Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe PC gebouwd, en die start niet op. Dit is de build:
-Ryzen 2600
-Bitfenix NOVA
-ASRock B450M Pro4
-Gigabyte RX570
-G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT
-bequiet Pure Power 10 400W
-Crucial MX500 SSD
Ik heb al eerder 2 PC's gebouwd, die allebei prima opstarten, beide hadden Intel CPU's.
Maar deze doet niets. Het indrukken van de aan/uit-knop doet niets. Geen foutcodes, geen LED's, geen ventilatoren beginnen te draaien. Het enige wat werkt is het toetsenbord en de muis. Beiden hebben hun RGB lampjes aan en zijn aangesloten op het moederbord.
Als ik het toetsenbord en de muis in de USB's in het voorpaneel steek, werken de RGB-lampjes nog steeds.
Dus ik denk dat het het RAM is. Daarom heb ik het vervangen door Crucial CT4G4DFS8213 RAM, maar er gebeurt nog steeds niets. Beiden staan niet op de "officiële". RAM-lijst van het moederbord. Zal een paar officieel ondersteunde RAM de PC wel opstarten?
Dingen die ik heb gecontroleerd:
-monitor aangesloten op GPU
-power on button in de goede pin
-PSU is ingeschakeld
-moederbord kabels zijn allemaal goed aangesloten
Misschien is de CPU niet goed geplaatst? Dit is de eerste keer dat ik een AMD CPU gebruik, en hij ligt min of meer los op het socket, klopt dat?
https://imgur.com/gallery/90rnyK7
Bedankt voor de hulp.
Ik heb een nieuwe PC gebouwd, en die start niet op. Dit is de build:
-Ryzen 2600
-Bitfenix NOVA
-ASRock B450M Pro4
-Gigabyte RX570
-G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT
-bequiet Pure Power 10 400W
-Crucial MX500 SSD
Ik heb al eerder 2 PC's gebouwd, die allebei prima opstarten, beide hadden Intel CPU's.
Maar deze doet niets. Het indrukken van de aan/uit-knop doet niets. Geen foutcodes, geen LED's, geen ventilatoren beginnen te draaien. Het enige wat werkt is het toetsenbord en de muis. Beiden hebben hun RGB lampjes aan en zijn aangesloten op het moederbord.
Als ik het toetsenbord en de muis in de USB's in het voorpaneel steek, werken de RGB-lampjes nog steeds.
Dus ik denk dat het het RAM is. Daarom heb ik het vervangen door Crucial CT4G4DFS8213 RAM, maar er gebeurt nog steeds niets. Beiden staan niet op de "officiële". RAM-lijst van het moederbord. Zal een paar officieel ondersteunde RAM de PC wel opstarten?
Dingen die ik heb gecontroleerd:
-monitor aangesloten op GPU
-power on button in de goede pin
-PSU is ingeschakeld
-moederbord kabels zijn allemaal goed aangesloten
Misschien is de CPU niet goed geplaatst? Dit is de eerste keer dat ik een AMD CPU gebruik, en hij ligt min of meer los op het socket, klopt dat?
https://imgur.com/gallery/90rnyK7
Bedankt voor de hulp.