Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayvus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-12-2021
Dag Tweakers

De laatste tijd ben ik op zoek naar een goede e-reader die aan bepaalde eisen voldoet. Ik heb al heel wat opgezocht, maar de meeste kwamen uit boven de 500 Eur en ik had nooit gedacht dat deze zo duur zijn geworden.
Er was al een ander topic geopend hierover, maar daar kwam precies niet zo veel reactie op.

Ik zoek een?
E-reader

Wat is je budget?
Ik zou hiervoor graag rond de 300 Eur uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deze e-reader is vooral om tijdens mijn opleiding te gebruiken en voor in mijn vrije tijd. Dus het zou mogelijk moeten zijn om cursussen/textbooks hierop te kunnen lezen en natuurlijk te kunnen opslaan wat denk ik wel een grote opslagcapaciteit vereist (hard-covers van 80 eur zijn zeer duur, gratis pdf'jes daarentegen). De meeste van deze boeken staan in pdf-versie alsook academische papers.
Het kunnen maken van een goede mappenstructuur lijkt me ook een must zodat ik alles gemakkelijk kan terugvinden en goed kan organiseren.
Verder zou het ook handig zijn dat er de mogelijkheid is tot het maken van notities op deze e-reader, hetzij in een paper/syllabus hetzij in een leeg document.
De bedoeling van een e-reader is natuurlijk dat het papier kan vervangen, daarmee zou het ook licht voor de ogen moeten zijn en groot genoeg zodat het effectief aanvoelt als papier.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al met vrienden gepraat die eentje hebben en daarbij kwam ik uit op de Remarkable: met een prijs van momenteel 600 Eur (met 85 eur korting bij referral?) blijft dit wel nog steeds aan de dure kant. Ook vond ik e-readers van Onyx, maar die blijken ook snel boven de 400 Eur te zitten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Dus mijn vraag is nu of er tweakers zijn die eventueel zelf eentje hebben en me hierbij kunnen helpen. Of kosten e-readers met al die functionaliteiten nu éénmaal zoveel?

Met vriendelijke groet

Julian

Beste antwoord (via Jayvus op 05-12-2018 23:28)

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb de reMarkable nu een jaar en heb papier totaal vervangen. En met vervangen bedoel ik ook echt totaal vervangen, ik gebruik helemaal geen pen en papier meer. Ik ben zelf Bedrijfskunde student en ben ook overgestapt naar digitale studieboeken (inderdaad vaak goedkoper). Heel fijn om direct aantekeningen te kunnen maken in het boek. Daarnaast is de samenwerking met de mobiele app zeer fijn.

Er is nu een aanbieding via reMarkable. Dan kost hij € 599 en met een referral-korting van € 85,- wordt hij € 514,- (die kan ik je via PM aanbieden als je niemand kent in je omgeving met een reMarkable) maar dan heb je wel echt iets dat je papier totaal kan vervangen. Het is voor mij echt een perfecte koop geweest en de software is nog volop in ontwikkelingen, bij elke update komen weer (grote) nieuwe features.

EDIT: zie nu dat je er ook een gratis hoes bij krijgt (kleur kan je zelf kiezen). Lijkt me goede deal.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakTweet op 04-12-2018 11:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:14

M-ThijZ

Riding on Rails

Een collega van mij heeft de reMarkable en is daar erg over te spreken. Hij gebruikt het ook voor het maken van al zijn aantekeningen. Dat is zeker geen miskoop.

Als dit te duur is, denk ik dat je beste alternatief een iPad is. Want PDF-weergave is vaak niet het sterkste punt van een e-Reader.

Ik zou dan zelf eenvoudig iPad kopen (voor PDFs) i.c.m. een Kobo eReader (voor ePub).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayvus
Het probleem met een iPad is dat je ogen sneller moe worden nietwaar?
Daarom opteer ik liever voor een E-reader.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TweakTweet
Ik heb de reMarkable nu een jaar en heb papier totaal vervangen. En met vervangen bedoel ik ook echt totaal vervangen, ik gebruik helemaal geen pen en papier meer. Ik ben zelf Bedrijfskunde student en ben ook overgestapt naar digitale studieboeken (inderdaad vaak goedkoper). Heel fijn om direct aantekeningen te kunnen maken in het boek. Daarnaast is de samenwerking met de mobiele app zeer fijn.

Er is nu een aanbieding via reMarkable. Dan kost hij € 599 en met een referral-korting van € 85,- wordt hij € 514,- (die kan ik je via PM aanbieden als je niemand kent in je omgeving met een reMarkable) maar dan heb je wel echt iets dat je papier totaal kan vervangen. Het is voor mij echt een perfecte koop geweest en de software is nog volop in ontwikkelingen, bij elke update komen weer (grote) nieuwe features.

EDIT: zie nu dat je er ook een gratis hoes bij krijgt (kleur kan je zelf kiezen). Lijkt me goede deal.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakTweet op 04-12-2018 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jayvus
Ja, ik heb de deal ook gezien en heb hem van een vriend even in handen gehad.
Ziet er echt een goed apparaat uit, ben serieus aan het twijfelen!

7 boeken en ik heb het er in principe uit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
Jayvus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:25:
Ja, ik heb de deal ook gezien en heb hem van een vriend even in handen gehad.
Ziet er echt een goed apparaat uit, ben serieus aan het twijfelen!

7 boeken en ik heb het er in principe uit gehaald.
Als je het doet zou ik persoonlijk de volgende dingen erbij nemen
Deze universele notebook case past precies en zorgt ervoor dat je 'm snel kan gebruiken (i.p.v. steeds uit de standaard sleeve te moeten halen): https://www.mediamarkt.nl...0-inch-beige-1557809.html

Leeslampje want de tablet heeft geen backlight: https://www.bol.com/nl/p/...ztA7tPAw.1.2.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayvus
Als note taking niet zo belangrijk is, welke worden er dan aangeraden?
Het zijn meestal deze met note taking die pdf's goed kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayvus
TweakTweet schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:58:
[...]

Als je het doet zou ik persoonlijk de volgende dingen erbij nemen
Deze universele notebook case past precies en zorgt ervoor dat je 'm snel kan gebruiken (i.p.v. steeds uit de standaard sleeve te moeten halen): https://www.mediamarkt.nl...0-inch-beige-1557809.html

Leeslampje want de tablet heeft geen backlight: https://www.bol.com/nl/p/...ztA7tPAw.1.2.ProductImage
Als je dat ene hoesje koopt, waar bewaar je dan de marker?
Die extra 85 eur is blijkbaar niet beschikbaar tijdens deze bundel...

[ Voor 4% gewijzigd door Jayvus op 06-12-2018 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
Jayvus schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:29:
[...]

Als je dat ene hoesje koopt, waar bewaar je dan de marker?
Die extra 85 eur is blijkbaar niet beschikbaar tijdens deze bundel...
Ah dat is lullig van reMarkable...

Ik heb een pen loop gebruikt om de marker te bevestigen. Ik had er zelf nog een liggen van een Bambook.
Zoals deze: https://www.penstore.nl/l...htturm1917-pen-loop-zwart
Pagina: 1