Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een serieus probleem met Windows 10, wat echt opgelost moet worden.
(Windows opnieuw installeren vindt ik geen oplossing, want dit is wel vaker voorgekomen ook op andere pc's. het uitschakelen van automatische updates lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling)

Probleem:
Windows besluit automatisch opnieuw op te starten om updates te installeren, terwijl er gewerkt wordt en binnen de ingestelde gebruikstijden. Dus ik ben lekker aan het typen en dan ineens plop, Windows besluit dat het een mooi moment is om opnieuw op te starten.

Instellingen:
Automatische updates staan volgens mij altijd aan
Gebruikstijden zijn ingevuld van 13:00 tot 01:00, (Windows Update -> Gebruikstijden wijzigen)
Gebruikstijden
Stel gebruikstijden in om ons te laten weten wanneer u dit apparaat meestal gebruikt. We zullen het apparaat tijdens gebruikstijden niet automatisch opnieuw starten en we zullen het apparaat niet opnieuw starten zonder te controleren of u het gebruikt.
Begintijd 13:00
Eindtijd 1:00
Hardware/Software:
Windows 10 Home
Hardware lijkt mij niet relevant, wat het gebeurt wel vaker ook op andere pc's

Wie kan mij vertellen hoe ik kan voorkomen dat dit gebeurt?

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 30-11-2018 22:56 ]

Beste antwoord (via zekerpixels op 01-12-2018 02:06)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:25
@zekerpixels Je kan wel herinneringen voor opnieuw opstarten inschakelen.

Instellingen>bijwerken & beveiliging>Geavanceerde opties> We laten een herinnering zien wanneer we opnieuw gaan opstarten > Inschakelen.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2018 00:19 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Vreemd gedrag dat nog niet echt meegemaakt.
Ik schakel "datalimiet" aan in windows op de netwerkadapter, zo bepaal ik zelf wanneer er geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Overigens voor dit "vreemde gedrag" klagen wel meer mensen om het internet, maar als oplossing wordt vooral gewezen op gebruikstijden of gewoon blokkeren van updates. Maar het is natuurlijk belachelijk dat de instellingen die ervoor bedoeld zijn simpelweg worden genegeerd. Van mij mogen er best automatische updates worden gedownload en geïnstalleerd, want dat vergeet ik gegarandeerd om zelf handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:34
Ja, Windows 10 Pro nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
https://answers.microsoft...e9-4ca1-8db2-c29980098c59
Patricia Yu Replied on February 9, 2018 Microsoft Agent | Moderator
There will be situations when Windows Update can override the set active hours due to a bug.
De oorzaak een bug uit februari ofzo, we zitten al in november.

@NotSoSteady NotSoSteady, Ik hoop dat je jezelf niet al te serieus neemt, maar als je een stuk of 7 licenties caadeau wil doen voor Sinterklaas daarvoor vriendelijk bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door zekerpixels op 30-11-2018 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
mr_evil08 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:57:
Vreemd gedrag dat nog niet echt meegemaakt.
Ik schakel "datalimiet" aan in windows op de netwerkadapter, zo bepaal ik zelf wanneer er geupdate wordt.
Ik neem aan dat je bedoeld onder; Instellingen -> Netwerk en internet -> Ethernet -> Netwerk -> Instellen als verbinding met datalimiet aan zetten.
Verbinding met een datalimiet
Als u een beperkt data-abonnement hebt en meer controle wilt over het dataverbruik, kunt u van deze verbinding een netwerk met een datalimiet maken. Wanneer u verbinding maakt met dit netwerk, werken sommige apps mogelijk op een andere manier om zo minder data te verbruiken.
Ik zie niet direct waarom dit zou helpen, dan worden waarschijnlijk updates niet meer automatische binnengehaald op deze verbinding om data te besparen. Handmatig updaten is geen optie, want dan wordt er gewoon helemaal niet meer geupdate. Wat betreft andere werking van apps, geen idee of het er invloed op heeft, maar ik ben een grootgebruiker van tabbladen in Chrome en het openhebben van tig verschillende programma's (waar op de achtergrond vast wel een internetlijntje word gebruikt). Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat het voor mij standaard gebruik er iniedergeval niet op verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
zekerpixels schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:34:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld onder; Instellingen -> Netwerk en internet -> Ethernet -> Netwerk -> Instellen als verbinding met datalimiet aan zetten.

[...]

