NUC geeft geen beeld meer na bios update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 10:22
Beste Tweakers,

De NUC (D54250WYK) van mijn broer gaf geen beeld meer via HDMI nadat zijn TV en tevens receiver (waarop de NUC was aangesloten) het hadden begeven. Mogelijke ketting reactie van TV -> Receiver 8)7 . TV is inmiddels vervangen voor een 4K exemplaar. Receiver is mogelijk ook defect geraakt, HDMI out werkt ook niet meer.
De NUC was dus nu direct op de tv aangesloten, maar kregen steeds de melding dat er geen signaal is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Mogelijk dacht ik dat Windows niet de resolutie goed herkend o.i.d. en aangezien hij geen FHD TV meer had, of een monitor om te testen, heb ik de NUC mee naar huis genomen. Ook bij mij thuis de NUC getracht aan te sluiten op mijn TV (4k) en een FHD monitor, geen succes. Dit type NUC heeft een mini-dp aansluiting en toevallig had ik nog een kabeltje liggen. Aangesloten op de monitor en Yes! beeld, maar waarom doet HDMI het dan niet meer...? Mogelijk toch ook de HMDI naar kl*te zoals de receiver? Toch maar eens de Intel HD Graphics driver updaten naar de laatste versie. Geen succes via HMDI maar wel nog via DP.
Toen maar eens de Bios updaten, wie weet, dit ding stond sinds release nog op de stock bios.
Updaten ging prima, alles succesvol, maar na een herstart kreeg ik helemaal geen input meer!

Van alles geprobeerd wat ik gevonden heb op diverse forum's zoals:
- Geprobeerd hem in recovery te krijgen via de 'power butten option' 3 sec ingedrukt te houden -> geen beeld (Nuc gaat gewoon uit)
- Ram module eruit gehaald -> Ledje gaat blinken en gaat dus helemaal niet aan.
- HDD eruit gehaald -> geen resultaat
- Geprobeerd de NUC in recovery mode te krijgen door de jumper op het moederbord van pin 1-2 naar 2-3 te plaatsen -> geen resultaat
- NUC helemaal opengeschroeft en de batterij van het moederbord een paar minuten losgekoppeld -> geen resultaat

Ik ben bang dat ik de NUC gebrickt hebt en het nu een waardeloze paperweight is.. :( Misschien hebben jullie nog een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Op de stock bios kreeg je wel beeld via DP, volgens deze twee methodes kun je terug naar stock bios:

https://www.intel.com/con...s/000005532/mini-pcs.html

Ik weet niet welke oude bios versie erop stond maar hier gaat het terug tot 0018:

https://downloadcenter.in...LPT10H-86A-?product=76977

De HDMI kabel die je gebruikt is dat dezelfde als die van je broer of is het een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
Hi Nuccie,

Bedankt voor je reactie, helaas heb ik de opties al geprobeerd om de bios naar stock terug te krijgen. Punt is dus dat ik helemaal geen beeld meer krijg om überhaupt iets te kunnen doen, dus heb geen idee of het verhaal van die jumper verplaatsen iets doet...

HDMI kabel is inderdaad het zelfde (mini hdmi -> hdmi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
De jumper verplaatsen moet je doen wanneer je het CMOS wilt gaan wissen, dat is iets anders dan een BIOS herstel...

Bij de 2e methode moet je de jumper er helemaal uithalen en dan later weer terug plaatsen, bij de 1e methode laat je de jumper op de normale positie zitten.
Voor beide methodes heb je geen beeld nodig, zie de procedures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
Hades007 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
- Geprobeerd hem in recovery te krijgen via de 'power butten option' 3 sec ingedrukt te houden -> geen beeld (Nuc gaat gewoon uit)
Ik heb hier te snel overheen gelezen, die 3 seconden komt erg nauwkeurig want na 4 seconden gaat de NUC uit:

"3.Press and hold down the power button for three seconds, and then release it before the 4-second shutdown override."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klinkt verdacht veel naar een hardware probleem. Wat betreft de bios update lijkt het dat de bios flash de standaard output setting vastgezet heeft op HDMI, zodat de DP uitgevallen is.
Hij is niet direct gebricked, maar zonder beeld zul je hem niet echt meer kunnen gebruiken.
Zit er geen garantie meer op zodat je het moederbordje zou kunnen laten vervangen?

Best balen zo.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
Heb inmiddels ook getracht de Bios restore te doen zoals hierboven vermeld van Nuccie, meerdere Bios versies geprobeerd en per 'restore' ruim 15-30 min (ipv de geadviseerde 2-5 min) gewacht alvorens ik het apparaat zelf handmatig maar ging uitzetten want dat deed hij niet uit zichzelf.

De NUC is ik denk zo een 3 jaar tegen de 4 jaar oud (zit een i5 4th gen processor in) dus de garantie is wel verlopen, plus het aankoopbewijs is ook kwijt. Ik denk dat het een verloren zaak is helaas, jammer. Het apparaat werd voornamelijk gebruikt als soort van htpc om uitzending gemist, plex etc. te bekijken. Maar omdat inmiddels de nieuwe tv dit ook allemaal ingebouwd heeft met de apps wordt hij niet zo gemist.

Ik ga kijken of ik de hardware (msata hdd, wifi module, ram) nog kan verpatsen voor een zakcentje. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
Mag een slotje op.
Pagina: 1