Geluid van TV verbinden met speakers, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lansing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 23:58
Hoi leden,

Ik wil het geluid wat uit mijn TV komt op mijn speakers krijgen, maar ik heb geen idee wat nu de manier is om dit te doen voor het beste geluid aangezien ze beide andere inputs hebben. Hier de foto's van mijn speaker inputs en TV inputs, misschien hebben jullie een idee welk kabeltje en/of converter ik hiervoor moet gebruiken?

TV inputs: https://imgur.com/zKY2Uhb
Speaker inputs: https://imgur.com/a/E1uJujG

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door lansing op 02-12-2018 12:48 ]

Beste antwoord (via lansing op 02-12-2018 14:20)

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:46
Probeer het eens met een mini jack vanuit je koptelefoonuitgang op je tv (dat ronde gaatje onder je ethernet aansluitning en er staat een klein koptelefoon icoontje en HeadPhones oout onder) met twee mannelijke tulpjes in de aux in op je speaker

kabeltje op bol.com

[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2018 12:53 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

2x tulp past er op beide volgens mij op ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Probeer het eens met een mini jack vanuit je koptelefoonuitgang op je tv (dat ronde gaatje onder je ethernet aansluitning en er staat een klein koptelefoon icoontje en HeadPhones oout onder) met twee mannelijke tulpjes in de aux in op je speaker

kabeltje op bol.com

[ Voor 58% gewijzigd door Jasphur op 02-12-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lansing
Oh is dat zo simpel? Heb een beetje ingelezen; is dit beter dan een Digital to Analog Converter die met optische kabel naar 2x tulp gaat qua geluidskwaliteit? Of maakt het niet zoveel uit wat je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:49:
2x tulp past er op beide volgens mij op ;)
Alleen is de tv tulp een ingang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
lansing schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:16:
Oh is dat zo simpel? Heb een beetje ingelezen; is dit beter dan een Digital to Analog Converter die met optische kabel naar 2x tulp gaat qua geluidskwaliteit? Of maakt het niet zoveel uit wat je kiest.
Digital naar analog converter geeft kwaliteitsverlies volgens mij en die converters zijn duurder dan zo’n kabeltje. Maar zou ook een optie kunnen zijn inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lansing
Oké, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Laat even weten of het de oplossing voor je was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jasphur schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:45:
[...]

Digital naar analog converter geeft kwaliteitsverlies volgens mij en die converters zijn duurder dan zo’n kabeltje. Maar zou ook een optie kunnen zijn inderdaad
Dit is natuurlijk niet waar. In de TV zit ook gewoon een digitaal naar analoog converter om het geluid op die hoofdtelefoon te krijgen. DA conversie doet helemaal niets met het geluid.

Ik vind zelf de line out gebruiken het fijnst. Als je de hoofdtelefoon aansluit, zet de TV misschien de interne speakers uit (kan irritant zijn). En de TV kan volume gaan regelen op die uitgang (kan ook irritant zijn, werkt het ineens niet meer, blijkt dat je vriendin het volume van de TV op 0 had gezet), En als laatste is die aansluiting niet altijd op een hele elegante plek.

Ik ben groot voorstander van de digitale uitgang gebruiken (die is daarvoor bedoeld) en een d/a converter gebruiken als je geluidsysteem geen digitale input heetf.

Kost wel 25 euro vs 4 euro, dat ben ik met je eens. En beide oplossingen werken wel :).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 02-12-2018 15:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1