• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:58

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Mijn vriendin heeft heel toevallig vlak voor de feestdagen haar pricewatch: Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Wit in de wasmachine op 60℃ meegewassen. :+

Ze had deze Moto G4 ook al een aantal keren laten vallen, met als conclusie dat deze eigenlijk een maatje te groot is. Nu wil ik haar voor de kerst een nieuw toestel schenken.

Het is voor haar belangrijk dat er een goede en snelle camera op zit. Ik hoorde haar nu regelmatig klagen dat ze net te laat is om onze kat scherp vast te leggen :F Vaak doordat de software te langzaam was.

Daarnaast geen onnodige poespas. Dus stock Android of een iPhone. Geen Samsung Galaxy.

Ook wil ze zelf niet met de dure spullen rondlopen, dus met de nieuwste iPhone maak ik haar niet blij. Ik zou haar graag een toestel geven dat ze zelf ook aan zou schaffen. Daarmee zat ik maximaal aan €400,- te denken.

Gebruik is hoofdzakelijk WhatsApp, Instagram en Chrome. Vingerafdrukscanner lijkt me wel zo praktisch. Accu die langer dan gemiddeld meegaat is een pluspunt. Ik had al een shortlist gemaakt:

Moto G4Sony Xperia XZ1 CompactiPhone 6s 32GBNokia 7.1
Schermdiagonaal5,5"4,6"4,7"5,84"
Hoogte15,3cm12,9cm13,8cm15,0cm
Breedte7,62cm6,516,7cm7,2cm
Prijs-€349,-€359€339

pricewatch: Sony Xperia XZ1 Compact Zwart
Dit lijkt mij de beste optie. Snelle processor, lange accuduur en goede camera. Perfect formaat en vingerafdrukscanner. Al wel een wat ouder model, vooral het uiterlijk krijgt van mij een minpunt.
De zwarte versie kan er nog meer door, omdat de bezels niet zo opvallen.

Update naar Android 9 is beschikbaar, maar zijn de ervaringen niet heel positief over.

pricewatch: Apple iPhone 6s 32GB Zilver
Op zich prima toestel, maar lijkt mij al wat gedateerd. Weinig RAM, camera is inmiddels ook ruim
ingehaald door de concurrent en je betaald natuurlijk veel voor de naam. Kan dit toestel qua snelheid nog meekomen?

pricewatch: Nokia 7.1 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw
Eigenlijk wat een te groot toestel, maar wel modern en met Android One. In combinatie met €50 cashback nu gunstig geprijsd.

Zijn er nog andere toestellen die ik mee kan nemen in de vergelijking? Advies is welkom!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Als je een iPhone wil zou ik nieuw niet ouder dan de 7 gaan, Apple verkoopt die nog officieel. De 6S is oude voorraad van betreffende winkel.

Voor vallen zou ik er een goed hoesje omheen doen,dat beperkt de kans op schade.

Voor Android, hoe lang wil ze er mee doen? Een ouder toestel krijgt meestal korter ondersteuning dan een recenter.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Dank voor de tip voor de iPhone 7, eens kijken of die ergens in de aanbieding is. Ik vind het niet erg om het budget iets op te rekken als ze er ook langer mee kan doen.

Minstens een jaar of drie zou mooi zijn. Die Moto G4 stamt uit 2016 en was de laatste maanden ook erg traag geworden in gebruik. Gek is dat hoe een telefoon eerst snappy voelt en binnen een twee jaar telkens frustraties oproept, terwijl ze geen beter vergelijkingsmateriaal heeft.

Dus als ik dat nu kan voorkomen wordt dat zeker gewaardeerd. (ik zit er naast en krijg het gemopper te horen natuurlijk ;)).

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
De nokia 7.1 is echt wel een toptoestel voor die prijs en stock-android. Ook goede camera. Daarnaast mooi design en stevige bouwkwaliteit (Nokia hé)

• swhnld
M-ThijZ schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:06:
Dank voor de tip voor de iPhone 7, eens kijken of die ergens in de aanbieding is. Ik vind het niet erg om het budget iets op te rekken als ze er ook langer mee kan doen.
Het er langer mee kunnen doen is niet gegarandeerd. Apple garandeert niets daaromtrent, maar de 5S heeft na 5 jaar nog wel de iOS12 upgrade gekregen, en de iPhone 7 is nu 3 jaar op de markt.
Bij ons op het werk worden nu ook iPhone 7 toestellen aangeschaft als vervanging van oudere iPhones omdat we verwachten dat die nog wel 3 jaar mee kunnen (en het 60% scheelt in de prijs met een XR).

