Mijn vraag:
Bij het repareren van telefoons valt het me steeds op dat de onderdelen moeilijk te vinden zijn. Of je vind van batterijen enkel nog een 2e rangs producent (die het soms ook niet doet
), of je kan nét dat onderdeel dat je zocht niet terug vinden. Het meeste succes heb ik om FrankenPhones samen te stellen: onderdeeltje van de ene, scherm van de andere, moederbordje dat werkt en je hebt terug 1 werkend model.
Maar wat is voor jullie de vlotste (en goede price/value) manier om aan onderdelen te raken?
Zijn er sites die ik in de bookmarks dien te plaatsen om er beter uit te komen?
én, eigenlijk als vraag on top of mind:
kun je ook ergens kapotte telefoons kopen? bv een OPO met een intact scherm maar met de binnenkant fried, ik zeg maar wat. Die moet je toch voor een tientje kunnen vinden?
Ter info, Ik werk enkel met Android phones.
Bij het repareren van telefoons valt het me steeds op dat de onderdelen moeilijk te vinden zijn. Of je vind van batterijen enkel nog een 2e rangs producent (die het soms ook niet doet

Maar wat is voor jullie de vlotste (en goede price/value) manier om aan onderdelen te raken?
- Amazon: Doet het goed qua snelheid, maar heb je soms wat "witte producten" zonder rating of review.
- Ebay: Laat toe van de wat exotischere onderdelen te vinden, tegen een goede prijs. Soms lange levertijden.
- Alibaba: Goudmijn, en ok qua price. Maar levertijd... zonder garantie.
- Nederlandstalige sites zoals replacedirect.be of mobilesupplies.nl : helpt als je het snel nodig hebt, maar je betaalt daar een premium voor. (en dan kan je ook langs Amazon voor de snelheid)
Zijn er sites die ik in de bookmarks dien te plaatsen om er beter uit te komen?
én, eigenlijk als vraag on top of mind:
kun je ook ergens kapotte telefoons kopen? bv een OPO met een intact scherm maar met de binnenkant fried, ik zeg maar wat. Die moet je toch voor een tientje kunnen vinden?
Ter info, Ik werk enkel met Android phones.