Mijn vraag
Ik heb sinds kort een nieuwe tv (Samsung UE49MU7000), met 4k resolutie.
Op mijn oude full hd tv kon ik zonder problemen full hd films en series afspelen.
Echter op m'n nieuwe tv stottert of vertraagd het beeld vaak, zeker bij close ups van gezichten en snelle actiescenes.
De film/serie die ik bekijk staat altijd op de SSD van de MacBook zelf en ook Plex Media Server en Plex Media Player draaien op de laptop zelf.
Het kan dus geen netwerk probleem zijn.
Als ik bij Plex media server kijk onder now playing staat er ook 'direct play', er wordt dus niks getranscodeerd/geconverteerd.
Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen dat beeld hapert bij het afspelen van full hd video?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro 13" early 2015
- Plex Media Server
- Plex Media Player
- Samsung UE49MU7000
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- MacBook op Samsung one connect box aansluiten via DisplayPort ipv HDMI poort
Ik heb sinds kort een nieuwe tv (Samsung UE49MU7000), met 4k resolutie.
Op mijn oude full hd tv kon ik zonder problemen full hd films en series afspelen.
Echter op m'n nieuwe tv stottert of vertraagd het beeld vaak, zeker bij close ups van gezichten en snelle actiescenes.
De film/serie die ik bekijk staat altijd op de SSD van de MacBook zelf en ook Plex Media Server en Plex Media Player draaien op de laptop zelf.
Het kan dus geen netwerk probleem zijn.
Als ik bij Plex media server kijk onder now playing staat er ook 'direct play', er wordt dus niks getranscodeerd/geconverteerd.
Heeft iemand hier een idee waar het aan kan liggen dat beeld hapert bij het afspelen van full hd video?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro 13" early 2015
- Plex Media Server
- Plex Media Player
- Samsung UE49MU7000
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- MacBook op Samsung one connect box aansluiten via DisplayPort ipv HDMI poort