Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gigabyte AORUS B450 Pro + Gigabyte RTX 2070 Windforce 8G

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheNoobDude
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-01-2021
Mijn vraag

ik ben momenteel aan het sparen voor om mijn eerste gaming pc te bouwen, ik zou graag een rtx 2070 in mijn build hebben, deze zijn vrij duur dus ben ik voor het goedkoopste model dat ik kon vinden gekozen. de GIGABYTE GeForce RTX 2070 Windforce 8G. Op de website staat dat deze 3x PCIe x16 nodig heeft. Dus ben ik opzoek gegaan naar een motherboard dat er 3 heeft. Zo ben ik terecht gekomen bij de GIGABYTE AORUS B450 PRO (rev. 1.0). Dan nu mijn vraag, op de website van alternate staat dat dit motherboard idd de 3 PLle x16 ingangen heeft maar op die van coolblue staat dat dit bord slechts 1 PLle x16 opening heeft. Aangezien ik geen idee heb hoe ik dit kan herkennen of kan zien hoop ik dat iemand mij hier kan helpen en dus zeggen of deze graphicscard op dit motherboard past of niet.

link alternate: https://www.alternate.be/...duct/1471762?event=search

link coolblue: https://www.coolblue.be/n...f=168393&utm_content=4297

Relevante software en hardware die ik gebruik

GIGABYTE AORUS B450 PRO + GIGABYTE RTX 2070 Windforce 8G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan er niet veel over vinden

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beter geen gigabyte op am4 socket

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TheNoobDude
ow ok, kan je eventueel zeggen waarom niet? Weet niet veel van pc's alle tips zijn welkom :)
heb ook een asus gevonden die compatibel zou moeten zijn met de videokaart, de ASUS PRIME X370-PRO

[ Voor 8% gewijzigd door TheNoobDude op 01-12-2018 22:28 ]

Verwijderd

Je verwart een aantal zaken, de videokaart heeft een PCI-e generatie 3.0 slot nodig en niet 3 aparte sloten.
Dat moederbord voldoet dus prima.
Aangezien ik geen ervaring heb met Gigabyte en AM4 kan ik daar niets zinnigs over zeggen.
Ps: als je een zinnig advies over het nieuwe systeem wil hebben vraag dan een moderator om dit draadje naar DAA (desktop aankoop advies) over te zetten.
Er zijn namelijk meer zaken waar je rekening mee moet houden zoals bijvoorbeeld de voeding, het bios et cetera.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 22:33 ]

• TheNoobDude
ow ok bedankt @E65 , ik klonk waarschijnlijk vrij dom door deze vraag, dat is al een probleem minder! dank u!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Hackus schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:22:
Waarom geen gigabyte mb? De stroomvoorziening is erg goed bij de intel borden.
@TheNoobDude De 2070 windforce zou ik nog maar eens wat testen van lezen die hadden nogal wat problemen met de fans maar mischien is dat nu opgelost.
Welke cpu wil je gebruiken? een 2600x lijkt me minimaal icm een 2070 kaart.
Je kan ook een X470 moederbord kopen dat is het meeste high end.

[ Voor 20% gewijzigd door Goofy1978 op 01-12-2018 22:44 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goofy1978 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:37:
[...]

De 2070 windforce zou ik nog maar eens wat testen van lezen die hadden nogal wat problemen met de fans maar mischien is dat nu opgelost.
veel problemen mee bekend. zo ook veel RTX kaarten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Goofy1978 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:37:
[...]

De 2070 windforce zou ik nog maar eens wat testen van lezen die hadden nogal wat problemen met de fans maar mischien is dat nu opgelost.
De TS linkt AMD, en daar heeft Gigabyte nogal gekke PWM keuzes gemaakt, maar eigenlijk als je binnen de grenzen van de CPU blijft en niet extreem overklokt, zelfs dan is het doorgaans wel goed geregeld... en een B450 koop je doorgaans niet omdat je wilt gaan overklokken, dus het zit wel redelijk eigenlijk...

De kaart heeft PCI-E 3.0, en zal qua koeler-ruimte waarschijnlijk drie sloten nodig hebben, niet fysiek. Eigenlijk elke m-ATX en ATX kast heeft wel ruimte, maakt niet uit hoeveel het moederbord het heeft dan :)

• TheNoobDude
Dus als ik hier zo wat lees dan is gigabyte eigenlijk niet echt zo een top merk voor AMD? En als ik de MSI GeForce RTX 2070 AERO 8G grafische kaart of MSI GeForce RTX 2070 ARMOR 8G grafische kaart neem in combinatie met een asus bord zoals de ROG STRIX B350-F GAMING of de Asus Prime X370-PRO bijvoorbeeld?

(ben van plan om een amd ryzen 5 2600 of 2600x te nemen en een nzxt H500 case)

• Goofy1978
Geen oude chipset kopen lijkt me dan word je cpu niet herkend zonder bios update.

