Een vriend van me wil binnenkort graag zijn Celeren400 proc. upgraden naar een 700. Heeft dit veel verschil in snelheid? Of kan ie beter iets anders doen?
Verwijderd
celeron 400 is nog zo'n ouwe of niet?? kan zijn plank die nieuwe (coppermine) wel aan??
de 700 is zeker wel sneller.. die heeft namelijk ook SSE en dergelijke.. (of heeft de celly II dat niet?)
de 700 is zeker wel sneller.. die heeft namelijk ook SSE en dergelijke.. (of heeft de celly II dat niet?)
Mja... hij is een stuk sneller...
Maar dat hangt erg natuurlijk wel heeeel erg vanaf wat je ermee doet...
Als je bv naar de dnet client kijkt zal hij werkelijk 75% sneller zijn, maar onder windows zelf zal het niet echt baten, daar heb je meer aan bv wat meer geheugen.
Onder spellen zal het vaak ook niet echt veel uitmaken, 3d spellen hebben meer aan een goede videokaart... hangt er dus echt sterk vanaf wat je ermee doet
En wat degene boven me al zei, let er wel op of het mobo de Celeron 2 wel ondersteunt! Deze gebruikt namelijk een lager voltage waar redelijk wat mobo's problemen mee kunnen hebben...
Als je bv naar de dnet client kijkt zal hij werkelijk 75% sneller zijn, maar onder windows zelf zal het niet echt baten, daar heb je meer aan bv wat meer geheugen.
Onder spellen zal het vaak ook niet echt veel uitmaken, 3d spellen hebben meer aan een goede videokaart... hangt er dus echt sterk vanaf wat je ermee doet
En wat degene boven me al zei, let er wel op of het mobo de Celeron 2 wel ondersteunt! Deze gebruikt namelijk een lager voltage waar redelijk wat mobo's problemen mee kunnen hebben...
Post ff de mobotype van je vriend, kunnen we gelijk zien of het lukt.
Als het een Slot1 Celeron is kun je zonder meer met een convertor m. voltage regelaar de 700 erop kwakken, maar als het een So370 PPGA celly is... dan geef ik je weinig kans.
Als het een Slot1 Celeron is kun je zonder meer met een convertor m. voltage regelaar de 700 erop kwakken, maar als het een So370 PPGA celly is... dan geef ik je weinig kans.
Oslik, blyat! Oslik!
Verwijderd
Hallo,
Het gaat over mijn mobo. Het is een Gigabyte GA-6BXE met een slot 1 socket. Tevens heb ik de nieuwste bios geupdated, nl. F2E.
Het gaat over mijn mobo. Het is een Gigabyte GA-6BXE met een slot 1 socket. Tevens heb ik de nieuwste bios geupdated, nl. F2E.
Mwah ik haal toch een stuk meer hoor met m'n huidige celly 2 566@850 en gf2 dan met m'n oude celeron 400@500 (of iets in die richting) en gf2. Scheelt in q3 1024x768x32 toch zo'n 30fps ofzoiets. En waarom zou je onder windows niet echt iets merkenOp zaterdag 21 juli 2001 23:40 schreef BrZ het volgende:
een neef van me heeft een celly 400 met een TNT2 Pro en met UT komt hij op elke resolutie niet boven de 50 fps uitOp zaterdag 21 juli 2001 23:40 schreef BrZ het volgende:
oc-ed naar 500 heeft ie nu 60 fps max
dus het scheelt wel degelijk in games
gewoon doen, zoveel kost een 700 niet
en een verschil van 300 Mhz merk je heus wel!
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Dit komt omdat dan je proc. de limiterende factor is en niet je TNT2proOp dinsdag 24 juli 2001 01:20 schreef frenkpie het volgende:
[..]
een neef van me heeft een celly 400 met een TNT2 Pro en met UT komt hij op elke resolutie niet boven de 50 fps uit
oc-ed naar 500 heeft ie nu 60 fps max
dus het scheelt wel degelijk in games
Pagina: 1