Goedenavond!
Ik heb een iMac 27-inch 5K, eind 2014.
Sinds ik ook een macbook air heb, gebruik ik deze iMac bijna niet meer.
Hij staat vaak aan, maar dan in sleep mode. Omdat ik 'm af en toe alleen nog gebruik om mijn films te streamen.
Sinds vanmiddag wil de iMac gewoon niet meer uit sleepmode. Althans het scherm, de fan en harde schijf slaan gewoon aan.
Restart werkt niet, de iMac gaat wel gewoon aan (incl. het iconische opstart geluid) en je hoort de fan en harde schijven draaien, maar het scherm blijft gewoon zwart
Dit heb ik allemaal al geprobeerd:
- Resetten Mac's PRAM en NVRAM
- Restart in Safe Mode (helpt helemaal niet, want ik zie alleen een zwart scherm)
- Stroomkabel er uit
- Randapparatuur er uit getrokken en toen opgestart
- RAM er uit gehaald en de originele RAM terug gezet
- Halve internet afgezocht naar anderen die hetzelfde probleem hebben
Alles zonder resultaat....
Is dit nou wat je kan noemen een echte screen of death?? Of is dit zelf nog te fixen??
Dit zijn mijn specs:
Ik heb een iMac 27-inch 5K, eind 2014.
Sinds ik ook een macbook air heb, gebruik ik deze iMac bijna niet meer.
Hij staat vaak aan, maar dan in sleep mode. Omdat ik 'm af en toe alleen nog gebruik om mijn films te streamen.
Sinds vanmiddag wil de iMac gewoon niet meer uit sleepmode. Althans het scherm, de fan en harde schijf slaan gewoon aan.
Restart werkt niet, de iMac gaat wel gewoon aan (incl. het iconische opstart geluid) en je hoort de fan en harde schijven draaien, maar het scherm blijft gewoon zwart
Dit heb ik allemaal al geprobeerd:
- Resetten Mac's PRAM en NVRAM
- Restart in Safe Mode (helpt helemaal niet, want ik zie alleen een zwart scherm)
- Stroomkabel er uit
- Randapparatuur er uit getrokken en toen opgestart
- RAM er uit gehaald en de originele RAM terug gezet
- Halve internet afgezocht naar anderen die hetzelfde probleem hebben
Alles zonder resultaat....
Is dit nou wat je kan noemen een echte screen of death?? Of is dit zelf nog te fixen??
Dit zijn mijn specs:
Retina 5K, 27-inch, eind 2014
5-GHz quad-core Intel Core i5-processor
8GB 1600-MHz DDR3-geheugen > uitgebreid naar 16 GB
1TB Fusion Drive
AMD Radeon R9 M290X 2 GB GDDR5-geheugen
[ Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 30-11-2018 21:22 ]
PSN: Von_Smallhausn