Toon posts:

Helios Voodoo2 in SLI combo

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb al een helios kaart (12mb ) en nou wil ik die in SLI zetten (dus een 2de kaart er bij!)

Nou begreep ik dat niet alle kaarten van Helios ook daadwerkelijk met elkaar samen werkte.
vandaar dat ik toen ik een advertentie zag, eerst naar de serie nummers vroeg

Dit zijn de serie nummers en ze verschillen
kaart 2:
ATC-2455 98401 0025389 (sticker achterop),
en op de kaart zelf staat 392-0455-B00R10 (zal wel het fcc id zijn)

mijn kaart:
ATC2455 98451 0061372 en 392-0455-BOOR20

Kunnen deze 2 voodoo 2 kaarten in SLI modus gaan samenwerken? of is die kans niet aanwezig?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Nou begreep ik dat niet alle kaarten van Helios ook daadwerkelijk met elkaar samen werkte.
Het werkt anders; SLI kan alleen met 2 identieke V2 kaarten (d.w.z., merk en hoeveelheid RAM moeten gelijk zijn). Dat de serials van 2 kaarten van dezelfde fabrikant verschillen is nogal d'oh, en heeft verder geen betrekking op het wel of niet werken van SLI.

Verwijderd

Hier zitten we nu... in het jaar 2001 over Voodoos te babbelen...
Ligt het aan mij of gaat de technologie achteruit in sommige hoofdjes? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja! okay!
hoe identiek moeten ze zijn?
het gaat niet alleen om die serials ( in die 1ste rij met getalen zou het productie datum en seral kunenn zijn en in de 2de rij zit een 20 ipv een 10 ) want daar zit dus meerder verschillen in!

Gaat dit dus werken of niet?

Het probleem is, dat ik hier met een packard Hell p3 450 zit en daar zit zo'n onboard AGP kaart op!
ik kan dus niets met 3d ( ATI 8mb kaartje ).. Vandaar dat ik mijn toevlucht wel moet zoeken in een Voodoo2 oplossing!

Maar de ham vraag, gaat het werken of niet?!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op zaterdag 21 juli 2001 21:52 schreef Arne_ het volgende:
Ja! okay!
hoe identiek moeten ze zijn?
het gaat niet alleen om die serials ( in die 1ste rij met getalen zou het productie datum en seral kunenn zijn en in de 2de rij zit een 20 ipv een 10 ) want daar zit dus meerder verschillen in!

Gaat dit dus werken of niet?

Het probleem is, dat ik hier met een packard Hell p3 450 zit en daar zit zo'n onboard AGP kaart op!
ik kan dus niets met 3d ( ATI 8mb kaartje ).. Vandaar dat ik mijn toevlucht wel moet zoeken in een Voodoo2 oplossing!

Maar de ham vraag, gaat het werken of niet?!
zoals al eerder gezegd, gaat et om merk, type en hoeveelheid geheugen.

Dus je kan zeggen, zien ze er hetzelfde uit... dan werken ze zekersteweten!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het moet gewoon kunnen.
Het probleem met die identikiteit (is dat een woord?) is dat je geen Diamond Voodoo met een Helios Voodoo kunt mixen. Maar 2 dezelfde Helios Voodoo 2's (met evenveel geheugen) moet gewoon kunnen.
Dat de serials verschillend zijn, komt gewoon omdat ie op een ander tijdstip is gemaakt.
Maar als je echte, 100%, feilloze, onfaalbare zekerheid wilt hebben --> fabrikant vragen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35
Ik ben misschien ook nog een van de weinig die een SLI config heb, maar bij mij zijn et 2 kaarten van verschillende merken en ik draai al ruim 1,5 jaar zonder probs!!!
Ik heb er een magic 3d en een powercolor :? in zitten (beide lekker goedkoop op de kop getikt)

KnowYourBeans

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
en met de wicked3D drivers kun je zelfs kaarten met verschillend geheugen SLI draaien.

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 21:43 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Hier zitten we nu... in het jaar 2001 over Voodoos te babbelen...
Ligt het aan mij of gaat de technologie achteruit in sommige hoofdjes? >:)
Leuk toch. Ik mag ook graag wat met een 486 pielen. Dit is het zelfde idee.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Hoi ik heb ook nog een Diamond Monster3dII in sli staan. ;)
De 2e voodoo2 kaart moet net zoveel geheugen ( dus als die ene 12 mb is MOET de tweede ook 12 mb hebben) hebben en het geheugen moet default op dezelfde snelheid lopen als op de 1e (merk boeit dus niet zoveel) .
OP internet zijn er wel getweakete drivers te vinden waarmee je wel andere combi's kunt maken, maar ik weet niet of die drivers betrouwbaar zijn.
SUC7

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op zaterdag 21 juli 2001 21:52 schreef Arne_ het volgende:

Zat ik ook een hele tijd mee te kloten, door onboard vid kaart geen AGP slot |:( , toen maar ff een nieuw mobo, duron erop en een GeForce2 GTS erin gestouwd.
Maar als jij gewoon een Helios koopt met een zelfde aantal megjes erop als die andere dan werkt het, overigens heb ik gehoord dat het niet eens hetzelfde merk hoeft te zijn, alleen 3dfx vind dit wel beter.

Verwijderd

Is helemaal niet waar dat ze perse gelijk moeten zijn... Ik heb ook eens 2 "verschillende' voodoo2's in SLI gezien. een van diamond en een van skywell. het kan ook goed gaan zolang :

- ze reference design zijn
- zolang ze evenveel geheugen hebben

That's all.

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 13:25

mythor

Held in opleiding

Merk en MB's maken nix uit.
mits men de goede drivers e.d. gebruikt
deze kan je vinden op vodooextreme.com (meende ik)
je moet handmatig wat files aan passen.

alleen werkt dit allemaal niet als je win2k + DX 8 hebt

What you say?!

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 20:21 schreef mythor het volgende:
Merk en MB's maken nix uit.
mits men de goede drivers e.d. gebruikt
deze kan je vinden op vodooextreme.com (meende ik)
je moet handmatig wat files aan passen.

alleen werkt dit allemaal niet als je win2k + DX 8 hebt
merk niet ,maar mb's zeker wel!
Pagina: 1