bug in vraag en aanbod sectie op tweakers website?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 13:52
Er ging iets niet goed tijdens een veiling op de vraag en aanbod sectie op jullie website
het gaat om deze advertentie

V&A aangeboden: HP g6 1310sd 15,6" laptop met i3-2350m, 4gb ram, Win7/10-lice...

Ik bied 30 euro en er stond dat ik de hoogste bieder was. Een andere bieder heeft ook 30 euro geboden en wint de veiling. Volgens de aanbieder is het ook een bug maar omdat de andere bieder zich meteen heeft gemeld na afloop van de winnen van het product, gaat het product naar hem. Nou goed, daar kan ik wel mee leven.

ook stond mijn bod dubbel bij de biedingen :?

is er mogelijk een bug op de website. Of misschien is er iets anders mis gegaan. Ik heb daar geen verstand van!
meer mensen hier last van (gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hierbij de betrokken persoon/aanbieder! :+ Het is de zoveelste keer dat ik dit meemaak bij de veiling, en kopers haken dan ook vaak af "omdat ze geen notificatie gekregen hebben dat ze de veiling hebben gewonnen", dus het is een nogal irritante bug eigenlijk. Dat mensen dus exact hetzelfde bedrag kunnen bieden is natuurlijk wel vreemd bij een veiling.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is volgens mij geen bug. Toegegeven, het is wel verwarrend. Koper Pol_1953 heeft blijkbaar eerder dan Siebo een bod gedaan met een maximaal-waarde van 30 euro. Ofwel: telkens als er een bod hoger dan dat van Pol_1953 wordt gedaan, biedt het systeem automatisch hoger. Nu biedt Siebo 30 euro, maar omdat Pol_1953 zijn eerste bod al eerder gedaan heeft met een max van 30, wint Pol_1953 de veiling.

Het is inderdaad verwarrend. Beter zou zijn dat het bod van 30 euro van Siebo geweigerd was, omdat dat bod gelijk stond aan het max bod van Pol. Dan is er meteen geen onduidelijkheid meer. Siebo moet dan 31 euro bieden, en Pol krijgt een mail dat zijn max overboden is.

En aangezien dit een bug is/lijkt, verplaats ik deze even naar SB.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

crisp

Devver

Pixelated

Microkid schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:04:
[...]
Het is inderdaad verwarrend. Beter zou zijn dat het bod van 30 euro van Siebo geweigerd was, omdat dat bod gelijk stond aan het max bod van Pol. Dan is er meteen geen onduidelijkheid meer. Siebo moet dan 31 euro bieden, en Pol krijgt een mail dat zijn max overboden is.
Dat kan vervolgens ook weer verwarring wekken aangezien eerder nergens te zien was dat in dit geval Pol een max van 30 euro had opgegeven. Ergo: hier moet sowieso qua interactie en interface eerst eens goed naar gekeken worden, en vervolgens moet de huidige code (waar overigens ook known bugs in zitten) eens grondig op de schop.

Dat gaat echter verder dan 'even een bug fixen' en is daarmee meer iets voor Mooie Features...

Intentionally left blank