Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatWeasl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-12-2021
Hoe meer reviews ik lees des te onduidelijker lijkt het te worden. Bij deze wil ik graag mijn vraag neerleggen bij mede tweakers met gebruikerservaringen.

Ik zoek Game/Werk monitor, minimaal 27 inch.

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor voor gamen maar ook thuiswerken.
Breedbeeld heeft de voorkeur voor thuiswerk om veel applicaties naast elkaar open te kunnen hebben staan. Echter lees ik ook dat te breed niet fijn is voor gamen

Vragen:
• Is het zinvol om voor 4K te gaan met mijn videokaart?
• Een 144 HZ scherm met lage input lagg of ook nog G-sync (maakt prijs technisch nogal een verschil)?
• Is er "te breed" voor prettig gamen? Wat raden jullie aan?
• Curved of een recht paneel?

Wat is je budget?
800 euro max, scherm mag echter ook van vraag en aanbod komen van tweakers.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren. Wel een voorkeur voor een uiterlijk zo neutraal mogelijk scherm. Echter zijn kijkgenot en prijs belangrijker voor mij.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC zal thuis worden gebruikt. Voornamelijk werken en ook een beetje gamen als er tijd is
Relevante PC hardware:
i7 7700k @ 5ghz
16 GB Ram
GTX 1080 ti
1 TB nvme SSD

Relevante Software:
Excel
Boekhoud programma
Mailbox
Remote desktop omgeving

Games:
Battlefield 1 / 5
Doom
Assasins Creed
Age of empires

Alvast heel erg bedankt voor jullie input, hopelijk kunnen jullie mij helpen een toffe nieuwe monitor uit te zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je zal met je systeem de meeste games op 4K prima kunnen spelen @60hz. Ik heb zelf een gtx1080 en 4K monitor; zelfs dat werkt al prima bij vrijwel elke game.

G sync wil je sowieso, dat levert altijd voordeel op. Binnen je budget zijn een aantal prima monitoren te vinden, maar je zal moeten kiezen tussen 144hz / 1440p óf 4K / 60hz. Er zijn al wel 4K/144hz monitoren maar die zitten ver over de €1000 en bovendien zal ook een Ti de nieuwste games lang niet trekken @4k/144hz.

Je kan het best even zelf ervaren bij iemand of in een winkel wat je het prettigst vindt. Ik ben zelf uiteindelijk voor een 4K monitor van AOC gegaan omdat de flink hogere resolutie voor desktop werk veel fijner is. Met gamen vind ik 4K ook erg mooi maar zoals gezegd geven anderen weer de voorkeur aan hogere herz i.p.v. hogere resolutie.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatWeasl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-12-2021
Hallo,

Bedankt voor uw reactie.

Ik kom vanaf een 75 hz 23 inch, dus ongeacht waar ik voor kies, het zal een enorme upgrade zijn.

Mijn twijfels zitten dus ook behoorlijk tussen 2k en 4k voor de desktop ervaring.

Heeft 144hz meerwaarde in de desktop ervaring? Gamen lijkt mij e en duidelijk verhaal dat dit (zeker icm Gsync) een soepelere ervaring geeft.

Meer input van medetweakers is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zowel bij gamen als desktop werk is de grote vraag of 60hz of 144hz veel uit maakt. Sommigen zweren erbij, anderen beweren dat het menselijk oog helemaal niet in staat is zoveel beelden per seconde waar te nemen en dat het op houdt bij maximaal 100Hz. Ik zelf neig toch het meest naar die laatste school en ben dus voor 60hz gegaan.

Zoals ik al zei is zelf even gaan kijken in een winkel of je verschil ziet tussen 60hz of 144hz waarschijnlijk het best. Ieder advies hier is goed bedoeld, maar je zal toch zelf moeten ervaren of je het verschil de moeite waard vindt.

youtube.com/@hisrep