Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex-Ible
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
De koeler van mijn grafische kaart (Fury X) presteerde nogal slecht, zelfs met undervolt en underclock en zonder dat ik iets grafisch intensief deed sprong de temperatuur naar boven de 70 graden. Ik heb het geheel toen opgeschroefd en kwam tot de ontdekking dat de coldplate er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zinfNZf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EnLU1f8.png
Het ziet er naar uit dat dit de oorzaak is van mijn probleem.(?)
Wat is de beste manier om deze nu schoon te maken? Zoals op de foto te zien zitten er erg fragiel uitziende vinnen op, ik ben een beetje bang deze te beschadigen.

Ik heb al geprobeerd om het er gewoon af te spoelen maar dat deed niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Flex-Ible op 01-12-2018 23:05 . Reden: Thumbnails ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 17:31
Voor de howto's die je op youtube vaak ziet is tandpasta en een tandenborstel de beste optie

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex-Ible
Hmm, zojuist nog even verder gezocht en een tandenborstel lijkt inderdaad een goed idee.

Ik ga het wel in combinatie met een mix van schoonmaakazijn en warm water proberen in plaats van tandpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex-Ible
Helaas, de haren van een tandenborstel zijn te dik om goed tussen de vinnen te komen. Heeft iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Reinigen in een ultrasoon bad. Maar dit ziet er toch uit als corrosie. Moet je niet ergens een opofferingsmateriaal toevoegen in de loop?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex-Ible
Ik ben niet degene die deze loop heeft gevuld (het is een AIO), maar het ziet er naar uit dat AMD dat had moeten doen ja. Zeker omdat de radiator van aluminium lijkt te zijn. Als ik hem weer ga vullen ga ik ook zeker dat toevoegen.

Maar voordat ik hem weer vul wil ik wel de boel nog wat grondiger schoonmaken, het is best wel een hel om het ding te ontmantelen, ik heb de leidingen al door moeten knippen omdat deze muurvast zaten, en om de boel te testen moet ik alles weer aansluiten en in mijn pc stoppen omdat de pomp stroom krijgt van de kaart zelf via een 6 pins connector waar ik geen information over heb kunnen vinden.

Edit: Dit is trouwens hoe de vloeistof die er uit kwam er uit zag Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ueQfEG0.jpg

Volgens de use guide: "The coolant contains a mixture of monoethylene glycol/ ethanediol".

[ Voor 14% gewijzigd door Flex-Ible op 02-12-2018 13:59 . Reden: Plaatjes :( ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Hm, glycol in AiOs moet de corrosie in principe tegengaan, ik denk daarom dat het niet corrosie is wat je ziet maar vooral gewoon gunk. De tandenborstel en tandpasta is al aangeraden, ik denk dat je dit het beste toch even kan proberen ookal zijn de haren van de borstel niet dun genoeg om helemaal tussen de vinnen te komen, en probeer een tandenborstel te vinden die zo dun mogelijke haren heeft. Wat je daarnaast ook even kan doen is een loop cleaning product er doorheen laten circuleren, iets als mayhems blitz of primochill sysprep. Omdat het een AiO betreft kan ik me voorstellen dat dit wat teveel gedoe is, wat je dan nog kan doen is het blok laten weken in een water/azijn (50/50) oplossing.

Zie bijvoorbeeld ook deze video YouTube: Simple trick to make waterblocks look NEW again! , hier zie je dat de tandenborstel methode aardig goed werkt. Let wel dat Jay voorafgaand aan deze video wel schoonmaak spul door zijn loop heeft laten gaan.

🇺🇦

Pagina: 1