Onkyo LS3100 speakers aansluiten op ander aparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Adelaar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2023
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een LS3100 van Onkyo. Standaard 2 satelliet-speakers en een subwoofer. Ik ben een extra setje satelliet-speakers aangeschaft waardoor het nu in feite een 4.1 systeem is.

Ik wil eigenlijk overstappen op een reciever met audiostreaming, omdat ik denk dat de hoge en lage tonen beter af te stemmen zullen zijn en het geluid sowieso beter is.

Maar bestaat er een manier om mijn huidige speakers te blijven gebruiken? Met name de draadloze subwoofer! Bestaat er een Onkyo product waar dit gemakkelijk op aan te sluiten is?

Of heeft u een andere suggestie?

In afwachting,

Pascal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lastig, aangezien het een alles in een setje is. In theorie kan je de luidsprekers wel rechtstreeks op de nieuwe versterker aansluiten. Maar om de draadloze sub te gebruiken, heb je de zender nodig die je bij het setje geleverd hebt gekregen. Die LS3100 heeft zo te zien alleen een digitale ingang of een "jack" ingang. Een receiever heeft voor de subwoofer meestal een analoge "RCA" pre-out.

Dit kan je omzetten, met zo'n kabel of zo'n apparaatje bijvoorbeeld:
https://www.bax-shop.nl/j...l-3m/product-details.html
https://www.onlinekabelsh...itaal-audio-converter-adc

En dan de luidsprekers op "small" instellen. Maar voor de geluidskwaliteit zou ik het niet doen. Dat gaat er niet op vooruit. Hooguit op zaken als streaming mogelijkheden en dolby decoding enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Adelaar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2023
Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben op zich niet ontevreden over de LS3100, maar ik krijg het niet voor elkaar het geluid te optimaliseren. In de ene modus doet de subwoofer het té overdreven, in de andere modus is het geluid te plat.

Met mijn 4.1 opstelling heb ik onbewust meer een surround geluid gecreëerd. Ik moet me er maar eens goed in verdiepen wat te doen, misschien beter geheel overstappen op iets anders. Enige wat ik wil is mooi geluid voor muziek. Films kijk ik niet en gamen is ook niet voor mij weggelegd.

Zo'n netwerk receiver lijkt me wel wat met een setje nieuwe speakers erbij.

Nogmaals dank en mocht je nog iets willen adviseren, ik hou me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57
Die LS3100 is zeker geen verkeerd setje, maar wat je wel moet weten is dat de kleine luidsprekers eigenlijk alleen de hoge tonen en middentonen weergeven. De subwoofer doet ook een heel groot deel laag, zeker niet alleen sub. Als set klinkt het goed, maar ik zou het sowieso niet gaan combineren met andere luidsprekers of versterker. De draadloze subwoofer (of liever woofer) kan dan ook niet aangesloten worden op iets anders. Dit wil je ook niet.