Advies - AV Rec + Stereo luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:46
Ik zoek een?
AV Receiver met stereo luidsprekers

Wat is je budget?
+-€800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben enkel een TV, het zal dus hoe dan ook een upgrade worden van wat we nu hebben staan. Het zal een compromis worden omdat we ongeveer even vaak muziek luisteren als tv (serie/tv) kijken. Belangrijk is dat de receiver verbonden kan worden met internet (wifi makkelijkst) zodat we bijvoorbeeld direct kunnen streamen vanaf mobile devices. Aller makkelijkste is natuurlijk dat chromecast / postify incl. zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf dacht ik aan de Sony STR DN1080 in combinatie met Teufel Ultima 40 MK2. Maar is de Sony dan eigenlijk overkill?

Welke vragen heb je hier nog over?
Voor een beginner, is dit een makkelijke set? Is de Sony niet overkill in vergelijking tot de speakers en de beoogde stereo set up?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:35
De link die je hebt voor de Teufel speakers is naar de originele, pricewatch: hier vind je de Mk2 versie, ze zijn in de aanbieding. Wel zit je met deze combi ruim boven de 800 euro. Met een stereo AV receiver, bijvoorbeel deze pricewatch: Onkyo en zeer goede boekenplank speakers van privewatch: Q aucoustics kun je wel binnen je budget blijven, en deze speakers worden door de vakpers minstens net zo goed aangeslagen als de Teufels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Bedankt voor het advies, ik lees vooral op het Internet dat de Onkyo een muziekale alleskunner is, maar voor TV kijken zijn er geen schokkende nadelen dan toch?
En eventueel kan ik in de toekomst altijd nog een center of sub hierop aansluiten toch?

De Qaucoustics krijgen inderdaad goede beoordelingen, maar omdat we de ruimte er wel voor hebben zou ik daar wel 150 euro meer voor willen uittrekken voor de Ultima 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:35
De Onkyo heeft een uitgang voor een actieve subwoofer, maar geen voorziening voor een center speaker, als je dat overweegt is een 5.1/7.2 receiver de betere keuze. Ik heb zelf een 2.1 set bij mijn TV, dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Het is meer dat ik weet wat de “beperkingen” zijn voor toekomstige uitbreidingen. Alles zal al een upgrade zijn met wat we nu hebben, wellicht dat we het er ook gewoon bij laten, welgoed om te weten dat een aub altijd mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Met het oog op de toekomst ga ik vandaag de Denon AVR-X2400H bestellen. Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over de Teufel Ultima 40 MK2 vs de Dali ZENSOR 5 ?
Pagina: 1