Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic hier thuishoort of wellicht in het topic "waar koop je dat?"
Ik heb een aantal foto's in zwart-wit die ik graag op canvas of plexi-glas af wil laten drukken. Nu heb ik dit een aantal keren laten proefdrukken door Profotpnet.nl, maar ik merk de laatste tijd dat hier nogal eens kleurzweem in de afdrukken zit. Ondanks dat ik de afdrukken écht in monochroom zwart-wit aanlever.

Ze geven zelf op de wensite aan "hoge kwaliteit zwart-wit prints" aan te bieden, maar als er dan kleurzweem op blijkt te zitten, dan ben ik daar natuurlijk niet blij mee. Hebben meer mensen ervaring hiermee? Of waar laten jullie zwart-wit foto's afdrukken zonder kleurzweem?
Wat zijn jullie ervaringen? Drukken jullie ze zelf af? Het gaat mij om afdrukken op minstens A3 of A2 formaat.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Neem even contact op met Profotonet. Ze zijn erg behulpzaam. is mijn ervaring, en coulant als je niet tevreden bent met de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:53
Zelf redelijk veel gebruik gemaakt van Profotonet, en inderdaad service is prima en prints ook. Eyes on media is in mijn mening beter, maar meer gericht op professionals en daarom hebben ze dus ook geen canvas :P

Anyhow, even troubleshooting. Ik zie dat de printmogelijkheden voor dibond achter plex beperkt zijn. Maar zonder plex (kan echt supermooi zijn trouwens) zijn er meer keuzemogelijkheden kwa papier. Dat brengt mij op het volgende, heb je ook wel echt het type zwart wit papier gekozen? Want bijvoorbeeld Illford Gallery kán geen zweem bevatten, mja of ze die ook plexen is een tweede.

Maar goed, bellen en even overleggen waar je mee zit werkt het beste. Best kans dat ze gratis ff nieuwe proefdrukjes opsturen zonder zweem.

[ Voor 7% gewijzigd door analogworm op 01-12-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Dank voor de replies, ik ga eens met Profotonet bellen dan. Ik heb, meen ik, wel Illford gekozen als afdrukmedia en het is juist deze proefdrukken die een zweem bevatten. Vreemd dus, als jij zegt dat dat niet mogelijk zou moeten zijn. Ik zal mijn bestelling er nog eens op naslaan.

Ik ga in ieder geval eens in de telefoon klimmen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:53
ElCondor schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:42:
Dank voor de replies, ik ga eens met Profotonet bellen dan. Ik heb, meen ik, wel Illford gekozen als afdrukmedia en het is juist deze proefdrukken die een zweem bevatten. Vreemd dus, als jij zegt dat dat niet mogelijk zou moeten zijn. Ik zal mijn bestelling er nog eens op naslaan.

Ik ga in ieder geval eens in de telefoon klimmen.
Ja dat zou niet moeten kunnen omdat het 'klasiek belicht fotopapier' betreft, met enkel zilver e.d. Als je bijvoorbeeld een inktjet gebruikt kan het zijn dat grijstinten e.d. gemengd worden met kleuren, waaruit een zweem ontstaat. Maar goed, ongeacht de print techniek zou een zwartwit foto geen kleurzweem moeten hebben en als wel is dat aan Profotonet om op te lossen, ik ben in ieder geval benieuwd naar de uitkomst. Hou je ons op de hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:45
Dit is meer iets voor Foto & Video Workflow :)
Pagina: 1