Toon posts:

3 TB NAS-harde schijf geeft maar 1,80 tb geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SEAGATE IronWolf 3 TB NAS-harde schijf aangeschaft alleen geeft hij op mijn pc aan dat ik maar 1,80 tb aan ruimte heb.
ik heb een HP 900-299ND pc en heb nog geen nieuwe software/hardware anders dan de standaard op mijn pc ge installeert
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb geprobeerd de schijf te formatteren dit heeft niks opgeleverd/verandert.

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:54

MsG

Forumzwerver

Je moet hem als een GPT-indeling instellen, MBR kan maar ~ 2TB aan als partitiegrootte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
@MsG hoe kan ik dit wijzigen in computer beheer --> schijfbeheer kan ik deze optie nergens de optie om hem als gpt in te stellen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 15:57
Je moet eerst de schijf volledig leeg maken voordat je die optie ziet:

https://docs.microsoft.co...-mbr-disk-into-a-gpt-disk

Je kunt ook een tooltje gebruiken:

https://www.easeus.com/pa...pt-without-data-loss.html

Verwijderd

Topicstarter
@Nielson ik heb het tooltje ge-installeert deze geeft aan dat mij D schijf onder schijf 0 valt samen met een E schijf welke de naam E: recovery heeft met een capaciteit van 13,65 Gb en nog 1,64 Gb vrije ruimte heeft.
de ''schijf 0'' heeft ook een formaat van 1,80 Tb totaal net als mijn schijf D (welke een ruimte van 3Tb zou moeten hebben) ook geeft het programma aan dat mijn ''schijf 0'' al een GPT schijf is en dus krijg ik alleen de optie om hem te converteren naar een MBR.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan wat voor controller hangt die disk? Wellicht dat die gewoon niet met GPTdisks overweg kan. Sluit dat eerst eens uit :)

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN het is een interne harde schijf, mijn pc heeft de mogelijkheid om meerder interne harde schijven toe te voegen, ik heb daarom exact de zelfde schijf gekocht die al in de pc zat welke een 1Tb schijf is enkel is de nieuwe schijf die ik gekocht heb 3Tb

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:54

MsG

Forumzwerver

Dat is niet zijn vraag @Verwijderd .

Begin eens met opnoemen van je hardware.

Pas boven de 2TB krijg je dit soort 'gedoe', dus dat je 1TB zonder gedoe werkt zegt niks, het heeft ook niet inhoudelijk met de schijf te maken.

Download anders eens het gratis MiniTool partition Wizard Home Edition en maak daareens de hele schijf mee leeg, en probeer er dan eens 1 complete GPT-schijf van te maken met 1 partitie van ~ 3TB.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:52:
@TERW_DAN het is een interne harde schijf, mijn pc heeft de mogelijkheid om meerder interne harde schijven toe te voegen, ik heb daarom exact de zelfde schijf gekocht die al in de pc zat welke een 1Tb schijf is enkel is de nieuwe schijf die ik gekocht heb 3Tb
Dan is 't dus sowieso niet een exact zelfde schijf. Maar aan welke controller heb je dat ding geknoopt? Daar gaat het om, hoe die is aangesloten is een stuk handiger om te weten dan het feit dat je PC er meerdere aankan.

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN mijn pc kan meerdere harde schijven aan wanneer je op internet de HP 900-299ND opzoek zal je ook zien dat er 4 poorten zijn waar je een schijf in kan plaatsen waarvan er 1 standaard gevuld is met een 1 tb schijf waar windows op staat

Verwijderd

Topicstarter
@MsG wat hardware betreft zou ik een 3tb schijf zonder problemen moeten kunnen gebruiken. zie op internet de HP 900-299ND

• Nielson
  • Laatst online: 20-12 15:57
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:26:
@Nielson ik heb het tooltje ge-installeert deze geeft aan dat mij D schijf onder schijf 0 valt samen met een E schijf welke de naam E: recovery heeft met een capaciteit van 13,65 Gb en nog 1,64 Gb vrije ruimte heeft.
de ''schijf 0'' heeft ook een formaat van 1,80 Tb totaal net als mijn schijf D (welke een ruimte van 3Tb zou moeten hebben) ook geeft het programma aan dat mijn ''schijf 0'' al een GPT schijf is en dus krijg ik alleen de optie om hem te converteren naar een MBR.
Kijk je niet bij de verkeerde schijf? Zo te horen heeft je eerste schijf ('Schijf 0') drie partities (C, D en E). Dan zou je dus nog een tweede schijf (waarschijnlijk 'Schijf 1') moeten zien welke je kunt omzetten naar GPT.

/edit: Zie ook dit plaatje uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://www.easeus.com/images_2016/user_guide/epm/epm-guide-4-.png

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 01-12-2018 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
na wat zoek werk bleek het dat ik mijn schijf nog een file system moest toe wijzen waardoor ik de schijf nergens op mijn pc kon vinden uiteindelijk door middel van easeUs Partition master de schijf op mijn pc kunnen vinden en ntfs kunnen toewijzen waardoor ik de schijf nu ook kan gebruiken, bedank allen voor de tips.
Pagina: 1