Krakende IBM Deskstar

Pagina: 1
Acties:

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56
Een half jaar of zo geleden heb ik een 45G IBM Deskstar gekocht bij informatique. Ik gebruik 'm als 2e hdd voor games en backups enz. Hij produceert de laatste tijd wat rare geluiden. De ene keer bij het aanzetten van de computer al. De andere keer pas wanneer ik in windows zit en hij bestanden van de hdd wil lezen. Bij dat laatste blijft de computer ook gewoon hangen, omdat hij de bestanden niet goed kan lezen.

Ik heb het geluid ff geprobeerd op te nemen met een andere computer. Hij staat hier. Het is wel zacht opgenomen, omdat het snoer van de mic niet langer was.

Heb ook ff de search gebruikt... daar zei iemand dat ze op de site van ibm een tabel hebben met de verklaring van veel geluiden, maar verder dan dit kom ik niet.... de letters zijn zo klein dat ik het niet kan lezen... ook niet wanneer ik de letters op het grootst zet. Ik kan er niet echt veel zin in krijgen om elke pagina die ik tegenkom in "Word" te plakken en de lettertype te vergroten of zo... Ook bij de search van IBM zijn de letters zo klein (ligt het misschien aan mijn IE? 'k heb 6.0)

Zou iemand weten wat het zou kunnen zijn?

edit:

Weet iemand hoe ik bestanden in dos kan kopieren en dan de "lange" naam (van in windows) kan behouden??
De hdd doet het nl soms wel in dos, maar nu krijg ik al m'n bestanden met ~1 erachter.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik neem aan dat je dat getik bedoelt, tussen je normale (lees/schrijf) processen door? Het lijkt ook wel of je hdd uit valt. weet je zeker dat alle kabels kloppen? al een andere IDE en spanningskabel gebruikt?
Zo klonk die bagger slede voor m'n harde schijf ook altijd voordat-ie vast liep. Als het dat niet is, ben ik bang dat je schijf binnen een vrij korte tijd zal crashen! begin dan maar vast met back-uppen ;)

• aP_
Nee, niet tussen de gewone processen door... de computer blijft gewoon dat geluid produceren wanneer hij een bestand van de hdd probeert te lezen... hij blijft het dan de hele tijd proberen en dat geluid gaat ook maar de hele tijd door. Terwijl dat gebeurt kan ik er niets mee. Dus zet ik 'm zo snel mogelijk uit. Nu heb ik 'm gewoon losgekoppeld.

Alle kabels kloppen wel... maar hij geeft dit ook wanneer ik de hdd alleen voeding geef en geen ide kabel... Ik heb al wat backups gemaakt in dos, want in windows kan het al helemaal niet. Maar nu nog mijn mp3's zien te backuppen.... 17 GIG... aan volledige albums >:) :'(

• aP_
weet iemand wat er mee aan de hand kan zijn?? Ik ben de factuur van de hdd kwijt, dus ik denk niet echt dat ik een grote kans heb op een gratis reparatie of zo. (als dat nog kan)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
Die schijf klinkt niet echt gezond nee ...

dat dee een seagate van me ook ....
heel ff dan .. daarna was ie dus echt kaput !!

!@$#%@# +-12GB aan data kwijt !! (zie sig ;) )

Maarreh .. Als ie uiteindelijk zou sneuvelen stuur je hem toch gewoon op naar ibm ?
3 jaar fabrieks garantie toch ?

Repareren doe je zo.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Erm, dit klinkt als 1 van de wav'jes die op de IBM site staan. Daar staan namelijk wav'jes van kapotte schijven (ik ben het linkje helaas ff kwijt).. En aangezien het hier om een IBM 45gb 75gxp gaat zal hij wel kapot zijn (is niet de eerste) dus ik zou zeggen : op naar informatique om hem te gaan ruilen.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
yep klinkt als hij ziek is of in iedergeval wordt.. even kijken wat je ermee kan doen in de winkel..

• aP_
Weet iemand hoe ik bestanden in dos kan kopieren en dan de "lange" naam (van in windows) kan behouden??
De hdd doet het nl soms wel in dos, maar nu krijg ik al m'n bestanden met ~1 erachter.

Heb wel ff gezocht. LFNDir was zo'n programma, maar die werkt alleen met FAT16 schijven ;(

• aP_
'K heb al een andere gevonden. Voor de liefhebbers: http://www.odi.ch/prog/lfn/index.php

Deze werkt wel met fat32

Pagina: 1