Toon posts:

Wat heb ik nodig voor het streamen via OBS met een Elgato?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag via Twitch FIFA19 gaan streamen. Ik wil daarvoor mijn Elgato gamecapture gaan gebruiken en het programma OBS gaan gebruiken. Ik heb een:
MacBook Air 2015 1.6 GHZ Intel core i5
4GB 1600 MHZ DDR3
Intel HD Graphics 6000 1536mb

en een Elgato HD60s

Nu ben ik een leek op het gebied wat bovenstaande allemaal inhoudt, maar het lukt mij dus niet om een gangbare stream op gang te krijgen met deze MacBook. Nu heb ik heel veel gelezen en gezocht op internet en wordt ik er niet veel wijzer van. De 1 zegt het moet lukken en de ander zegt van niet.

Wat ik graag wil weten is of iemand ervaring heeft met mijn probleem, de juiste instellingen heeft om het probleem te verhelpen of kan laten weten wat ik minimaal nodig hebt om te kunnen streamen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat lukt er precies niet? Als ik kijk naar de specs van die Elgate raden ze een PC met een Nvidiakaart aan, beide heb jij niet. Dus mogelijk maak je het jezelf daar dus al moeilijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is me eigenlijk al onduidelijk of & hoe je beide apparaten op elkaar hebt aangesloten. Daarnaast ben ik bang dat je CPU & RAM direct een bottleneck gaan zijn als je enige acceptabele kwaliteit wil capturen en/of transcoden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Een beetje dom van mij, maar ik ben vergeten te vermelden dat het Playstation 4 beeld gestreamd moet worden. Ik verbind de elgato dus aan de ps4 en aan mijn MacBook. Als ik dan OBS open, dan zou het PS4 beeld in dat programma moeten komen. Maar dat lukt dus al niet op de 1 of andere manier. Het lijkt wel of ik het beeld van de PS4 via de elgato niet op me MacBook krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik snel even kijk dan zie ik dat je HDCP sowieso uit moet zetten. Heb je dat al gedaan?