Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Zijn er meer mensen met een storing met de nefit easy? Vanaf vrijdagmiddag 30 nov 18 uur? Wifi ok, maar wereldbolletje niet (rood kruis). Navraag bij Nefit leert dat er om 19uur "nog 2 mensen" waren met dit verschijnsel maar ook "mensen die het niet hadden".

Een statuspagina is niet te vinden en allestoringen kent nefit easy (nog) niet.

Ben benieuwd... anders moet ik gaan storingzoeken

Ps. Hij is op kanaal 11 van wifi actief en mijn internet en wifi is in topstaat ;-).

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 19:59
Ik heb ook een storing. Thermostaat màakt verbinding met ketel en WiFi maar niet met de Nefit server.
Bij mij is voor zover ik weet niks veranderd alles al eens opnieuw gestart en de thermostaat gereset. Niks helpt.

Edit: de ochtend nadat ik de storing ontdekte, werkt de Easy weer normaal. Moest wel registratie opnieuw uitvoeren.

Edit 2: de verbinding met de thermostaat kom volgens mij veel sneller tot stand dan voorheen. Upgrade gedaan door Nefit?

[ Voor 36% gewijzigd door Ramon 73 op 26-09-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ramon 73 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:54:
Ik heb ook een storing. Thermostaat màakt verbinding met ketel en WiFi maar niet met de Nefit server.
Bij mij is voor zover ik weet niks veranderd alles al eens opnieuw gestart en de thermostaat gereset. Niks helpt.
Puur uit interesse, als je geen verbinding hebt met de Nefit service/server, werken de basisfuncties dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 10:55
Ook ik heb het probleem nu een of twee dagen vastgesteld...
Netwerk omgezet en getest en hetzelfde resultaat
Nu weer omgestoken zoals het was... (wat voorheen ook altijd heeft gewerkt)

Ook de Nefit Easy gereset en van muur afgehaald en weer terug ==> zelfde resultaat...

Even afwachten dan maar...
Is er een plaats/site/etc... waar men terecht kan voor dit issue ? Ik weet het zo direct namelijk niet...

EDIT:
Het lijkt nu weer te werken zoals eerst: het was dus even een down-time of iets in die zin...
Na ja ik houd het in de gaten

[ Voor 14% gewijzigd door mindwarper op 26-09-2019 01:35 . Reden: Typo's & Edit info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Accretion schreef op donderdag 26 september 2019 @ 00:06:
[...]

Puur uit interesse, als je geen verbinding hebt met de Nefit service/server, werken de basisfuncties dan wel?
Temperatuur hoger/lager zetten op de thermostaat zelf werkt gewoon. Ook handig als de internet verbinding uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Excuses aan de mods, maar wil graag de aandacht even vangen. Normaal gesproken edit ik posts wel. Nu bij uitzondering niet.

Op de Nefit Easy pagina vind ik wel een storingspagina: https://www.nefit-bosch.nl/pages/easy-actuele-meldingen/

Was dus een onvoorziene onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-06 10:55
Ramon 73 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:47:
Excuses aan de mods, maar wil graag de aandacht even vangen. Normaal gesproken edit ik posts wel. Nu bij uitzondering niet.

Op de Nefit Easy pagina vind ik wel een storingspagina: https://www.nefit-bosch.nl/pages/easy-actuele-meldingen/

Was dus een onvoorziene onderbreking.
Dank voor de update..
Had ik het geweten had ik niet alles omgezet en getest en dan weer terug…
Ach ja; geeft niet (meer)

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51
Ook nu een storing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7ow9vAT8IMJtdiRqQMQGRCKuOE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRRMRvGGS6iTGB0k38f6imhU.jpg?f=fotoalbum_medium

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 16:19

eagle00789

Est. November 2005

Ja lijkt er wel op. Bij mij blijft Nefit steken op Verbinden met Nefit Easy en daarna de melding, Geen verbinding met thermostaat. Home Assistant werkt wel (ook vanuit mijn werk nu) dus geen lokale inetrnet storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 11:21

marapuru

db.

Winterkickje :)

Bij mij is de verbinding sinds ~22:35 weggevallen volgens home assistant. Daar krijg ik ook geen data terug. Het lijkt erop dat er iets met de Nefit servers aan de hand is.

Wifi verbinding werkt wel, maar het endpoint bij Nefit lijkt niets te doen.

Reboot van de thermostaat levert niets aan verbetering op.

edit 1: Overigens kan ik de thermostaat nu niet meer op de schedule functie krijgen. Dat is wel vervelend!

Edit 2: nou moe… nog een reboot gedaan en de verbinding met de server is weer hersteld en m’n schedule kan ook weer aan… weird!

[ Voor 27% gewijzigd door marapuru op 09-01-2025 23:04 ]

Pagina: 1