Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abxcrack
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 07:24
Heb een weekje geleden een MSI RTX 2070 Gaming Z gekocht en na het installeren viel het me op dat in zowel Battlefield V als Quake Champions de FPS veel lager zijn dan verwacht (max 50-60, op low settings).
Vervolgens eens tooltjes als GPU-Z en HWMonitor bekeken en het viel me op dat in idle toestand de TDP dik 250% aangeeft met een verbruik van 300-500 watt.

Voeding is ook nieuw, Corsair RM650X, en heb ook mijn oude 650W getest met precies hetzelfde resultaat.
Uiteraard de hele bekabeling ook nagelopen en opnieuw aangesloten maar het helpt allemaal niet...
Daarna mijn oude Geforce 750ti in de nieuwe build gezet, en daar is de TDP in idle maar 5%, neem aan dat ik hiermee het moederbord en de voeding dan ook gelijk kan uitsluiten.

Enig idee waardoor dit kan komen? Kan dit een fabricagefout zijn of iets dergelijks?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Drivers netjes verwijderd met Display Driver Uninstaller?

Bij mij detectereerde die na een verse install volgens Nvidia nog steeds resten van m'n GTX 260... Dus Nvidia haalt zelf duidelijk niet alles weg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om een misvatting te voorkomen TDP is een vast gegeven het geeft aan wat de maximale warmte ontwikkeling of afvoer is van een component of apparaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

abxcrack schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:44:
Heb een weekje geleden een MSI RTX 2070 Gaming Z gekocht en na het installeren viel het me op dat in zowel Battlefield V als Quake Champions de FPS veel lager zijn dan verwacht (max 50-60, op low settings).
Vervolgens eens tooltjes als GPU-Z en HWMonitor bekeken en het viel me op dat in idle toestand de TDP dik 250% aangeeft met een verbruik van 300-500 watt.

Voeding is ook nieuw, Corsair RM650X, en heb ook mijn oude 650W getest met precies hetzelfde resultaat.
Uiteraard de hele bekabeling ook nagelopen en opnieuw aangesloten maar het helpt allemaal niet...
Daarna mijn oude Geforce 750ti in de nieuwe build gezet, en daar is de TDP in idle maar 5%, neem aan dat ik hiermee het moederbord en de voeding dan ook gelijk kan uitsluiten.

Enig idee waardoor dit kan komen? Kan dit een fabricagefout zijn of iets dergelijks?
verbruik is geen TDP. TDP, is het vermogen dat het koelsysteem van een chip kan afvoeren. GPU-Z geeft ook nooit een hoger TDP weer volgens mij. ik heb dat nog nooit gezien. bij mijn i7-7700k staat netjes 91W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dank voor de reacties tot nu toe, ik reageer ff namens crack aangezien we die pc samen in elkaar gezet hebben...

Dat TDP een vaste waarde is begrijp ik, misschien verkeerd verwoord.
Gpu-z geeft echter ‘Power consumption : 250%’ aan, daarnaast ook een veel te hoog verbruik. Ook in hwmonitor en MSI afterburner is een verbruik van 300-500 watt uit te lezen en dit lijkt ons niet heel erg normaal??

Afbeeldingslocatie: http://imgdump4.novarata.net/image.uploads/01-12-2018/original-8d1957c8cd3af6056c0d000d777bcd22.jpg

@Jeroenneman : Yes, hele PC was ook nieuw met nieuwe Windows installatie. Daarna nog versie 416 verwijderd met DDU en 417 ingeinstalleerd, helaas hetzelfde probleem.

Wat ook opvalt is overigens dat de gpu clockspeed op 300mhz blijft hangen en niet omhoog gaat in BF5 of QC.

[ Voor 32% gewijzigd door h3ll op 01-12-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
568w en maar 38 graden. Dat kan niet anders dan fout zijn. Wat zegt MSI Afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Afterburner geeft ook zo’n rare wattages aan, maar ook dat de clock niet hoger dan die 300mhz uitkomt..
Lijkt me iets dat met n bios update verholpen kan worden maar moet je daar zelf mee gaan lopen prutsen ipv een RMA verzoek in te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
Ik zou een rma indienen ja, wellicht kan je het voor de zekerheid nog in een ander systeem testen of eerst windows opnieuw installen en opnieuw proberen. Lijkt op een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
of de software leest de boel gewoon foutief uit :?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

volgende RTX met problemen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
@Santee : Zojuist gedaan in mijn eigen pc, helaas zelfde probleem. Rma is aangevraagd.

@SMSfreakie : Dat kan best, maar als daardoor ook de clockspeed niet omhoog gaat en daardoor prestaties niet gehaald worden is dat meer dan een uitleesfout en daar koop je geen vga van 600 euro voor lijkt me :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@h3ll nee dat ben ik zeker met je eens :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik hoor en lees niks anders dan problemen met de nieuwe RTX serie.
Pagina: 1