• TheNoobDude
en den MSI X470 Gaming Plus, is deze dan beter?

• Goofy1978
Die ondersteund je cpu idd en je kan ook nog overklokken als je de 2600X koopt.

https://nl.hardware.info/...14-borden-voor-je-ryzen-2

Kijk hier eens en let op je ram keuze dat komt best nauw bij ryzen

https://nl.hardware.info/...voor-coffee-lake-en-ryzen

Wil je niet overklokken kun je een gewone 2600 kopen met een B450 moederbord

[ Voor 9% gewijzigd door Goofy1978 op 01-12-2018 23:22 ]

• TheNoobDude
Ok bedankt, zal het eens bekijken!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zwart pricewatch: ASRock B450 Pro4
Rode looks pricewatch: MSI B450 Gaming Plus
Met lichtjes pricewatch: MSI B450 Tomahawk

Allemaal prima geschikt voor 2600 en X ook OC mogelijk.
Beter dan X470 tot +- €180,- pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Verder is het net welke opties je nodig hebt qua aansluitingen etc. RTX zou ik nog even in de vriezer zetten.
Zijn steeds meer problemen mee. Niet werkend te krijgen, ineens niet hoger dan 300MHz, DOA etc.

• TheNoobDude
Ok Hackus, maar ben van plan om alle onderdelen ergens in januari te kopen (eerst nog wat sparen), zouden de problemen dan opgelost zijn?
Heb mijn samenstelling net afgerond en dit zou het moeten worden (enkel over de voeding twijfel ik nog):

CPU: Amd Ryzen 5 2600
GPU: MSI GeForce RTX 2070 AERO 8G
Motherbord: MSI B450 GAMING PRO CARBON AC
RAM: G.skill DDR4 Trident-Z 2x8GB 2400MHz CL15 RGB
CPU cooler: Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB
SSD opslag: Crusial SSD MX500 250GB
HDD opslag: Seagate BarraCuda HDD 1TB
Voeding: Cooler Master MasterWatt Lite 500 - Full Modular
Case: Nzxt h500 - Black

Als ik dit op Megekko bestel komt dat neer op 1277 euro, indien dit te veel is voor wat het is, of overkill, dan zijn andere sugesties altijd welkom! Ik ga mijn pc voornamelijk gebruiken voor video editing en gaming op hoge settings. Waarschijnlijk later ook voor mijn studies aangezien ik iets met IT wil gaan doen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:28
Geheugen is te traag, neem minimaal 3000 MT/s met Ryzen.

De Masterwatt Lite voeding is enorm slecht. Neem een be quiet! Pure Power 11, Bitfenix Formula Gold/Whisper, Corsair TXM V2/RMx 2018, Cougar GX-F of be quiet! Straight Power 11.

• TheNoobDude
deze beter?
G.Skill DDR4 Trident-Z 2x8GB 3000Mhz RGB C16

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 20:43

MazeWing

The plot thickens...

Hackus schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:22:
Wat een kul!
De Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming staat bekend om zijn zeer goede prijs/kwaliteit verhouding met een stuk betere stroomvoorziening dan de vergelijkbaar geprijsd Asus en MSI modellen. MSI adverteert bijvoorbeeld met veel meer fases dan ze eigenlijk hebben...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MazeWing schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:06:
[...]

Wat een kul!
De Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming staat bekend om zijn zeer goede prijs/kwaliteit verhouding met een stuk betere stroomvoorziening dan de vergelijkbaar geprijsd Asus en MSI modellen. MSI adverteert bijvoorbeeld met veel meer fases dan ze eigenlijk hebben...
Voor je zulke uitspraken doet, lees je dan even verder in dan je neus lang is. (te) veel problemen bekend met Gigabyte op AM4. Gewoon standaard al zonder overclock. BSOD, onstabiele BIOS. krijgt vaak gebruikt RAM niet hoger dan 2133MT/s etc. Dat Gigabyte het prima doet op Intel gaat het hier niet over. Er kan wel een redelijk bord tussen het hele aanbod zitten, maar dan liever een bord wat gewoon goed is. Zal lullig zijn dat een forumlid problemen ervaart en denkt... Er zijn ook mensen die een RTX probleemloos hebben draaien, en zat die wel problemen hebben... Dit bord heb ik dan liever in die prijsklasse X470pricewatch: MSI X470 Gaming Plus Of gewoon zeer goede B450 pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 02-12-2018 13:47 . Reden: link ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb zelf die gigabyte die ik noemde en 0,0 problemen Mijn geheugen loopt prima op 3200MHz (staat niet eens op de QVL) en qua stabiliteit is het uitstekend. In het totaal dagen getest met prime95, memtest86 en ook daar was de stabiliteit 100%

Daarnaast heeft de gigabyte ook nog eens meer features (betere ALC chip, USB-C, betere koeling, etc.) dan veel soortgelijk geprijsde bordjes.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36
Hackus schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:39:
[...]

