MS Windows Support Scam: NL telefoonnummer melden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een laptop met zo'n scam.. nog nooit eerder in levende lijve gezien. Oplossen zal wel lukken, al is het afsluiten van dit tabblad of Edge zelf nog niet zo makkelijk..

Dit telefoonnummer is gewoon Nederlands.. de persoon aan de andere kant van de lijn echter niet. Is dit ergens te melden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UIlGl4yzIUAENsCTUfN5nMjD/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-12-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou er persoonlijk niet te veel tijd insteken, melden bij politie/fraude helpdesk ofzo heeft meestal weinig zin, als in je doet melding en hoort nooit meer wat.

Gooi die scam eraf en geef instructies dat die persoon niet op alle linkjes moet drukken ofzo..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:55

NSG

Je weet niks!

Je zou om te beginnen een melding kunnen doen bij Voxbone.com. Het telefoonnummer in je screenshot valt namelijk in een nummerblok dat ze bezitten. https://www.acm.nl/nl/ond...ng=geografische%20nummers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

prutser001 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:27:
Ik zou er persoonlijk niet te veel tijd insteken, melden bij politie/fraude helpdesk ofzo heeft meestal weinig zin, als in je doet melding en hoort nooit meer wat.

Gooi die scam eraf en geef instructies dat die persoon niet op alle linkjes moet drukken ofzo..
Al drie keer gedaan, en met resultaat. Het gaat echter helaas niet zo snel.
Pas nog eentje op een Ziggo aansluiting. Bij bellen kreeg ik steevast dezelfde persoon aan de lijn, en een kind op de achtergrond. Erg geloofwaardig..
Ook trof ik een tijdje geleden een 0800-nummer aan! :o Die registreer je niet eventjes zomaar.
Na een belletje en mailtje met de afdeling nummerbeheer van de ACM is deze ook snel uit de lucht gehaald.

Het nummer uit de TS is inmiddels al uit de lucht, en je hoort nu verschillende stemmen dat het nummer vanwege fraude uit de lucht is gehaald _O_

Oplossing: AdBlock, blijkbaar krijg je de redirects naar deze sites via malafide advertenties. Hoewel ik pas nog eentje aantrof die werd genegeerd door AdBlock :X

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 30-12-2018 16:14 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes