Toon posts:

Zwart zacht rubber in de muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag wat schilderijrail opgehangen. Nu viel mij bij één boorgat op dat toen ik de boor eruit haalde er een klein beetje zwart zacht rubber mee kwam.

Ik heb niet het gevoel dat het om een kabel gaat, de twee stukjes rubber die mee zijn gekomen zijn zo'n 2 a 3mm in doorsnee, mat zwart en erg rekbaar. Ik heb geen idee wat het is, maar de verlichting werkt nog, ik zie geen gele of witte PVC in het gat (maar goed als ik daar doorheen ben gegaan zie je dat ook niet meer) en als ik er met een lampje in schijn dan heb ik ook het gevoel dat ik er meer van zie zitten achterin. Het gaat overigens om nieuwbouw (2015).

Weet iemand wat er in mijn muur kan zitten, of moet ik er toch rekening mee houden dat ik iets verkeerds heb geraakt? Ik kon er op het internet zo niets over vinden.

Dat gat is een beetje schuin omhoog gegaan, dus het zou ook kunnen dat het iets is tussen muur en plafond (ja beetje dom, maar ik wou voorkomen dat ik met mijn boor langs het plafond ging en er hangt nog geen 500 gram aan)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4T7SfH7.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 19:41 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-12-2018 19:58)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er uit als rubber van een expansievoeg. Niks schokkends in elk geval en je kan met een gerust hart je schilderij monteren.

39

Alle reacties

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 09:49

Ravefiend

Carpe diem!

Het kan helpen als je je start post aanvult met een duidelijke foto van hetgeen je beschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ravefiend schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:34:
Het kan helpen als je je start post aanvult met een duidelijke foto van hetgeen je beschrijft.
Een foto van het gat zelf is praktisch onmogelijk, maar ik heb een foto van de twee stukjes rubber die eruit zijn gekomen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er uit als rubber van een expansievoeg. Niks schokkends in elk geval en je kan met een gerust hart je schilderij monteren.

39

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:42:
Wat zijn dat voor dingetjes? Worden die tussen de plafond en muur gelegd zodat er wat ruimte is voor het beton om te kunnen krimpen/uitzetten?

Het lijkt inderdaad wel wat op het rubber uit dit plaatje:
http://www.vlint.eu/Vilto...gsystemen/Hoeklijnen.aspx

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:48:
[...]

Wat zijn dat voor dingetjes? Worden die tussen de plafond en muur gelegd zodat er wat ruimte is voor het beton om te kunnen krimpen/uitzetten?

Het lijkt inderdaad wel wat op het rubber uit dit plaatje:
http://www.vlint.eu/Vilto...gsystemen/Hoeklijnen.aspx
Klopt helemaal en die heb je in verschillende soorten, maten en vormen. zolang je geen tientallen meters aan isolatie eruit hebt getrokken is het prima en merk je er werkelijk niks van. :P

39

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Op de dragende muur onder de vloer ligt ook vaak een strook vilt of rubber.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij wel een dragende muur want het is de lange wand van de gang en de andere kant is zeker niet dragend. Gezien er een bovenbuurman is zou er toch iets dragend moeten zijn :)

Stelt mij weer een beetje gerust, laat ik het lekker hangen zo :)

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:44
Erwin_83 schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:53:
Op de dragende muur onder de vloer ligt ook vaak een strook vilt of rubber.
Dit. Verder is dat vilt dan staalvilt, mochten mensen er niet mee bekend zijn. Het is niet iets zachts en pluizigs zoals de naam misschien doet vermoeden :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hoe het precies heet weet ik niet haha. Zie het alleen vaak gebruikt worden als ik met de kraan de vloeren kom leggen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1