Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Heb zojuist wat componenten vervangen. Helaas gebeurt er weinig. Zodra ik de stroom aanzet zie ik een rood ledje (bios flashback) op mijn mobo kort knipperen en zodra ik de pwr knop indruk is er een nanoseconde gekleurd licht op het mobo te zien.

Het systeem is:
Corsair TX650W
AMD Ryzen 5 2600
MSI B450 gaming pro
Samsung 850 EVO
GTX1070
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Wat ik nog niet heb geprobeerd omdat ik nu de juiste middelen niet heb:
- zowel cpu pwr 1 en cpu pwr 2 aansluiten (moet niet nodig zijn lijkt me) Heb alleen pwr1 8-pins aansluiting.
- power led kan ik niet aansluiten (kast is 3 pins, mobo 2 pins)

Wat kan het zijn?
- Mobo dood?
- Corsair 650W niet toereikend?
- CPU pwr2 nodig?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Kan wel eens kortsluiting zijn! Draai het systeem eens uit de kast, op de doos bijvoorbeeld.
Is alweer 20 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad, dus mijn kennis ervan is roestig. Maar volgens mij viel hij toen ook direct uit.

[ Voor 44% gewijzigd door unfor op 01-12-2018 16:40 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Alleen de 8 pins volstaat. De extra 4 pins is voor extreem overklokken.

650w is meer dan genoeg. Daar kan je 2 van deze systemen op draaien. Nieuwe TX650M of een eerdere versie?

Welke behuizing?

• michielvz
Zou kortsluiting er niet voor zorgen dat er helemaal niets meer brand als er stroom op gaat?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Op den duur wel. Kan zijn dat de voeding in een beveiliging zit. Dan moet de stroom er even helemaal af.

[ Voor 73% gewijzigd door Uszka op 01-12-2018 16:50 ]

• michielvz
unfor schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:37:
Kan wel eens kortsluiting zijn! Draai het systeem eens uit de kast, op de doos bijvoorbeeld.
Is alweer 20 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad, dus mijn kennis ervan is roestig. Maar volgens mij viel hij toen ook direct uit.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik bewoog de kast en merkte een los schroefje op. Schroefje verwijderd en nu werkt het. _/-\o_

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
michielvz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:51:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik bewoog de kast en merkte een los schroefje op. Schroefje verwijderd en nu werkt het. _/-\o_
Mooi man, meer geluk dan mij destijds. Mijn moederbord moest destijds vervangen worden, en toen waren ze er niet voor 75€ :)

• michielvz
Ik weet niet hoe het komt. Misschien hebben moderne moederborden een soort hoofdschakelaar. Kortsluiting = preventief de boel uitschakelen.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
michielvz schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:51:
[...]

Ik heb het zelf ook wel eens, niet eens bij nieuwe systemen. maar eerder als ik aan het sleutelen ben. mobo in andere kast etc. dan merk ik soms als ik de kast op til dat er een schroefje ''schuift'' Ik heb er zelf nooit defecten aan over gehouden (iig niet direct merkbare) maar goed kan goed zijn dat het vroeger idd minder beveiligen op de moederborden zaten tegen dat soort dingen.

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 11:29
Als het goed is heb je een kabel 1×8-pin, die stop je in de PSU en daar aan vast zit 2× 6+2-pin voor in de GPU. Sommige voeding heb je 2 kabels 1×8->1×8. Gebruik de kabels die bij de voeding komen en check even welke er allemaal bij zitten voor je GPU. Verschilt nog weleens en een veelgemaakte fout die precies dit probleem veroorzaakt.
Pagina: 1