Verwijderd

Eens met bovenstaande.

Ik heb nu een iPhone 6 van alweer 4 jaar oud en het beestje werkt nog prima.
Draait heel lekker op iOS12.
Enige waaraan ik merk dat ‘ie een daagje ouder wordt: batterijduur en de camera.
Hoewel bij daglicht prima foto’s, s’avonds of bij slecht licht is het niet veel. iPhone 7 doet dat veel beter.

Verwijderd

3 maand terug heb ik een Nokia 5.1 gekocht - echter heb ik deze 1 maand geleden gewisseld voor een Iphone 6s - tevens mijn eerste iphone. uiteraard andere prijscategorie.

Beiden vond ikzelf best goed maar de ergonomie van een Iphone (formaat, vingerafdruksensor, IOS) is best zeldzaam in smartphone land. Veel hangt af van je gebruik - ikzelf gebruik hem als basis (internet, whatsapp, foto, mail) en nooit voor games of video.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2018 12:21 ]

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 16:20

Grannd

da Granndest

Ik zou toch een Galaxy S8 overwegen, die kost je nu nog net ietsjes meer dan 400 euro, daarvoor krijg je wel een camera die zich nog steeds kan meten en nauwelijks onderdoet met de top van de markt op dit moment.

De Samsung software is volgens mij tegenwoordig ook prima te pruimen, maar smaken verschillen natuurlijk.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Galaxy A6 wellicht?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:20:
3 maand terug heb ik een Nokia 5.1 gekocht - echter heb ik deze 1 maand geleden gewisseld voor een Iphone 6s - tevens mijn eerste iphone. uiteraard andere prijscategorie.

Beiden vond ikzelf best goed maar de ergonomie van een Iphone (formaat, vingerafdruksensor, IOS) is best zeldzaam in smartphone land. Veel hangt af van je gebruik - ikzelf gebruik hem als basis (internet, whatsapp, foto, mail) en nooit voor games of video.
Ja, dat realiseer ik mij ook. Ik wacht nog even af of er een aanbieding komt voor een iPhone 7 of wellicht de iPhone 8. Dan heeft ze geluk, want daar rek ik het budget aardig mee op.

Voor een compact toestel dat snel is en een goede camera heeft kom je al snel bij de laatste generaties iPhones uit. Helemaal als je nog een aantal jaar ondersteuning van de software verwacht.

Zo'n Galaxy S8 of A6 is toch in vergelijking een groot toestel.

• swhnld
https://tweakers.net/pricewatch/compare/582385;654075/
Breedte van een iPhone 7/8 is gelijk aan een S8, alleen lengte is wel anders, S8 is 1 CM langer.
Verschil wordt veroorzaakt door de 4:3 verhouding en dikke randen van de iPhone en de 18:9 verhouding van de S8 bijna zonder randen.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
iPhone 7 moet toch wel lukken met een budget rond 400? Bij usedproducts hebben ze regelmatig gesealde toestellen voor die prijs: https://www.usedproducts....e-gold-nieuw-in-seal.html

Voor garantie kun je gewoon bij een Apple store terecht.

• yedo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-11 21:44
Ik kan de Honor 10 ook aanraden, de camera doet niet onder aan de grote broer p20

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
swhnld schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:55:
[...]

Het er langer mee kunnen doen is niet gegarandeerd. Apple garandeert niets daaromtrent, maar de 5S heeft na 5 jaar nog wel de iOS12 upgrade gekregen, en de iPhone 7 is nu 3 jaar op de markt.
Bij ons op het werk worden nu ook iPhone 7 toestellen aangeschaft als vervanging van oudere iPhones omdat we verwachten dat die nog wel 3 jaar mee kunnen (en het 60% scheelt in de prijs met een XR).
De iPhone 7 is iets meer dan 2 jaar op de markt (uitgebracht in 2016). Dat zou betekenen dat je nog minstens 3 jaar van software updates kunt genieten.

• swhnld
MarcoC schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:56:
[...]
De iPhone 7 is iets meer dan 2 jaar op de markt (uitgebracht in 2016). Dat zou betekenen dat je nog minstens 3 jaar van software updates kunt genieten.
Dat zou ik niet zo hard durven zeggen, Apple is zoals ik aangaf helaas niet van de garanties daarop, de 5C uit hetzelfde jaar als de 5S werd sinds iOS 11 niet meer ondersteund vanwege de hardware.
Na een rechtszaak in Duitsland waar net voor kerst een uitspraak werd gedaan mag Apple daar de 7 en 8 nu niet meer verkopen, en in China en nog ergens loopt een soortgelijke zaak. Dat kan gevolgen hebben. Dat gezegd hebbende in november heb ik bij ons op kantoor nog 6 stuks iPhone 7 aangeschaft, we hopen idd dat die nog 2-3 jaar mee kunnen en vonden de prijs/risico verhouding acceptabel.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
swhnld schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Dat zou ik niet zo hard durven zeggen, Apple is zoals ik aangaf helaas niet van de garanties daarop, de 5C uit hetzelfde jaar als de 5S werd sinds iOS 11 niet meer ondersteund vanwege de hardware.
Na een rechtszaak in Duitsland waar net voor kerst een uitspraak werd gedaan mag Apple daar de 7 en 8 nu niet meer verkopen, en in China en nog ergens loopt een soortgelijke zaak. Dat kan gevolgen hebben. Dat gezegd hebbende in november heb ik bij ons op kantoor nog 6 stuks iPhone 7 aangeschaft, we hopen idd dat die nog 2-3 jaar mee kunnen en vonden de prijs/risico verhouding acceptabel.
Je weet het inderdaad maar nooit, dat klopt. Verschil is wel dat de 5C qua hardware identiek was aan de iPhone 5 (dus geen 64-bit CPU) waardoor de houdbaarheidsdatum van deze telefoon op het moment van release al minder was.

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Er staat een LG G7 voor €320 hier. Mooie prijs voor een fijne telefoon.

• BFmango
  • Laatst online: 15-12-2024
Toestellen van 153 mm hoog kan je toch niet meer compact noemen? Vrouwen kunnen die dingen niet met een hand bedienen :?

Past toch ook amper in je broekzak...

• swhnld
BFmango schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:12:
Toestellen van 153 mm hoog kan je toch niet meer compact noemen? Vrouwen kunnen die dingen niet met een hand bedienen :?

Past toch ook amper in je broekzak...
Niet op geslacht discrimineren, er zijn ook mannen met kleine handjes en vrouwen met grote handen.

Daarnaast is het een misvatting een telefoon altijd met 1 hand te moeten kunnen bedienen, ik ken ook mensen die zo een groot mogelijk scherm willen en bijna alles met 2 handen doen (alleen met bellen houden ze het met 1 hand vast tegen hun oor).

En het hoeft niet in een broekzak te passen voor mensen die een handtas hebben, of binnenzak in jas, of altijd in de hand houden, of...

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11 14:36

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben zelf ook geen fan van Samsung en hun gekke apps en android schil. Ik heb echter wél een voorkeur voor compacte telefoons. Met China-phones kom ik er op dit moment niet uit (mijn vorige drie telefoons waren van Xiaomi) vanwege 1) niet compact 2) geen goede camera. Ik zie dat Samsung nu een cashback op de S9 geeft. Ik heb net even gegoogled wat ik kan doen aan mijn irritaties. Nieuwe launcher erop, onnodige Samsung apps vallen weg te halen en de on-screen navigatie knoppen vallen in te stellen (terug knop hoort gewoon aan de rechterkant bij mijn duim!). Voor €445 (na cashback) heb ik dan in ieder geval een bloedsnelle telefoon met AMOLED scherm, niet te groot én (heel belangrijk) een goede camera die bij slecht licht toch nog mooie plaatjes schiet. Ben er nog niet uit of ik het ga doen, maar wellicht is het een overweging waard voor de topicstarter mits hij er wat tijd in wil steken.

