Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb een MacBook Pro 13" (2017) zonder TouchBar. Sinds een week krijg ik bij het kijken van video's best vaak een hele korte flits. Ik heb dit met mijn iPhone gefilmd om uit te sluiten dat het aan mijn eigen ogen lag, zie foto hieronder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MAZrTRAke91bATxDzJ1WnE27/thumb.jpg

Zoals op de foto te zien zijn de flitsen niet over het gehele scherm heen, slechts het videoframe. De flitsen doen zich alleen voor op mijn MBP scherm en niet op het aangesloten externe beeldscherm. Daarnaast zijn de flitsen altijd een andere vorm/op een andere plek in het videovenster.

Ik heb al wat op internet gezocht. Ik las dingen over de duty-cycle regeling, sommige mensen zeiden dat het aan de Ad-blocker kon liggen (maar dan zou het toch ook op mijn externe scherm moeten zijn).

Weet iemand wat dit probleem is? Is het een hardware-/ of software-probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is het alleen bij YouTube of alle filmpjes? Heb je een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Heb je al geüpdatet?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
418O2 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:25:
Is het alleen bij YouTube of alle filmpjes? Heb je een andere browser geprobeerd?
Ik gebruik in principe alleen Safari. Heb het ook op Chrome getest en daar heb ik nog geen flits gezien. NPO, ZiggoGo etc. kijk ik via Chrome, daar heb ik het ook nog nooit gezien.
Dus; in principe alleen op Safari met YouTube.
Ik heb nu Mojave 10.14.1

[ Voor 16% gewijzigd door TweakTweet op 01-12-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Ik vermoed dat een video codec in safari niet helemaal lekker werkt. Chrome en youtube werkt net iets beter samen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
tweazer schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:37:
Ik vermoed dat een video codec in safari niet helemaal lekker werkt. Chrome en youtube werkt net iets beter samen...
Dat leek mij ook aannemelijker dan dat het aan mijn scherm lag maar is het dan niet raar dat het op mijn externe scherm nooit voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
Ik heb (zonder aanwijsbare feiten) het vermoeden dat de interne intel video chip af en toe ergens moeite mee heeft, met name met de H.265 video codec. Waarom externe video niet, beats me ? Chrome is overigens veel meer cpu & video intensief, Minstens 60x per sekonde wordt het scherm verversd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
tweazer schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:40:
Ik heb (zonder aanwijsbare feiten) het vermoeden dat de interne intel video chip af en toe ergens moeite mee heeft, met name met de H.265 video codec. Waarom externe video niet, beats me ? Chrome is overigens veel meer cpu & video intensief, Minstens 60x per sekonde wordt het scherm verversd.
Als dat het probleem zou zijn, is dat dan een software-matig probleem en is het wachten op een update van MacOS of een hardware-matig probleem en kan ik het best een bezoekje aan Apple brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
Mwoah ik vermoed eerder dat apple je wat nieuws wilt verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:46
Heb je andere programma's op de achtergrond draaien? Programma's die wellicht intensief kunnen zijn voor CPU / GPU?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
SgtElPotato schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:48:
Heb je andere programma's op de achtergrond draaien? Programma's die wellicht intensief kunnen zijn voor CPU / GPU?
Standaard heb ik Safari, Mail, Agenda & Spotify openstaan en daarnaast een STACK & OneDrive-client maar die zijn niet constant actief. Maar m'n laptop blaast niet/wordt niet warmer dan normaal. Dus ik denk niet dat dat een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 22:08
Je kunt ook AHT draaien om hardware problemen uit te sluiten:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
debom schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:43:
Je kunt ook AHT draaien om hardware problemen uit te sluiten:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257
Dank voor de tip. Geen problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 13:18
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Macbook Pro 15" 2016 met AMD 460 GPU.Bij mij is het bij zowel safari en chrome en niet alleen bij youtube maar ook Netflix en NPO gemist. Knap dat jij een foto hebt kunnen maken. Het is dus volgens mij niet specifiek voor een type model Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
The Unbelievabl schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:21:
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Macbook Pro 15" 2016 met AMD 460 GPU.Bij mij is het bij zowel safari en chrome en niet alleen bij youtube maar ook Netflix en NPO gemist. Knap dat jij een foto hebt kunnen maken. Het is dus volgens mij niet specifiek voor een type model Macbook Pro.
Geen foto. Filmpje maken en dan het moment screenshotten. Dat is een stuk makkelijker 😅
Pagina: 1