Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11 22:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De zwaarste bewerking die ik zal doen is video bewerken. Mag daar helemaal op worden afgestemd. Ik film meeste 4k 60 fps 8 bit (Panasonic GH5). Daarna volgt regelmatig stabiliseren (wat erg lang duurt nu). Andere veel voorkomende bewerkingen zijn croppen (gaat om natuurbeelden, alles zit vaak ver weg). Is ook reden om voor 4k -> behoud van HD na croppen of digitaal zoomen). Kleurcorrectie/10bit nog niet mee bezig, denk wel in de toekomst.

Op dit moment gebruik ik nog een simpel edit programma (videopad), maar ik wil gaan overstappen naar adobe of bijvoorbeeld davinci resolve (lees veel positieve dingen over, heeft vaste grote toekomst vanwege achterliggende merk + vaste prijs staat me meer beter aan dan abonnement). Mijn bewerkingen gaan nu goed, maar als ik iets aanpas kan ik soms tientallen seconden niks (laptop i7, 8 gig dacht incl video)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eur 2.000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik denk aan een snelle 8 core processer + ruim werkgeheugen + goede videokaart als voornaamste aandachtspunten. Ik begrijp dat het per programma wisselt en afhankelijk wat je doet of de videokaart belangrijk is, En hoe de accenten te leggen. Bij Davince zou de GPU veel gebruikt worden, maar voor welke bewerkingen geldt dit? Snel een aanpassing renderen is belangrijk, de rest mag langer duren (ook stabiliseren, daar heb ik nu een bijna automatische workflow voor in virtual dub ).

Op de monitor is 4k weergave niet nodig, HD of ligt daar boven lijkt me voldoende. Moet wellicht geen 1440 maar gewoon 1080 pixels verticaal nemen en meer geld steken in basiscomponenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij gelijke prestaties mag een A-merk/zekerheidje 10-20% meer kosten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eh nee niet echt. Maar ik ben geen kenner, dus ik heb me al wel wat verdiept maar tips zijn welkom.

Ga je overklokken?
Geen idee, helpt dat veel?

Wat verwacht je van ons?
Voornaamste vraag:
Wat zou willen weten stel je besteed 800-1.000 aan werkgeheugen, gpu en CPU. Hoe zou je dan de accenten moeten leggen bij mijn type videobewerking met davinci?

- i7 (of gelijkwaardig) + 32 werk + 4 grafisch?
- i5 (of gelijkwaardig) + 16 werk + 8 grafisch?
- anders?

Soms lees dat ik dat i5 + 16 werk genoeg is, en je beter voor meer grafisch kan gaan. (of meer betere kwaliteit / snelheid. Begrijp ook dat er speciale GPU's die beter zijn met videocodes als H264/265. Helpt dat veel?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 139,-€ 139,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 259,-€ 259,-
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 119,79€ 119,79
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1LG 34UM88C Zwart€ 449,-€ 449,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 256,50€ 256,50
1Corsair TX550M V2€ 73,26€ 73,26
1Samsung 970 Evo 1TB€ 251,-€ 251,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.968,50

[ Voor 2% gewijzigd door dijkmans93 op 02-12-2018 13:22 . Reden: configuratie bijgewerkt. ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:53
Kijk nog ff naar de compatibiliteit van moederbord en cpu! Je hebt een AM4 bord nodig, bijvoorbeeld pricewatch: MSI X470 Gaming Plus

Behuizing is ronduit slecht met dit budget. Ik zou het minimaal in een pricewatch: Fractal Design Define S stoppen. Veel betere kwaliteit.

• dijkmans93
Dank. Ga ik later dit weekend aanpassen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AMD Prism koeler is al prima. wil je iets betere en vooral stillere op low-speed.
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Als je budget van een moederbord dat bedrag is en X470 nodig ipv B450 ?
pricewatch: ASRock X470 Taichi

Zeer goede B450 pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dijkmans93
Ook bedankt.

Moederbord, kast en cooler aangepast.

Begrijp ik het goed dat een die (extra) cooler er eigenlijk wel uit kan? Zoals je merkt is dit nieuw voor mij.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:50
Ik zou de Define C aanraden als het formaat van je kast enigzins van belang is. Een Define S is vrij lomp (ik heb er zelf een)
Pagina: 1