Voor je zulke uitspraken doet, lees je dan even verder in dan je neus lang is. (te) veel problemen bekend met Gigabyte op AM4.
Kom dan met bronnen! In plaats van met veel aplomb een behoorlijk boude bewering te doen zonder duidelijke onderbouwing. Ik heb evenmin ergens ook maar iets van problemen gelezen met dat specifieke bord, integendeel zelfs: alle reviews zijn duidelijk zeer lovend.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Precies! Er zijn voldoende reviews te vinden die Asus helemaal afbranden voor hun waardeloze koeling (enkel op de goedkopere 120-170 modellen) en reviews die zeer kritisch zijn over de vals geadverteerde power phases van de MSI. Het komt er op neer dat MSI nogal creatief is met rekenen en je eigenlijk net zoveel phases hebt als de andere borden.

Het is niet voor niets dat de Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming zo'n beetje overal het beste budget X470 bord genoemd wordt...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ronaldvr schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:57:
[...]

Kom dan met bronnen! In plaats van met veel aplomb een behoorlijk boude bewering te doen zonder duidelijke onderbouwing. Ik heb evenmin ergens ook maar iets van problemen gelezen met dat specifieke bord, integendeel zelfs: alle reviews zijn duidelijk zeer lovend.
@MazeWing Het gaat hier om B450 zie TT. en ik ga geen bronnen terugzoeken om dit te bewijzen. het is geen 9ik weet het beter) discussie, maar advies. iedereen mag zelf beslissen of men Gigabyte koopt op AM4. Dat de genoemde X470 iemand bevalt neemt niet weg dat het bord uit TS prima is. Over het algemeen zijn er veel problemen met Gigabyte op AM4, dan adviseer ik die liever niet zoals ik al vertelde. Ik lees genoeg online voor ik deze uitspraken doe. Gigabyte is er druk mee te verbeteren en brengt al veel 1.0 versies uit. maar ik pas liever op voor ik Gigabyte koop of aanbeveel. MSI of AsRock afkraken vanwege zgn slechte stroomvoorziening is ook dikke onzin. en de VRM van genoemd X470 zijn zelfde als van MSI die ik aangeef 4+2

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 02-12-2018 14:23 ]

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36
Hackus schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:20:
[...]
MSI of AsRock afkraken vanwege zgn slechte stroomvoorziening is ook dikke onzin.
Ja, ja als jij ongefundeerde uitspraken doet mag het wel, als een ander het doet mag het niet. Kijk eens hier in dit draadje:

https://www.reddit.com/r/...herboards_for_ryzen_cpus/

Iedereen kan wel 1 of 2 slechte ervaringen noemen met wel merk dan ook, maar tot nu toe zijn er geen duidelijke signalen dat de 1 significant beter (of significant slechter) is dan de ander.

Hooguit als je serieus wil overclocken zijn er wat extra parameters om rekening mee te houden. Dan moet je denk ik hier even kijken: https://www.reddit.com/r/...4_b450x470_vrm_tier_list/

• TheNoobDude
@MazeWing en @ronaldvr ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag, mijn probleem is dus opgelost. Als jullie willen lullen dan moet je maar wat vroeger naar een topic komen, nu heeft het ook geen zin meer!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TheNoobDude schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:51:
@MazeWing en @ronaldvr ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag, mijn probleem is dus opgelost. Als jullie willen lullen dan moet je maar wat vroeger naar een topic komen, nu heeft het ook geen zin meer!
Kan misschien ook wat aardiger en misschien niet helemaal zo verstandig om direct op het advies af te gaan van iemand die zijn advies op geen enkele mogelijke manier wil onderbouwen.

Zelf ben ik vrij recent ook opzoek geweest naar een B450 of X470 moederbord en kwam de Gigabyte borden ook tegen, veelal aangeprezen voor prijs / feature set. De enige kantekening die je veelal tegen komt is de opmerking dat het geen overclock borden zijn, maar als je binnen de specs blijft prima voldoen.

Van dat betreft is het advies van de andere beide, MAzewing en ronaldvr, veel beter en tenminste onderbouwd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

als je je eens verveeld is oa hier al zat te lezen http://forum.gigabyte.us/board/37/am4
Een advies hoeft niet onderbouwt te worden, het is vrij voor een ieder te kopen wat hij/zij wil. hier wordt aankoop advies gegeven, en jantje of pietje kan daar anders over denken. ik moet eerlijk toegeven dat de Aorus pro wifi(rev 1.0) het beter schijnt te doen. (met de nieuw uit te brengen bios updates zal het nog beter gaan) neemt niet weg dat ik het niet adviseer, er zijn in de prijsklasse ook andere opties.

Pagina: 1