Wat is wijsheid?
We hebben hier een aantal webservers draaien (IIS5, W2k server, SQL 2000). Nou heb ik een discussie met 1 van de systeembeheerders. Die vindt dat er een virusscanner op moet draaien
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens want:
- vertraagd
- Weer een extra programma draaien wat een crash kan veroorzaken (blijft Windows )
- Weer een programma waar een bug in kan zitten die een exploit mogelijk maakt
- Kans op een virus is toch klein aangezien wij op alle werkstations waar we vandaan werken actuele virusscanners draaien
Zijn idee:
- Virusscanners vertragen niet of nauwelijks
- Virusscanners blijven uptodate door de auto-update functie van de huidige virusscanners, waardoor virusen zoals "Code red worm" worden afgevangen
- baat het niet schaadt het niet
Wat is jullie mening hierover... En wat hebben jullie zelf?
We hebben hier een aantal webservers draaien (IIS5, W2k server, SQL 2000). Nou heb ik een discussie met 1 van de systeembeheerders. Die vindt dat er een virusscanner op moet draaien
Persoonlijk ben ik het er niet mee eens want:
- vertraagd
- Weer een extra programma draaien wat een crash kan veroorzaken (blijft Windows )
- Weer een programma waar een bug in kan zitten die een exploit mogelijk maakt
- Kans op een virus is toch klein aangezien wij op alle werkstations waar we vandaan werken actuele virusscanners draaien
Zijn idee:
- Virusscanners vertragen niet of nauwelijks
- Virusscanners blijven uptodate door de auto-update functie van de huidige virusscanners, waardoor virusen zoals "Code red worm" worden afgevangen
- baat het niet schaadt het niet
Wat is jullie mening hierover... En wat hebben jullie zelf?
Programmer - an organism that turns coffee into software.