Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi probleem op pc maar niet op andere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11 10:12
Mijn wifi verbinding op mijn PC heeft sinds deze week problemen. Ik verlies de verbinding steeds na een paar minuten / seconden. Als ik de USB wifi adapter er uit haal en weer er in stop dan werkt het even maar de verbinding blijft verbreken. Ik heb allerlei dingen geprobeerd via tips op het internet (zie hieronder), op dit moment lijkt de verbinding niet meer te verbreken, maar nu is hij extreem traag.

Wat kan hier aan de hand zijn? En wat kan ik proberen om dit op te lossen?
...

Adapter: https://www.tp-link.com/us/download/TL-WN823N.html
...

Ik heb verschillende settings (van de wifi adapter) proberen aan te passen n.a.v. tips op het internet. Ik heb ook DNS geflusht (aangezien Chrome een DNS error gaf. Ik heb de wifi adapter getest via mijn laptop, waar hij wel werkt (dus de adapter is niet het probleem neem ik aan).

Daarnaast probeerde ik een speedtest te doen via speedtest.net bijvoorbeeld, daar laadt de webpagina wel, maar kan ik de test niet doen. Ik heb verschillende errors gekregen waaronder: " A socket error occurred during the Upload test. A firewall could be blocking the connection or the server might be having some issues. Please try again later."

...

Alle reacties

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:25
Probeer svp wat meer info te geven bijv. Welk OS gebruik je? Heeft het wel gewerkt, etc. etc.

• rvdv1
Ik gebruik Windows 10 (64-bit) en het heeft al minstens 2 jaar prima gewerkt in de huidige setup. Verder gebruik ik Ziggo voor internet met een Modem en een wifibooster (router) ook van Ziggo. De modem en router even uit het stroom halen loste op het begin de problemen nog op, maar nu ook niet meer lijkt het.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
  • Heb je het probleem ook als je je PC bedraad aansluit?
  • Kun je wellicht een andere WiFi adapter lenen om te testen of het daaraan ligt?
  • Treed het probleem ook op als je met een ander WiFi netwerk verbinding maakt (bijv hotspot met je telefoon)?

[ Voor 36% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-12-2018 00:00 ]

• rvdv1
Na nogmaals goed mijn modem en router te resetten en vooral na het restten van de TCP/IP lijkt het weer te werken!

Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet wat nu het probleem dan was, maar het werkt voor nu weer. bedankt voor het meedenken!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof Windows' networking stack behoorlijk in de knoop was. Komt na grotere updates helaas vaker voor.

Oslik blyat! Oslik!

• rvdv1
Hmm ik heb te vroeg gejuicht... Nu een paar uur later is het probleem weer terug, de verbinding blijft weer verbreken. Chrome zegt: 'DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET'

Ik heb ook een hotspot gemaakt met mijn telefoon, daarmee kon ik wel verbinden maar was het ook erg traag.

Misschien dat ik maar een poging ga wagen met een nieuwe wifi adapter. Zou eigenlijk verwachten dat daar het probleem niet zit, aangezien de adapter wel werkte in mijn laptop.

Iemand nog tips voor een goede USB wifi adapter?
Pagina: 1