Vraag

• deca90
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10-2019
Hallo,

Ik zou binnenkort een nieuwe monitor willen kopen om te gamen.
Ik zou voor een 144 Hertz, 1 MS scherm willen gaan (nl: BenQ Zowie XL2411)

Zelf game ik op laptop (HP nvy 17-n116nb), met enkel een HDMI aansluiting,Een DP poort heb ik jammergenoeg niet.

Haal ik via een HDMI verbinding ook de 144 hz of wat is het maximum dan?

Alle reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat ligt geheel aan wat het betreffende beeldscherm ondersteund, je hebt schermen die 144Hz alleen op de DP poort ondersteunen, maar er zijn ook beeldschermen die het op beide poorten doen, zowel HDMI als DP.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 17:18

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

http://www.tomshardware.c...11t-144hz-hdmi-cable.html

Yeah HDMI is limited to something like 1080p on 75/60hz and only 720p if you want 120hz.
You'll need a DVI-D cable, they're able to push 1080p at 144hz.
It's also possible on Displayport if im not all wrong, but your screen doesn't have that port. ;)

So you'll need to use DVI-D to achieve 144hz on your monitor.

★ Elongated, edible fruit ★

• deca90
_Dune_ schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:31:
Dat ligt geheel aan wat het betreffende beeldscherm ondersteund, je hebt schermen die 144Hz alleen op de DP poort ondersteunen, maar er zijn ook beeldschermen die het op beide poorten doen, zowel HDMI als DP.
Heb je voorbeelden van schermen die de 144 hz ondersteunen via HDMI?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:01
144Hz is vrij nutteloos op een GTX 950M. Bespaar geld en neem een 60 - 75Hz IPS dan heb je nog mooier beeld ook.

[Voor 16% gewijzigd door Uszka op 01-12-2018 19:36]

• deca90
Uszka schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:36:
144Hz is vrij nutteloos op een GTX 950M. Bespaar geld en neem een 60 - 75Hz IPS dan heb je nog mooier beeld ook.
Laptop is 3 jaar oud, en er komt wel ooit eens een nieuwe, maar dit is nog niet voor binnenkort.
Wil wel dat mijn scherm 144hz is indien er een nieuwe komt.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De eerste google hit is dat hdmi geen 144Hz aan kan. En net zoals Uszka aangeeft is dat ook vrij nutteloos met je huidige laptop.
Dus dat houdt in dat wanneer je in de toekomst dat wel wil kunnen halen een laptop en scherm met displayport moet zoeken :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@deca90 pricewatch: BenQ Zowie XL2411P (met Color Vibrance) Zwart met DisplayPort 1.2. dus bij upgrade daar rekening mee houden. nu dus mank gaan met HDMI

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik moet mijzelf inderdaad corrigeren, HDMI gaat tot max 120Hz. Ik dacht dat de MSI Optix schermen ook 144Hz over HDMI ondersteunden, maar dit is toch niet echt een probleem? Als een nieuw scherm gewoon 144Hz ondersteund over DP en DVI, dan kan je daar bij de volgjende laptop rekening mee houden. Bij de huidge laptop maakt het toch niet uit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• deca90
_Dune_ schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:49:
Ik moet mijzelf inderdaad corrigeren, HDMI gaat tot max 120Hz. Ik dacht dat de MSI Optix schermen ook 144Hz over HDMI ondersteunden, maar dit is toch niet echt een probleem? Als een nieuw scherm gewoon 144Hz ondersteund over DP en DVI, dan kan je daar bij de volgjende laptop rekening mee houden. Bij de huidge laptop maakt het toch niet uit.
Idd is momentel geen probleem.
Mijn huidig scherm haalt maar 60 Hz momenteel, dus wou dit toch wat hoger zien.
120 HZ is al het dubbele dus zal het al zeker merken.

Ik vermoed wel dat ik hiervoor en HDMI 2.0 kabel voor nodig heb?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

120Hz op HDMI wordt vanaf v1.4 ondersteund zover ik uit de specificities van mijn MSI Optix scherm haal. Ik zou het gewoon eerst proberen met de kabels die je voorhanden hebt. Jë kunt snelgenoeg nog een ander halen.

[Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 01-12-2018 20:08]

• deca90
_Dune_ schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:07:
120Hz op HDMI wordt vanaf v1.4 ondersteund zover ik uit de specificities van mijn MSI Optix scherm haal. Ik zou het gewoon eerst proberen met de kabels die je voorhanden hebt. Jë kunt snelgenoeg nog een ander halen.
Ok bedankt.
Zijn de MSI Optix goede schermen?

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
deca90 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:59:
[...]

Idd is momentel geen probleem.
Mijn huidig scherm haalt maar 60 Hz momenteel, dus wou dit toch wat hoger zien.
120 HZ is al het dubbele dus zal het al zeker merken.

Ik vermoed wel dat ik hiervoor en HDMI 2.0 kabel voor nodig heb?
Waarom ben je nu zo gefixeerd op die 144Hz? Welke spellen speel je waar je dit voor nodig hebt?
Je hebt nu een 950 mobiele videokaart, dus ik betwijfel dat die met enigszins recente games ook maar in de buurt komt voor die framerates.

Je geeft aan in de toekomst je hardware te willen upgraden. Is het niet een idee om dan pas te kijken voor een nieuw scherm?

• deca90
fm77 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:14:
[...]

Waarom ben je nu zo gefixeerd op die 144Hz? Welke spellen speel je waar je dit voor nodig hebt?
Je hebt nu een 950 mobiele videokaart, dus ik betwijfel dat die met enigszins recente games ook maar in de buurt komt voor die framerates.

Je geeft aan in de toekomst je hardware te willen upgraden. Is het niet een idee om dan pas te kijken voor een nieuw scherm?
Eigenlijk speel ik enkel CS:GO.
Het scherm momenteel is eigenlijk een TV scherm, dus geen echte pc monitor.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk zeker ook de hdmi versie van de poort op je laptop na. Dit is niet noodzakelijk dezelfde versie als de hoogste die de grafische chip ondersteunt.

• deca90
Admiral Freebee schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:04:
Kijk zeker ook de hdmi versie van de poort op je laptop na. Dit is niet noodzakelijk dezelfde versie als de hoogste die de grafische chip ondersteunt.
Hoe kan ik dit controleren?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29
En mocht je laptop beschikken over Nvidia Optimus dan zit de HDMI poort aangesloten op de integrated graphics van de Intel processor, en is deze waarschijnlijk de beperkende factor en niet de GTX950M.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deca90 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:11:
[...]

Hoe kan ik dit controleren?
Ik zou het zoeken in de documentatie van de fabrikant. Sommige zetten het er helaas niet bij alle modellen bij.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee