laptop valt uit bij aanpassen helderheid.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers..

Ik heb een vreemd probleem met een lenovo laptop.

De laptop werkt gewoon 100% goed maar zodra je met de brightness level speelt door op F11 en F12 te klikken schakelt de laptop zichzelf automatisch uit.

Het gaat om een lenovo ideapad 520 81bf.

Ik heb dit probleem eerder ook gehad en het was toen opgelost toen ik de chipset drivers ging updaten.
Heeft toen een paar maanden zonder problemen gewerkt maar nu doet ie het weer en de chipset drivers updaten kan niet omdat er geen nieuwere drivers zijn en herinstalleren van de nieuwste drivers heeft ook niet geholpen.

Wie zou mij kunnen helpen??

alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
als je de laptop brightness aanpast met de windows 8/10 brightness opties ...wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
majic schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:46:
als je de laptop brightness aanpast met de windows 8/10 brightness opties ...wat dan?
dan gaat de brightness lvl omhoog of omlaag maar gaat ie niet uit. Het is puur als ik het met f11 en f12 doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Je kan altijd de chipset drivers van intel installeren ipv van die van Lenovo. Echter is het raar dat het wél werkt via de windows optie. Kan dus iets zijn in de Lenovo software, laatste bios misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kan het aan de driver liggen die er voor zorgt dat de functionkeys werken? Bij de laptops die ik had/heb, moet ik een extra driver installeren voordat alles werkt. Het kan ook aan een update van Windows 10 liggen. Bij mij kon ik de touchpad niet meer uitzetten toen ik win 10 1803 had geïnstalleerd. Tenslotte, probeer ook oudere chipsetdrivers. Misschien zijn er tussendoor nieuwere drivers uitgekomen.