Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQprof
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 15:19
Beste mede-tweakers,

Ik heb onlangs een Elgato Hd60s capture card gekocht voor het opnemen van video's en dergelijke en vanaf het moment dat ik de card op mijn pc had aangesloten kon ik mijn pc niet meer normaal afsluiten.

Zodra ik mijn pc afsluit (Dus gewoon op shutdown klik), start mijn pc zichzelf automatisch weer op nadat die is afgesloten. Ik ben erachter gekomen dat dit door mijn capture card komt, want zodra ik het van de pc ontkoppel blijft de pc ook afgesloten na het afsluiten.

Ik gebruik windows 10 voor operating system.

Heeft iemand een idee wat er op dit moment aan de gang is, zoja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er gebeurd en hoe ik het kan oplossen. Het is erg vervelend als je pc constant opnieuw opstart terwijl je wilt dat die uitblijft.

Alvast bedankt, Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Ik heb dit probleem ook wel eens, ik heb alleen dan wel een Steam Link aangesloten aan mijn netwerk via de kabel. Dus ik denk niet dat het aan de capture card zelf ligt, maar aan een instelling van Windows 10.
Ik heb een instelling in Windows aangepast, en nog niet eerder het probleem meer gezien, misschien dat het voor jou ook werkt:

In Windows, ga naar Instellingen, Systeem, Energiebeheer en Slaapstand, dan aan de rechterkant zie je Extra energie-instellingen. Selecteer links 'Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen. Achter het beveiligingsschildje zie je staan 'Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn', en vink dan onderaan 'Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQprof
Beste Fitzer,

Ik heb zojuist jouw stappen gevolgd alleen staat de snel opstarten inschakelen niet tussen mijn opties.

Het enige dat ik kan veranderen is de sleep settings en Lock settings. Snel opstarten staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:13

jgj82

Ja, maar = nee

IQprof schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:31:
Beste mede-tweakers,

Ik heb onlangs een Elgato Hd60s capture card gekocht voor het opnemen van video's en dergelijke en vanaf het moment dat ik de card op mijn pc had aangesloten kon ik mijn pc niet meer normaal afsluiten.

Zodra ik mijn pc afsluit (Dus gewoon op shutdown klik), start mijn pc zichzelf automatisch weer op nadat die is afgesloten. Ik ben erachter gekomen dat dit door mijn capture card komt, want zodra ik het van de pc ontkoppel blijft de pc ook afgesloten na het afsluiten.

Ik gebruik windows 10 voor operating system.

Heeft iemand een idee wat er op dit moment aan de gang is, zoja, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er gebeurd en hoe ik het kan oplossen. Het is erg vervelend als je pc constant opnieuw opstart terwijl je wilt dat die uitblijft.

Alvast bedankt, Robin
Je zal waarschijnlijk iets als "een extern apparaat mag deze pc uit de slaapstand halen" optie moeten gaan zoeken en uitzetten. In je energie instellingen of in het BIOS.

Het zou handig zijn als je de specs van je PC compleet post, dan kunnen we wat gerichtere tips geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:20
De optie "dit apparaat mag de pc uit slaapstand halen" kan je vinden door naar apparaatbeheer te gaan (rechtermuisknop op 'start' klikken), naar de opties van het apparaat te gaan, en naar het tabblad energiebeheer te gaan, als deze beschikbaar is voor het apparaat.

Voor zover ik weet geldt dit echter alleen voor slaapstand, en niet als de pc uit staat.

In de bios heb je wellicht de optie "wake up on PCIe devices" o.i.d., wat je wellicht kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQprof
Hallo allemaal, hieronder staat mijn pc-specs aangegeven:

Moederbord: Gigabyte B150m-d3h
Processor: Intel i5-6500
Videokaart: Gigabyte rx480 gaming 4g
16 gb ram.
Ssd met w10 home editie 64bit versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQprof
Hiernaast ook nog wat extra informatie,

@tbro Ik heb zojuist gezocht naar de opties van het apparaat en nergens kan ik het tabblad energiebeheer ervoor vinden. Ook heb ik gekeken in mijn bios naar wake up on PCIe devices, maar kan ik het niet allemaal vinden en heb ik er ook niet veel verstand van.

Daarnaast heb ik nog wat info dat misschien nuttig kan zijn, mijn elgato hd60s verbindt niet altijd goed met mijn pc. Zodra ik de elgato software opstart, wordt er vaak aangegeven dat ik de elgato moet verbinden met een usb 3.0 port. Dit gebeurt na elke restart, terwijl de Elgato al aangesloten is op mijn pc, dan moet ik telkens de kabel opnieuw aansluiten. Kan het zijn dat mijn Elgato malfunctioneerd of niet goed samenwerkt met mijn pc?

Nog een nieuwe toevoeging, ik heb het zelf opgelost! Het lag aan mijn bios, het bleek dus dat die al een paar jaartjes outdated is. Dus heb ik het gefixed door het te updaten naar de nieuwste versie. Daarnaast zijn er ook nieuwe drivers geïnstalleerd en sindsdien doet alles weer zoals het zou moeten zijn.

Ik wil nog iedereen bedanken die mee had gedacht aan mogelijke oplossingen.

[ Voor 20% gewijzigd door IQprof op 02-12-2018 15:58 ]

Pagina: 1