High-end laptop voor werk + privé

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Pro: SAP, calculaties, MS Excel/Access, VM's zijn de voornaamste.
Privé: Casual steam games, dagelijks gebruik, niks speciaals.

Wat is je budget?
Redelijk flexibel :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen bij het dagelijks pendelen. Gewicht en form factor maakt niet zo uit, wel geen schreeuwende kleurige game designs ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Altijd HP gehad, nu een HP Pavilion 15-CK003NB i5 8th gen van het werk en toch niet zo tevreden over de bouwkwaliteit. Haarscheurtjes in het deksel ter hoogte van de scharnieren, toetsen zitten me iets te los en 1 van de 2 USB ports doet al moeilijk...en dat na 4 maand gebruik.

Eisen:
i7 8th gen (eventueel 9th indien beschikbaar, ik kan wel nog even wachten...:))
16GB ram
USB C die kan laden, 1x externe scherm 4k etc...Thunderbolt 3 is dit dan denk ik?
2x USB 3.0 en meer
Full HD of meer
256gb SSD + 1TB HDD of 512gb SSD
Numpad en verlicht keyboard
GTX 1060 / 1050 of alternatief

Ik heb zitten kijken op coolblue of central point maar niet direct wat gevonden of zoek ik dan verkeerd?
De website van HP heeft me niet zoveel wijzer gemaakt.

Eigenlijk een toestel die solide aanvoelt waar je 8u+ / dag met plezier mee werkt.
Kan momenteel misschien wat overkill zijn maar liever wat teveel dan gelimiteerd zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je budget genoeg hebt en niet van goedkoop plastic houd zou ik naar de high-end zakelijke laptops/mobileworkstations gaan kijken van bv HP (zbook/elitebook), Lenovo (thinkpad T/X/P) of Dell (XPS/Precision/Latitude)

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 01-12-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28

jgj82

Ja, maar = nee

@Verwijderd
Hier draait een HP Spectre x360 15" 2018 al een paar maanden mee, voornamelijk voor mijn opleiding. Fatsoenlijke unibody (metaal), en voldoet aan al je wensen. Het enige minpunt wat ik kan vinden tot nu toe is het glanzende scherm. Maar ver genoeg gedimd kan ik ook in een goed verlichte ruimte prima uit de voeten. Probeer er eens een live te bekijken ergens?
Anders inderdaad in het lijstje van -36- kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door jgj82 op 01-12-2018 19:17 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 20:17
Lenovo Thinkpad P serie (de oude IBM kwaliteit, maar dat zegt niemand iets meer)

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-36- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:48:
Als je budget genoeg hebt en niet van goedkoop plastic houd zou ik naar de high-end zakelijke laptops/mobileworkstations gaan kijken van bv HP (zbook/elitebook), Lenovo (thinkpad T/X/P) of Dell (XPS/Precision/Latitude)
Touchscreen en de tablet functie bieden mij geen meerwaarde waar ik dan wel voor betaal.
Helaas geen apart numpad en die moet zeker aanwezig zijn.
-36- schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:48:
T reeks heeft niet de GPU die ik zoek. De P52s is dan met quadro en de X is dan weer zonder numpad 8)7
Straks eens Dell precision bekijken en de HP Zbook lijn...

Is BTO eigenlijk nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Thinkpad P + gpu = Thinkpad W serie achterhaald w serie is niet meer

[ Voor 36% gewijzigd door -36- op 02-12-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Dell XPS 15

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-36- schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:01:
Thinkpad P + gpu = Thinkpad W serie
Die zie ik nergens op de Belgische lenovo website?

Een snelle klik-klik config op BTO brengt me op dit: https://bto.eu/cart/?cxecrt-retrieve-cart=8889 (geen windows meegeleverd)
Ik heb wel geen ervaring met het bedrijf.
Not an option...numpad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:07:
[...]

Die zie ik nergens op de Belgische lenovo website?

Een snelle klik-klik config op BTO brengt me op dit: https://bto.eu/cart/?cxecrt-retrieve-cart=8889 (geen windows meegeleverd)

[...]

Not an option...numpad O-)
Heb ik in 2012 een van gekocht, geen service nodig gehad dus daar kan ik je niets over vertellen. Hij werkt nog steeds prima overigens.

Ik zou wel voor 2x8gb opteren overigens voor dualchannel memory. Verder zou ik die harddisk nog eens bekijken. Een snelle, ruime ssd als bootdisk en een gewone zonder "8gb ssd component" zou bij mij de voorkeur hebben.

Succes met je keuze en ik ben benieuwd wat het wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Ik heb anders nog twee laptops in vraag & aanbod waarvan de msi wel een business look heeft en superdun is met een gtx1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb zelf een Dell xps 15 laatste generatie en kan niet echt aanraden voor games. Misschien ligt het aan drivers, maar kon niet normaal spelen. Ik zal morgen nog eens proberen, maar was niet wat ik er van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:07:

Hoewel BTO in dit geval een merk(importeur) is staat BTO in principe voor Build to order en zijn laptop barebones van verschillende laptop fabrikanten die je niet zo vaak onder hun eigen naam in de winkel zult vinden (zoals Clevo, Quanta, Compal, Wistron). De naam BTO als merk zegt dus eigenlijk niet zoveel over de laptop. En (bouw)kwaliteit kan dan ook per model behoorlijk verschillen.

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 02-12-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
DeveloperNL schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:43:
Ik heb zelf een Dell xps 15 laatste generatie en kan niet echt aanraden voor games. Misschien ligt het aan drivers, maar kon niet normaal spelen. Ik zal morgen nog eens proberen, maar was niet wat ik er van had verwacht.
Welke bios versie heb je? Ik heb sinds kort ook een Dell XPS 15 en met de laatste bios is de eGPU vernaggeld. Dell heeft aan gegeven dat ze "snel" met een fix komen. Heb er zelf nog niet mee gegamed maar Firestrike in 3dmark loopt voor geen meter. Heeft er mee te maken dat eGPU pas gaat werken als deze op een bepaalde temperatuur is. Verder zou in principe wat ik zo van de reviews heb gelezen een 1050ti prima moeten zijn om op medium settings te gamen normaliter. Blijft echter dat als je echt een gamelaptop zoekt beter naar een ander alternatief kan kijken.

Als je specifiek een laptop met numpad zoekt valt er alweer een hoop af. Zou dan eerst daar een paar geschikte modellen van zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn3gG3l op 03-12-2018 20:17 . Reden: Over numpad eis heen gelezen ]

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een aparte numpad is er doorgaans pas bij laptops (vanaf) 15". En glanzend/niet glanzend voorkeur zal ook behoorlijk filteren.

De tweakers pricewatch is niet supergoed in de zakelijke modellen van laptops (zie genoemde voorbeelden @-36- ). En reviews van zakelijke modellen zie je ook niet zo heel veel op tweakers of hardware.info. Meer kun je dan vinden op www.notebookcheck.com. Alleen is zakelijk + GTX1050/1060 niet zo erg voor de hand liggende combinatie. Ze zijn er wel, bijv. https://www.notebookcheck...ax-Q-Laptop.334530.0.html. Maar dan is de prijs ernaar. En genoemd voorbeeld heeft geen numpad. Deze wel. Maar ook dat is aan de prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door kdekker op 03-12-2018 22:24 ]

Pagina: 1