Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn pc start niet meer door. Boot niet meer in BIOS.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xproniels
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2021
Hallo allemaal,

Mijn zelfbouw desktop wil niet meer doorstarten. Ik kom niet een aan de bios,

Specs:
MOBO: GA-X79-UP4
MSI 970 4G
I7 4930K
Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU

Hier een filmpje:
YouTube: Pc start niet door

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als jullie meer informatie moeten hebben laat het even weten aub.

"If you can't duck it, F*CK IT!!"

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meer informatie zou wel handig zijn, dat filmpje zegt echt helemaal niets, want ik heb echt geen idee wat je daar aan het doen bent :P

Begin eens met stap voor stap Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en te achterhalen waar het probleem kan zitten.

• xproniels
TERW_DAN schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:43:
Meer informatie zou wel handig zijn, dat filmpje zegt echt helemaal niets, want ik heb echt geen idee wat je daar aan het doen bent :P

Begin eens met stap voor stap Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en te achterhalen waar het probleem kan zitten.
Op dit moment heb ik mijn PC aan gezet en dit is al een tijdje bezig. Ik doe verder niets. Hier zijn alleen mijn GPU, CPU, CPU FAN PSU en ofc MOBO aangesloten.

verder heb ik al de CMOS ge reset en de batterij vervangen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Welke voeding?

Zo minimaal mogelijk opstarten. Alleen met moederbord, cpu + koeler, videokaart, 1 ram module en voeding.

• xproniels
Uszka schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:50:
Welke voeding?

Zo minimaal mogelijk opstarten. Alleen met moederbord, cpu + koeler, videokaart, 1 ram module en voeding.
V750 van coolermaster. ik heb nu 1 ram stick er in zitten.

Verder heeft mijn scherm ook geen signaal. al geprobeerd met een ander scherm en een andere kabel. ook heb ik al een andere aansluiting op de gpu geprobeert

[ Voor 21% gewijzigd door xproniels op 30-11-2018 21:55 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:44
Goede voeding maar alles kan kapot gaan natuurlijk.
Dat wordt troubleshooten. Testen met andere voeding, ander ram, andere videokaart. Werkt dat nog niet dan vrees ik voor het moederbord.

• xproniels
Uszka schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:56:
Goede voeding maar alles kan kapot gaan natuurlijk.
Dat wordt troubleshooten. Testen met andere voeding, ander ram, andere videokaart. Werkt dat nog niet dan vrees ik voor het moederbord.
Was ik ook al bang voor, Heb de voeding nog niet zo lang. Vandaag ook al de CPU opnieuw in de socket gedaan zag er allemaal prima uit. ook andere koelpasta er op gedaan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:46
Werkte het (eer)gister nog wel?

• xproniels
nee dat helaas ook niet. pc is een week of 2 er mee gestopt. daarvoor draaide hij al een jaar of 2/3 zonder problemen.

Pagina: 1