Massaal aanbod bluetooth oordopjes overstelpt mijn kennis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45
Ik zoek een setje Bluetooth oordoppen
Met beugeltjes voor in of om je oor heen. Met sporten valt een hoop wel uit mijn oren, en als je dan ook nog dingen moet gaan instellen, dan wordt het vastzetten helemaal een drama. Mogelijkheden: het moet liefst low-latency zijn vanwege streaming.

Wat is je budget? Ongeveer 70 euro max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te sporten, in de auto iets te luisteren maar voornamelijk op de fiets. Ook zou ik hem het liefst in willen zetten tijdens een streamingsessie, waarvoor dus lage latency belangrijk is

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit na te denkken over de Xiaomi Mi Sports, een instapper. Er is alleen weinig te vinden over latency van het ding, voor de rest ideaal behalve de batterijduur, die is wat kort met 3.5-4 uur.
Dan nog: https://www.amazon.co.uk/...ndroid&sb-ci-a=B0744BJ43L

Heeft beugeltjes, ook hier weer weinig over latency bekend.

https://www.amazon.com/Bl...arp_d_product_top?ie=UTF8

Zou goed zitten en best goed zijn, maar het lijkt een beetje no-name.

pricewatch: JBL Endurance SPRINT (Geel, Zwart)
Prima ding! Alleen call quality en voor video/games schijnt het een baggerding te zijn met een dof geluid (voice) en onvoldoende performance, dus lag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben niet echt merkvast, maar zou graag een 'ideale' koop doen. Het is lastig alleen om door de bomen het bos nog te zien. Er is wel veel te krijgen, maar een flink deel van het aanbod valt wel weg door de oortjes en mijn andere eisen. Nog altijd lastig: Is er met mijn eisen wel een echte aanrader te vinden binnen het budget? Sommige headsets is het ook lastig mee om in Windows te benaderen. Zijn alle Bluetooth-sticks voor in je desktop eigenlijk universeel om headsets mee aan te sturen? Die moet ik er sowieso nog bij kopen.

Of is het een idee om een set voor onderweg te kopen, en eentje voor tijdens een stream?

[ Voor 15% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-12-2018 17:52 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Beste antwoord (via Racing_Reporter op 29-01-2019 12:07)

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Ik gebruik al jaren verschillende bluetooth koptelefoons (van heel goedkoop tot vrij prijzig) voor muziek, maar ook voor kijken van series of films in de trein en heb eigenlijk nooit issues gehad met lag of lipsync.
Heb ook weleens een spelletje gespeeld, maar ook daar nooit echt issues mee gehad.

Sure, er zal wel een meetbare lag/delay/latency zijn via bluetooth, maar in de praktijk merk ik daar dus niks van.

Toevallig kwam ik vandaag dit artikel tegen: https://www.ad.nl/tech/we...et-best-bij-jou~a49242e5/

[ Voor 14% gewijzigd door nAffie op 13-12-2018 12:55 ]

meh.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Up, wie kan me hierbij helpen, of stel ik een onmogelijke vraag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

meh.

• Racing_Reporter
@nAffie Hmmm, het is erg lastig om zaken terug te vinden over lag. Nieuwer is beter, zeker als de oordoppen BT4.1 ondersteunen, maar nog altijd is het voor mij onduidelijk om te kijken of het echt goed werkt. Veel testers besteden er geen aandacht aan, want ze gebruiken het alleen voor onderweg/muziek/spotify. Games en films hebben er beeld bij en zijn dus wel een andere categorie. Heb jij hier nog ideeën over?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Ik gebruik al jaren verschillende bluetooth koptelefoons (van heel goedkoop tot vrij prijzig) voor muziek, maar ook voor kijken van series of films in de trein en heb eigenlijk nooit issues gehad met lag of lipsync.
Heb ook weleens een spelletje gespeeld, maar ook daar nooit echt issues mee gehad.

Sure, er zal wel een meetbare lag/delay/latency zijn via bluetooth, maar in de praktijk merk ik daar dus niks van.

Toevallig kwam ik vandaag dit artikel tegen: https://www.ad.nl/tech/we...et-best-bij-jou~a49242e5/

[ Voor 14% gewijzigd door nAffie op 13-12-2018 12:55 ]

meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Uiteindelijk gekozen voor de Xiaomi Mi Sports. Er is een beetje lag, nog niet echt op de pc gebruikt, maar het werkt prima voor de prijs! :)

Pagina: 1