Toon posts:

Dvi- single naar Dvi-d dual

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb een vraag ik heb een nieuwe pc gebouwd.
Maar mijn monitor heeft een dvi-i single input en mijn videokaart (gigabyte gtx 1070ti gaming 8g) heeft een dvi-d dual input.
Is het mogelijk dat mijn monitor aan mijn videokaart past of moet ik een adapter ervoor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik zou gewoon bij de action een verloopje van display to dvi-d kopen. Kost een euro of 2-3 en werkt prima. Scheelt je ook een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:39
Welk merk en type monitor heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:23
Ja past zolang de monitor een digitaal signaal accepteert. Single link dvi-d past op dual link dvi-d. Zolang je maar een single link dvi-d kabel hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door .Maarten op 02-12-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Afhankelijk van welke monitor je hebt gaat dit niet werken als de monitor een analoog signaal over DVI-I verwacht, een DVI-D Single-Link kabel gaat wel passen maar zou dan niet werken, je zou dan een actieve converter (dus niet Action verloopje van 2-3 euro maar converter van ~30 euro) moeten gebruiken.
Welke monitor heb je?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung uit 2010 weet niet de naam want heb hem cadeau gekregen.
K weet dat het een vga en dvi-i aansluiting heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:39
Is het wel een full hd monitor?

Type staat bij Samsung voorop dus zo moeilijk opzoeken is het niet, anders het label achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:58
Past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

RGAT schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:05:
Afhankelijk van welke monitor je hebt gaat dit niet werken als de monitor een analoog signaal over DVI-I verwacht, een DVI-D Single-Link kabel gaat wel passen maar zou dan niet werken, je zou dan een actieve converter (dus niet Action verloopje van 2-3 euro maar converter van ~30 euro) moeten gebruiken.
Welke monitor heb je?
Actieve converters zijn er al vanaf een euro of 15. Ik gebruik ze van het merk HP en die zijn 18 ex. (Zal de link nog even zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:03:
Is het wel een full hd monitor?

Type staat bij Samsung voorop dus zo moeilijk opzoeken is het niet, anders het label achterop.
Het is een led scherm alleen zonder HDMI
Ik zal als ik thuis ben ff de naam opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:00:
Ja past zolang de monitor een digitaal signaal accepteert. Single link dvi-d past op dual link dvi-d. Zolang je maar een single link dvi-d kabel hebt.
Het gaat om een DVI-I single link naar een DVI-D dual link
Excuus dat ik het niet gemeld heb in de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Je kunt gewoon een simpele DVI kabel gebruiken, als het fysiek past werkt het gewoon.
Dual link heb je nodig om boven de 1920x1200 te komen.

Enige wat niet werkt op die kaart is een DVI -> VGA converter, de DVI-A pinnen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
Op je monitor heb je alleen maar outputs, geen inputs.

DVI heeft een aantal versies:
Dvi-d (digitaal)
Dvi-a (analoog)
Dvi-i (zowel analoog als digitaal)

Let wel, het gaat daarbij om de signalen. Het kan prima zijn dat er een aansluiting gebruikt wordt waar alle pinnen in zitten/open zijn.

Het hele single en dual lane is hier niet van toepassing, het maakt namelijk geen donder uit dat de bron dual lane aan kan en de monitor maar single, dan wordt er gewoon single gebruikt. Bijzonder kleine kans dat een willekeurige dvi-kabel niet zou werken, dat zou alleen kunnen zijn als de monitor fabrikant een single lane aansluiting op de monitor heeft gemaakt, bijzonder kleine kans.

Bijzonder klein is ook de kans dat de monitor Dvi-a is en geen digitaal signaal aan kan. Dan had er wel alleen vga op gezeten.

Aanname: monitor snapt gewoon dvi-d, is single lane, dus iedere dvi-kabel is OK. Aansluiten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
een single link kabel past gewoon een in een dual link output. Bij een single link kabel ontbreken er gewoon een een aantal pinnetjes die normaal voor het 2e kanaal gebruikt worden, verder is de connector identiek.
Pagina: 1