV koop, zal ik nooit weten of ik (met adequate hardware) even goed ook op een PC FPS game had kunnen zijn haha

Damn jongens. Wat moet ik doen? 8)7

Ps. Zijn er (32 inch of groter) 4K monitors met G Sync en 1ms response tijd? Ik heb de Acer Predator XB321HKbmiphz 32 Inch kunnen vinden. Die heeft 4ms response tijd. Maakt dat veel uit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:43:
[
Nu dat ik eindelijk de GPU heb om te kijken of ik --met hogere frames per second en een monitor met hogere refresh rate-- hetzelfde success en plezier in een PC first person shooter kan creëren, zal ik een monitor kopen met hoge refresh rate, of zal ik een 4K TV kopen?

Als ik in een monitor met hoge Hz investeer, het kan zijn dat ik daarna erachter kom dat "nee, ik ben gewoon shit in FPS games haha, had ik maar voor een 4K TV gegaan ipv"
Ik durf wel te stellen dat je gewoon ruk bent ;)

FPS games op Android hebben een minder serieuze doelgroep. Op dezelfde manier instromen in een FPS op de PC is niet realistisch. Die paar miliseconden van je scherm gaan je niets opleveren; een paar 100 uur oefenen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:03:
[...]

Ik durf wel te stellen dat je gewoon ruk bent ;)

FPS games op Android hebben een minder serieuze doelgroep. Op dezelfde manier instromen in een FPS op de PC is niet realistisch. Die paar miliseconden van je scherm gaan je niets opleveren; een paar 100 uur oefenen wel.
hahahahah

ik ontken niet dat ik noob ben

de probleem is: nou 100u oefenen.. ok.. het moet wel leuk zijn he.
ik ben shit op PC, als daarbovenop ik heb nog eens een TV van 60Hz... dan maak ik helemaal geen kans om minder shit te zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12
Uiteindelijk is dit een keus die je zelf moet maken... als je serieus (of casual) wil gamen heeft een monitor altijd de voorkeur boven een tv.
Overigens zou ik met een gtx 2070 niet gaan gamen op 4K, kan wel, maar kijk dan eerst eens naar benchmarks voor de games die je wil spelen.
Ik pak even GTA 5, kom je uit op 41FPS, dus ik zou naar een 1440p scherm kijken als ik jou was

[ Voor 58% gewijzigd door ExiZTeNcE op 02-12-2018 22:33 ]