Ik zie niet direct waarom dit zou helpen, dan worden waarschijnlijk updates niet meer automatische binnengehaald op deze verbinding om data te besparen. Handmatig updaten is geen optie, want dan wordt er gewoon helemaal niet meer geupdate. Wat betreft andere werking van apps, geen idee of het er invloed op heeft, maar ik ben een grootgebruiker van tabbladen in Chrome en het openhebben van tig verschillende programma's (waar op de achtergrond vast wel een internetlijntje word gebruikt). Dus ik ga er voor het gemak vanuit dat het voor mij standaard gebruik er iniedergeval niet op verbeterd.
klopt.
Windows download dan geen updates meer wat indirect resulteert in niet installeren, maar komt wel met de melding dat er updates zijn, je kan dan zelf kijken en op downloaden klikken wanneer gewenst.

Bepaalde app,s kunnen met de melding komen weet je zeker dat wij x gaan downloaden, maar een grootverbruiker veranderd de zaak natuurlijk.

Zo gebruik ik het, want ik heb geen zin dat een update de pc omzeep helpt, beveilgingsupdates doe ik meestal direct, de optionele/functionele kijk ik eerst de kat uit de boom.

Bij de vroegere versies van Windows 10 (pro) kon het nog met gpedit.msc ingesteld worden, vragen wanneer update geinstalleerd wordt, dit heeft men eruit gehaald / werkt niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
mr_evil08 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:37:
[...]
Windows download dan geen updates meer wat indirect resulteert in niet installeren, maar komt wel met de melding dat er updates zijn, je kan dan zelf kijken en op downloaden klikken wanneer gewenst.
Bepaalde app,s kunnen met de melding komen weet je zeker dat wij x gaan downloaden, maar een grootverbruiker veranderd de zaak natuurlijk.
Buiten dat ik het nog steeds geen oplossing vindt, waarbij het natuurlijk wel iets is om een van de meest irritante dingen te kunnen voorkomen. Ik ga het wel uitproberen natuurlijk, op mijn eigen pc, waarbij ik mijn nog afvraag hoe handig het is met meerdere pc's, meerdere gebruikers.
Doordat zo'n reboot zojuist ook gebeurde (vandaar ook het topic) tijdens het schrijven van een scriptie, heb ik wel spontaan mijn Ctrl+S tik terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het niet dat je al een paar maal een melding om updates te installeren gewoon genegeerd of uitgesteld hebt, op een gegeven moment gaatie gewoon de update uitvoeren, te lang gewacht zeg maar.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08

Instellingen>bijwerken & beveiliging>Geavanceerde opties> We laten een herinnering zien wanneer we opnieuw gaan opstarten > Inschakelen.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:07:
Is het niet dat je al een paar maal een melding om updates te installeren gewoon genegeerd of uitgesteld hebt, op een gegeven moment gaatie gewoon de update uitvoeren, te lang gewacht zeg maar.
Ter beschrijving hoe dit net gebeurde; Ik het de pc even gebruikt, vervolgens afgesloten waardoor er updates werden geïnstalleerd. Een uur of twee later, weer opgestart, waardoor de updates werden geconfigureerd. Eenmaal op het bureaublad de melding dat de updates zijn geïnstalleerd. Vervolgens een uurtje of twee bezig geweest, en dan plots het bekende opnieuw opstarten scherm met updates.
Normaal gesproken wanneer je nog een niet opgeslagen document open hebt staan en probeert af te sluiten, dan blijf het nog even hangen waardoor je nog kan annuleren. Zeker als je bezig bent, kan je dan nog ingrijpen, maar in dit geval is het echt direct weg.
mr_evil08 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:16:
Die stond niet ingeschakeld, hopelijk geeft dit in de toekomst een nuttige melding zodat we nog iets te zien krijgen. Ik kan mij echter wel herinneren dat ik ooit zo'n melding heb gehad, dus wat deze optie echt voor invloed heeft zullen we zien. Ik schakel het voor nu in, het grootse probleem is dat ik gewoon de kans niet krijg nog op te slaan of te annuleren.
Instellingen -> bijwerken & beveiliging -> Geavanceerde opties -> Opties voor opnieuw opstarten -> We laten een herinnering zien wanneer we opnieuw gaan opstarten > Aan

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 01-12-2018 02:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:23
Vind het maar vreemd. Kan me niet herinneren dat bij mij het rebooten bij updates zo agressief gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Nu net gewoon weer, ik heb net updates uitgevoerd wat weer enorm lang duurde. Dus alles is weer opgestart en ik ben een beetje naar YouTube aan het kijken, krijg ik een melding voor updates te installeren. Een beetje onhandig moment de video is nog niet afgelopen, dus ik klik op uitstellen. Wat denken jullie dat er nog geen 30 seconden later gebeurt. Inderdaad gaat gewoon afsluiten en updates installeren, wtf.
Pagina: 1