[ Voor 6% gewijzigd door woutur op 03-01-2019 10:15 . Reden: Link toegevoegd ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:35

g0tanks

Moderator CSA
M-ThijZ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:44:
Het is voor haar belangrijk dat er een goede en snelle camera op zit. Ik hoorde haar nu regelmatig klagen dat ze net te laat is om onze kat scherp vast te leggen :F
Misschien is het ook een kwestie van verwachtingen bijstellen? ;) Ik maak nu een aantal aannames, maar het fotograferen van dieren (zitten weinig stil) binnenshuis (weinig licht) blijft voor elke telefooncamera lastig.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
@woutur @M-ThijZ Gewoon voor samsung s9 gaan,hij is nu zelfs 400 euro minus 100 cashback via mobiel.nl icm maandelijks opzegbaar abbo van tele 2.

Betere deal krijg je momenteel nergens.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Akula
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 22:19
Amaze86 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:40:
@woutur @M-ThijZ Gewoon voor samsung s9 gaan,hij is nu zelfs 400 euro minus 100 cashback via mobiel.nl icm maandelijks opzegbaar abbo van tele 2.

Betere deal krijg je momenteel nergens.
https://nl.pepper.com/aan...-s9-voor-34469-euro-90792

Scherpe deal. Bedankt voor de tip. Zojuist besteld.

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 22:12
Hey,
Ik heb een paar jaar geleden net door dezelfde oefening geweest voor een toestel voor mijn vrouw.
Heb uiteindelijk de sony x compact gekocht, en die doet het eigenlijk nog altijd voortreffelijk, heel goede batterij en camera.
Binnen budget zou persoonlijk dus voor de sony zx1 compact gaan, hij is nog gesupport.
De zx2 compact misschien als je ergens een goede deal kan scoren? Hier 1 net buiten budet 450 euro.
https://www.amazon.de/Son...keywords=sony+xz2+compact

Succes.

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:36
Ik heb het topic met interesse gelezen, zelf ben ik ook op zoek naar een compacte smartphone in deze prijsklasse met als belangrijkste wens een goede camera. Momenteel heb ik de Sony X Compact, maar met name de camera hiervan is teleurstellend.
De constatering is hetzelfde; compact, goede camera en een prijs onder de 400 euro gaan niet samen. Er zullen concessies gedaan moeten worden.

Mijn shortlist is nu nog:
pricewatch: Sony Xperia XZ2 Compact Zwart
Net iets boven budget, maar een prima telefoon. Camera is niet top.

pricewatch: Google Pixel 2 64GB Zwart
Ruim boven budget, maar wel de gewenste specificaties.

Ik heb ook nog overwogen te kijken naar een iPhone, maar ik ben erg tevreden met het Android besturingssyteem.

De keuze lijkt voor mij nu richting de Pixel 2 te gaan.

Misschien is de pricewatch: Google Pixel 32GB Zwart nog het overwegen waard. Nadeel van die telefoon is wellicht dat verdere updates zullen uitblijven, ik weet niet tot wanneer Google deze telefoon hiervan blijft voorzien.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-11 15:19

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zit ook een beetje te kijken naar compacte telefoons. De product: Sony Xperia XA2 staat bij mij ook nog op de shortlist.

Overigens is het al kerst geweest, dus @M-ThijZ, wat is het geworden?

... en gaat over tot de orde van de dag

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
@P_Tingen uiteindelijk heeft de kerstman een concessie gedaan op prijs en lag er een iPhone 8 Goud onder de kerstboom.

Bij https://www.ti-84shop.nl/ was deze in de aanbieding voor €614,-. Eerste indruk van de shop was voor mij wat dubieus, maar telefoon werd netjes beantwoord en levering op tijd zonder problemen.

Aangezien het een cadeau is had ik het er wel voor over. Vriendin happy, * M-ThijZ happy.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-11 15:19

P_Tingen

omdat het KAN

M-ThijZ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:44:
Daarmee zat ik maximaal aan €400,- te denken.
Wow, that escalated quickly ;)

Maar goed, ik denk dat ze daar voorlopig wel mee vooruit kan
(is een iPhone eigenlijk wasmachinebestendig? :+ )

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1